تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۴:۱۰
کد خبر : 64635

اختراع جدید شیائومی، تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها است

اختراع جدید شیائومی، تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها است

اختراع جدید شیائومی، تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها است اختراع جدید و بزرگ شیائومی چیزی است که می تواند تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها باشد. اما این اختراع چگونه کار می‌کند؟
..

اختراع جدید شیائومی، تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها است

اختراع جدید و بزرگ شیائومی چیزی است که می تواند تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها باشد. اما این اختراع چگونه کار می‌کند؟

سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر زمانی که برای اولین بار معرفی و به کار گرفته شدند، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و جالب محسوب می‌شدند اما امروزه چیزی زیادی برای نوشتن درباره آنها وجود ندارد.

تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها توسط شیائومی

اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که فناوری به قدری سهل الوصول و ارزان است که می‌توان دستگاه‌های بهتر و مقرون به‌صرفه‌تری پیدا کرد. اخیرا کمپانی شیائومی اختراعی را به ثبت رسانده که ممکن است بتواند منجر به پیشرفت سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر تلفن‌های هوشمند در آینده گردد.

این پتنت به تازگی توسط پایگاه داده ملی ثبت اختراع چین به شیائومی اعطا شده و ظاهرا حسگر اثر انگشت تمام صفحه است. سنسور اثر انگشت تمام صفحه یعنی اینکه دیگر نیازی نیست هنگام باز کردن قفل گوشی خود به جایی که باید انگشتتان را دقیقا در آنجا قرار دهید، فکر کنید.

تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها

این قابلیت بدون شک نمونه‌ای عالی از کاربرپسند بودن و بهبود کیفیت است اما دستیابی کامل به این ویژگی پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای ساخت فناوری حسگر اثر انگشت جدید زیر صفحه نمایش، تعداد زیادی فرستنده نور LED مادون قرمز قرار داده شده که زیر لایه صفحه نمایش لمسی خازنی تعبیه شده‌اند.

همان‌طور که احتمالا درست حدس زده‌اید، وظیفه این فرستنده‌ها انتقال نوری است که روی پوست شما منتقل می‌شود. سپس نور منعکس شده توسط لایه‌ای از گیرنده‌های نور مادون قرمز، که بین لایه صفحه نمایش لمسی – بیرونی‌ترین لایه نمایشگر – و فرستنده‌های نور LED مادون قرمز فوق الذکر قرار گرفته‌اند، خوانده می‌شود. در زیر تمام این لایه‌ها، لایه نمایشگر AMOLED قرار دارد.

به عبارت دیگر اگر کل صفحه نمایش را از لایه بالایی به پایین در ذهن خود ترسیم کنید، بدین شکل خواهد بود:

  • لایه صفحه نمایش لمسی خازنی
  • گیرنده‌های نور مادون قرمز
  • فرستنده نور LED مادون قرمز
  • نمایشگر AMOLED

تحولی بزرگ در سنسور اثر انگشت گوشی ها

فعلا جالب به نظر می‌رسد و این همان چیزی است که حسگر اثر انگشت نوری نامیده می‌شود. انواع دیگری از سنسورها نیز وجود دارد، مانند سنسورهای اولتراسونیک که در برخی از تلفن‌های سامسونگ یافت می‌شوند که مسلما سریع‌تر و ایمن‌تر هستند. با این حال مشکل آنها هزینه تولیدشان است. همچنین، تبدیل کل صفحه نمایش به یک حسگر بزرگ اولتراسونیک احتمالاً بسیار دشوارتر است.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.