تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر : 18358

اخبار رادیو و تلویزیون| از "سپیده" شب‌قدر تا برنامه جدید "هم‌بازی" و مستند زبان فارسی

اخبار رادیو و تلویزیون| از "سپیده" شب‌قدر تا برنامه جدید "هم‌بازی" و مستند زبان فارسی

اخبار رادیو و تلویزیون| از “سپیده” شب‌قدر تا برنامه جدید “هم‌بازی” و مستند زبان فارسی برنامه‌های رادیویی زنده ویژه لیالی قدر روی آنتن می‌روند؛ برنامه جدید “هم‌بازی” در راه تلویزیون و مستندی برای پاسداشت زبان و ادب فارسی فردا شب از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:
مستند “شاه‌بیت شاعران” روی آنتن شبکه ۴
“شاه بیت شاعران” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری و به نویسندگی سمیرا ذوالقدری، مستندی است با نگاه پژوهشی و طرح این سوال که : چرا فردوسی حماسه‌سرایی را در زبان شعری خود انتخاب می‌کند در پاسخ به این سؤال تلاش می‌شود تا مقطع تاریخی و تحولات دوران شاعر بررسی شود.
تصویربرداری «شاه بیت شاعران» در فرهنگسرای ملل، دانشگاه تربیت مدرس، فرهنگستان هنر، سرای محله شکوفه و .. صورت گرفته است و نقالی‌خوانی به همراه صحبت‌های کارشناسان از جمله بخش‌های این مستند است.
«شاه بیت شاعران» در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است و چهارشنبه ساعت ۲۱:۴۰ پخش و روز بعد ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.
“باهم بازی” در راه تلویزیون/ ..

اخبار رادیو و تلویزیون| از "سپیده" شب‌قدر تا برنامه جدید "هم‌بازی" و مستند زبان فارسی

برنامه‌های رادیویی زنده ویژه لیالی قدر روی آنتن می‌روند؛ برنامه جدید "هم‌بازی" در راه تلویزیون و مستندی برای پاسداشت زبان و ادب فارسی فردا شب از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

اخبار رادیو و تلویزیون| از "سپیده" شب‌قدر تا برنامه جدید "هم‌بازی" و مستند زبان فارسی – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

مستند "شاه‌بیت شاعران" روی آنتن شبکه ۴

"شاه بیت شاعران" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری و به نویسندگی سمیرا ذوالقدری، مستندی است با نگاه پژوهشی و طرح این سوال که : چرا فردوسی حماسه‌سرایی را در زبان شعری خود انتخاب می‌کند در پاسخ به این سؤال تلاش می‌شود تا مقطع تاریخی و تحولات دوران شاعر بررسی شود.

تصویربرداری «شاه بیت شاعران» در فرهنگسرای ملل، دانشگاه تربیت مدرس، فرهنگستان هنر، سرای محله شکوفه و .. صورت گرفته است و نقالی‌خوانی به همراه صحبت‌های کارشناسان از جمله بخش‌های این مستند است.

«شاه بیت شاعران» در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است و چهارشنبه ساعت ۲۱:۴۰ پخش و روز بعد ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

"باهم بازی" در راه تلویزیون/ در خانه سرگرم شوید!

مجموعه "باهم بازی" به کارگردانی ابوذر حیدری و تهیه‌کنندگی مهدیه‌سادات محور و از تولیدات خانه هنری رسانه‌ای دیما برای پخش در شبکه‌های تلویزیونی آماده نمایش شد.

این مجموعه در ۳۰ قسمت ۳ تا ۵ دقیقه‌ای تولید و برای پخش در شبکه های تلویزیونی آماده نمایش شد.

سری دوم مجموعه "با هم بازی" برای گروه های مختلف سنی تولید شده است. در این برنامه به خانواده‌ها نشان داده می‌شود که چطور می‌توانند در کنار هم و با حضور کلیه اعضای خانواده از خردسالان گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ، زمانی که دور هم جمع می‌شوند باهم بازی کنند.

