تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۳۵
کد خبر : 71675

اختراع جدید شیائومی، عکاسی از آسمان شب با گوشی را جذاب تر از قبل می‌کند

اختراع جدید شیائومی، عکاسی از آسمان شب با گوشی را جذاب تر از قبل می‌کند

اختراع جدید شیائومی، عکاسی از آسمان شب با گوشی را جذاب تر از قبل می‌کنداختراع جدید شیائومی که اطلاعات آن اخیرا فاش شده، امکانات ویژه‌ای برای عکاسی از آسمان شب با گوشی فراهم می‌کند.
حق اختراع جدید شیائ..

اختراع جدید شیائومی، عکاسی از آسمان شب با گوشی را جذاب تر از قبل می‌کند

اختراع جدید شیائومی که اطلاعات آن اخیرا فاش شده، امکانات ویژه‌ای برای عکاسی از آسمان شب با گوشی فراهم می‌کند.

حق اختراع جدید شیائومی، جهشی بزرگ در عکاسی از آسمان شب و نقطه تمایز دوربین این گوشی از همه رقبا است.

در سالیان اخیر دوربین گوشی‌های پرچمدار همواره در حال پیشرفت بوده است و کار به جایی رسیده که تشخیص تفاوت‌های یک عکس ثبت شده با وان‌پلاس ۱۰ پرو از یک عکس ثبت شده با شیائومی ۱۲ پرو اصلا آسان نیست چراکه هردو تصویر با جزئیات بسیار و کمترین نویز ثبت شده‌اند.

همین تعریف را می‌توان در مورد آیفون ۱۳ پرو، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا و اوپو فایند ایکس ۵ هم به کار برد.

عکاسی از آسمان شب با پتنت جدید شیائومی متحول می‌شود

رقابت در دنیای دوربین اسمارتفون‌ها از سال ۲۰۲۲ بسیار پیچیده‌تر شده است و سازندگان گوشی هوشمند برای حفظ کردن خود در رقابت ناگزیر به ارائه قابلیت‌های خلاقانه و جدید برای دوربین گوشی‌ها شده‌اند.

برای مثال همانطور که اپل در سری آیفون ۱۳ سبک‌های عکاسی را ارائه می‌کند، گوگل در سری پیکسل قابلیت عکاسی نجومی پیشرفته را عرضه کرده و ویوو در پرچمداران سری X خود پرتره‌های سبک ZEISS را در اختیار کاربران قرار داده است.

با توجه به حق اختراع جدید شیائومی باید گفت شرکت چینی ممکن است نام بعدی در این فهرست باشد که قابلیت جذابی برای دوربین گوشی خود در نظر گرفته است.

اخیرا و به نقل از ITHome،‌ شرکت نرم‌افزاری شیائومی در پکن، حق اختراعی را برای نرم‌افزار دوربین گوشی با نام «تکنولوژی عکاسی از ستار‌ه‌های آسمان شب از مسیرهای تایم لپس» دریافت کرده است.

پتنت جدید شیائومی شامل جزئیاتی درباره الگوریتم نرم‌افزار دوربین پنل پشتی در حالت عکاسی تایم لپس ستاره دنباله‌دار است و بر اساس آن زمانی که کاربر حالت Star Trails را فعال کند، دوربین به طور خودکار روی آسمان شب فوکوس می‌کند و مناسب‌ترین تنظیمات مربوط به ISO، تعادل رنگ سفید و تعادل نور را به طور خودکار تنظیم می‌کند.

عکاسی از آسمان شب

سپس دوربین باید در طول تایم لپس در همان موقعیت ثابت بماند تا از آسمان پرستاره شب در هر فاصله زمانی متوالی حرکت ستارگان عکس بگیرد.

الگوریتم نهایتا این عکس‌ها را ذخیره می‌کند تا داده‌ها و علائم رنگ هر یک را پردازش کند و سپس با استفاده از داده‌های به دست ‌آمده، تمام عکس‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به شکل یک ویدیوی کوتاه از مسیر حرکت ستارگان در‌می‌آورد.

از آنجایی که این حق اختراع اخیرا تایید و عمومی شده است، انتظار می‌رود شیائومی به زودی از قابلیت Star Trails در پرچمدار بعدی خود یعنی شیائومی ۱۲ اولترا که به طور خاص بر قابلیت‌های پیشرفته دوربین متمرکز است استفاده کند.

این گوشی احتمالا طی ماه آینده میلادی در چین با دوربینی از برند شناخته شده لایکا و پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس که هنوز معرفی نشده عرضه خواهد شد.

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.