تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۵:۳۵
کد خبر : 60306

اختراع جدید فورد ، یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی را حل کرد

اختراع جدید فورد ، یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی را حل کرد

اختراع جدید فورد ، یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی را حل کرداختراع جدید فورد که به تازگی در آمریکا و آلمان به ثبت رسیده با رفع یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی باعث افزایش توانایی‌ حرکتی ..

اختراع جدید فورداختراع جدید فورد ، یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی را حل کرد

اختراع جدید فورد که به تازگی در آمریکا و آلمان به ثبت رسیده با رفع یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای آفرودی باعث افزایش توانایی‌ حرکتی این خودروها می‌شود.

امروزه استقبال مشتریان در بازارهای جهانی از شاسی بلندها و کراس اوورها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و به همین دلیل خودروسازان بزرگ نیز به ساخت خودروهای شاسی بلند با قابلیت‌های ویژه آفرودی روی آوردند. فورد نیز یکی از همین خودروسازان محسوب می‌شود که اخیرا با معرفی نسل جدید برانکو توانست در این حوزه بدرخشد. این خودروساز آمریکایی اکنون با ثبت یک اختراع جدید توانست باز هم نگاه علاقه‌مندان به خودروهای آفرود را به خود جلب کند.

جزئیاتی از اختراع جدید فورد

شرکت فورد به تازگی با هدف افزایش توانایی حرکتی خودروهای آفرودی سیستم نسبتا ساده‌ای را به ثبت رساند که دارای عملکردی جمع‌شونده است. این ساختار باعث خواهد شد تا زاویه خروج خودرو ارتقا پیدا کرده و توانمندی‌های آفرود آن نیز بهبود یابد.

اختراع جدید فورد

فورد در این اختراع جدید خود که در آمریکا و آلمان به ثبت رسیده به بازطراحی لوله خروجی اگزوز پرداخته تا با عملکردی جمع‌شونده طول آن در مواقع مورد نیاز کاهش و افزایش پیدا کند؛ برای مثال هنگامی که راننده با یک خودرو شاسی بلند قصد داشته باشد از یک شیب زیاد یا مانع مرتفع بالا یا پایین برود، احتمال برخورد اگزوز با زمین وجود خواهد داشت، از این رو اختراع جدید فورد باعث خواهد شد تا در این شرایط لوله اگزوز جمع شده و به زیر سپر برود.

اختراع جدید فورد

شرکت فورد در خصوص این اختراع جدید عنوان کرد لوله اگزوز که از زیر سپر نمایان است باعث کاهش زاویه خروج خواهد شد و احتمال برخورد با موانع و آسیب‌دیدگی آن را افزایش خواهد داد. در واقع این برخورد علاوه بر این که حس بدی را برای راننده و سرنشین به همراه خواهد داشت، باعث کاهش توانایی‌های آفرود نیز می‌شود.

اختراع جدید فورد

سیستم اگزوز جدید فورد در هنگام رانندگی آفرود به شکل خودکار فعال خواهد شد و با جمع کردن اگزوز آن را در پشت سپر مخفی خواهد کرد. هرچند این اختراع جدید فورد بسیار کاربردی است، اما در خصوص این که چه محصولاتی از این شرکت به آن مجهز خواهند شد اطلاعاتی در دست نیست. البته با توجه به این که این خودروساز بزرگ روی خودروهای آفرود تمرکز ویژه‌ای دارد، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک این نوآوری در بسیاری از محصولات جدید آن به کار گرفته شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.