عوامل اصلی سری دوم "باهم بازی" عبارتست از: طراح و تهیه‌کننده: مهدیه سادات محور، کارگردان: ابوذر حیدری، پژوهش و انتخاب بازی: مرضیه کرباسچی، مدیر تولید: میلاد خسروی بالدی، تصویربرداران: مهدی آزادی، هادی داودی، گرافیک: محمد اسفندیاری.

استقرار استودیوی رادیو جوان در حرم رضوی

شبکه رادیویی جوان با استقرار استودیوی سیار در حرم امام رضا(ع)، مراسم احیا را به صورت زنده و تصویری روی آنتن می‌برد.

ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی‌ است» در شب‌های قدر از جوار مضجع شریف ثامن الحجج، امام رضا علیه‌السلام به روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت.

شنوندگان این ایستگاه رادیویی همزمان می‌توانند از طریق پخش لایو اینستاگرام، مراسم قرائت دعای جوشن کبیر را دنبال کنند.

این برنامه در تهران، از استودیوی پخش رادیوجوان به تهیه‌کنندگی مجتبی امیری و اجرای سید حسین حسینی و در شهر مشهد، از حرم امام هشتم(ع) به تهیه‌کنندگی سیروس رجبی و اجرای حسن خلقت دوست در شب‌های قدر ساعت ۲۳ تا ۰۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

حجت‌الاسلام هادی اتابکی، کارشناس برنامه، علی سلیمانی، بازیگر و مهدی محمد نژاد، مداح اهل بیت مهمانان اولین برنامه «و خدایی که در این نزدیکی‌ است» در استودیوی رادیو جوان در تهران حضور خواهند داشت.

بر اساس اعلام برنامه‌ آستان قدس رضوی، دعای جوشن کبیر از رواق دارالقرآن در حرم امام رضا علیه السلام به صورت اختصاصی برای شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.

ویژه برنامه‌های رادیو ایران در شب‌های قدر

رادیو ایران در ایام شب‌های قدر و سوگواری حضرت علی(ع) ویژه برنامه‌های «باغ ارغوان»، «عشق نام دیگر توست»، «همای رحمت»، « نورباران»، «دور عاشقان»، «به نام عشق» و «محراب تا معراج» را تقدیم مخاطبان می‌کند.

از سه‌شنبه ۲۳ تا پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ویژه برنامه «باغ ارغوان» با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«عشق نام دیگر توست» ویژه برنامه دیگری است که از سه شنبه ۲۳ تا شنبه ۲۷ اردیبهشت با موضوعات: بندگان خوب خدا ، فروتنی و تواضع، نیکی با دیگران ، وقت خاص برای ارتباط با خدا و مطیع محض خدای متعال بودن با اجرای مهدی طهماسبی و تهیه کنندگی حسین معصومی از رادیو ایران پخش می‌شود.

«همای رحمت» ویژه برنامه دیگری است در خصوص فضایل اخلاقی حضرت علی(ع) که سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۱:۴۵ پخش می‌شود.

«نورباران» ویژه برنامه شب‌های قدر است که در لیالی قدر ۲۳ و ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت تقدیم شب زنده‌داران همراه رادیو ایران می‌شود.

سعید مبشری تهیه‌کننده این برنامه گفت: در این ویژه برنامه سعی بر این است تا با استفاده از بخش‌های مختلف مناجاتی،کلام بزرگان، آوازهای دلنشین آیینی، فرازهایی از ادعیه مخصوص این شب‌ها فضای معنوی مناسبی ایجاد شود.

نور باران با حضور کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین فرخی با اجرای حمیدرضا رضایی بعد از اخبار ساعت ۲۳:۰۰ در شب‌های قدر از رادیو ایران پخش می‌شود.

«دور عاشقان» یکی دیگر از ویژه برنامه‌هایی است که با موضوع نگاهی به زندگی حضرت علی(ع) در ادبیات پارسی و ادبیات دینی در روزهای ۲۴ و ۲۶ اردیبهشت بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ به تهیه‌کنندگی حسین معصومی و اجرای محمودرضا اکرامی‌فر شاعر شعر یا علی گفتیم و عشق آغاز شد بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«به نام عشق» نام یکی دیگر از ویژه برنامه‌های روزهای شهادت است که در خصوص سبک زندگی و سیره حضرت علی(ع) است که با اجرای آرش احمدی و فاطمه حاتمی پنج شنبه ۲۵ ساعت ۹:۰۰ و جمعه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۹:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«محراب تا معراج» در خصوص شهادت حضرت علی(ع) است که روز جمعه ۲۶ اردیبهشت بعد از خبر ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«سپیده» را در شب قدر از آی‌فیلم ببینید

فیلم سینمایی «سپیده» پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت از آی فیلم پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «سپیده» پنجشنبه این هفته ۲۵ اردیبهشت ماه مصادف با شب شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) و شب قدر روانه آنتن آی‌فیلم می‌شود.

این فیلم را سید روح‌الله حجازی کارگردانی کرده است و پریوش نظریه و آرش مجیدی بازیگران اصلی آن هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «سپیده و علیرضا که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند در زندگی مشترکشان با واقعیتی تلخ مواجه می‌شوند؛ درست زمانی که طفلی در وجود سپیده جان می‌گیرد، او به جهت بیماری قلبی در دو راهی انتخاب میان زندگی خود و فرزندش قرار می‌گیرد.»

فیلم «سپیده» پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۳ از شبکه آی‌فیلم پخش و در ساعت‌های ۷ صبح و ۱۵ روز جمعه بازپخش می‌شود.

شنونده مراسم زنده احیا از رادیو فرهنگ باشید

رادیو فرهنگ با پخش زنده برنامه «تازه برات» اقدام به پخش مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) می‌کند.

همزمان با فرا رسیدن لیالی پر فضیلت قدر ویژه برنامه «تازه برات» به صورت زنده شنوندگان را با مراسم احیای شب نوزدهم از حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همراه می‌کند.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با ۲۳ اردیبهشت ماه، این برنامه به پخش زنده دعای جوشن کبیر و مراثی با نوای میثم مطیعی پرداخته و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی اختصاص دارد.

ویژه برنامه زنده «تازه برات» از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

خاطره‌ "کیانوش گرامی" از سریال رمضانی تلویزیون/ یک بار دست علی نصیریان تلفن همراه ندیدمانتقاد آقای کارگردان به مدیریت در سینما و تلویزیون/ پخش "صلح امام حسن(ع)" و مجله شب‌قدری در رادیو

«هفت آسمان» ویژه برنامه شبکه آموزش در شب‌های قدر

برنامه «هفت آسمان» در شب‌های قدر با حضور کارشناسان مذهبی به مدت ۳۵ دقیقه پخش خواهد شد. برنامه «هفت آسمان» در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان میزبان حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خواهد بود تا در مورد اهمیت دعا و توبه در شب های قدر با مجری این برنامه، حجت‌الاسلام فضل اللهی به گفت‌وگو بنشیند.

شب بیست و یکم حجت الاسلام حسینی در مورد امیرالمومنین علی علیه السلام و فضائل آن بزرگوار سخن می‌گوید. در شب بیست و سوم حجت الاسلام قاضی عسگر وصیت های اخلاقی امیرالمومنین علیه السلام را بررسی می کند و در فواصل برنامه هم میان برنامه های مذهبی برای استفاده مخاطبان تدارک دیده شده است.

برنامه «هفت آسمان» به تهیه کنندگی حجت‎الاسلام هاشم رسولی محلاتی در شب های قدر بعد از اذان مغرب از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.