تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
کد خبر : 556

اخبار جعبه جادو| اکبر عبدی و مهدی هاشمی به آی‌فیلم می‌آیند/ تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن

اخبار جعبه جادو| اکبر عبدی و مهدی هاشمی به آی‌فیلم می‌آیند/ تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن

اخبار جعبه جادو| اکبر عبدی و مهدی هاشمی به آی‌فیلم می‌آیند/ تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن فیلم سینمایی “غریبه” با بازی اکبر عبدی و مهدی هاشمی پنجشنبه ۲۸ آذر برای مخاطبان آی‌فیلم در سراسر کشور روی آنتن می‌رود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:
پخش فیلم سینمایی “غریبه” از آی‌فیلم
فیلم سینمایی “غریبه” با بازی اکبر عبدی و مهدی هاشمی پنجشنبه ۲۸ آذر برای مخاطبان آی‌فیلم در سراسر کشور روی آنتن می‌رود.
فیلم سینمایی دهه‌شصتی “غریبه” این پنجشنبه رأس ساعت ۲۲ مهمان خانه آی‌فیلمی‌ها می‌شود. “غریبه” را رحمان رضایی در سال ۱۳۶۶ کارگردانی کرده و مهدی هاشمی، اکبر عبدی، محبوبه بیات، رضا رویگری، کتایون ریاحی، حسین کسبیان، سروش خلیلی و رضا توکلی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: بهرام پرتوی کارمند شهرداری پس از بازنشسته‌شدن احساس بطالت می‌کند. مدتی را به پارک‌نشینی و خیابان‌گردی و دیدار دوستان می‌گذراند. به توصیه اطرافیان نزد دامادش که..

اخبار جعبه جادو| اکبر عبدی و مهدی هاشمی به آی‌فیلم می‌آیند/ تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن

فیلم سینمایی "غریبه" با بازی اکبر عبدی و مهدی هاشمی پنجشنبه ۲۸ آذر برای مخاطبان آی‌فیلم در سراسر کشور روی آنتن می‌رود.

اخبار جعبه جادو| اکبر عبدی و مهدی هاشمی به آی‌فیلم می‌آیند/ تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

پخش فیلم سینمایی "غریبه" از آی‌فیلم

فیلم سینمایی "غریبه" با بازی اکبر عبدی و مهدی هاشمی پنجشنبه ۲۸ آذر برای مخاطبان آی‌فیلم در سراسر کشور روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی دهه‌شصتی "غریبه" این پنجشنبه رأس ساعت ۲۲ مهمان خانه آی‌فیلمی‌ها می‌شود. "غریبه" را رحمان رضایی در سال ۱۳۶۶ کارگردانی کرده و مهدی هاشمی، اکبر عبدی، محبوبه بیات، رضا رویگری، کتایون ریاحی، حسین کسبیان، سروش خلیلی و رضا توکلی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: بهرام پرتوی کارمند شهرداری پس از بازنشسته‌شدن احساس بطالت می‌کند. مدتی را به پارک‌نشینی و خیابان‌گردی و دیدار دوستان می‌گذراند. به توصیه اطرافیان نزد دامادش که مهندس شرکت ساختمانی است، مشغول به کار می‌شود، اما متوجه می‌شود که مدیران شرکت قصد دارند او را به کارهای خلاف بکشانند. شرکت ساختمانی را رها می‌کند و نزد برادر همسرش، پرویز که نمایشگاه اتومبیل دارد، مشغول می‌شود. کارهای دلالی به مذاق او خوش نمی‌آید، تا اینکه بالاخره کار مورد علاقه‌اش را پیدا می‌کند.

فیلم "غریبه" پنجشنبه ۲۸ آذر ساعت ۲۲ از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های ۶ و ۱۴ روز جمعه بازپخش می‌شود.

سریال جنگی رادیو

سریال رادیویی "صباح" که این روزها از رادیو نمایش پخش می‌شود داستان دختری مبارز و از خود گذشته در دوران جنگ تحمیلی است.

نازنین مهیمنی کارگردان "صباح" با اشاره به پخش این نمایش رادیویی اظهار کرد: برای انتخاب نقش زن این نمایش با توجه به اینکه بسیار مردانه رفتار می‌کرد، به دنبال صدایی لطیف و دخترانه می‌گشتم و به خاطر لطافت و پاکی که صدای مینو جبارزاده دارد او را انتخاب کردم که فضای نمایش خشک و بی‌روح نشود.

وی ادامه داد: در این نمایش از لهجه در کلام بازیگران استفاده نکردیم دلیلش این است ما هیچوقت نمی‌توانیم تمام لهجه‌ها را یک دست داشته باشیم. لهجه بوشهری با آبادانی فرق می‌کند، خرمشهری با اهوازی فرق می‌کند و هرکدام از لهجه ها متفاوتند.

این کارگردان تأکید کرد: ما تا به حال نتوانستیم حق مطلب را درباره جنگ تحمیلی ادا کنیم چرا که تا کسی حقیقتاً آن را لمس نکرده باشد نمی‌تواند درکش کند.

میهمنی درباره نحوه کارگردانی این نمایش در رادیو گفت: قسمت مهم کارگردانی در رادیو، انتخاب بازیگر و شناخت موسیقی کلام بازیگر است، چرا که اگر قرار باشد صداها نزدیک به هم باشد این برای شنوندگان جذاب نیست و نمی‌توانند صداها را در ذهنشان تفکیک کنند. به خصوص در رادیو، اگر این تنوع و هارمونی موسیقی و کلام وجود نداشته باشد، قطعاً برای شنونده بی‌اهمیت می‌شود.

سریال رادیویی "صباح" به کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه‌کنندگی ژاله محمد علی و با هنرنمایی هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی این روزها ساعت ۰۵:۴۵ دقیقه صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو نمایش است.

پخش نمایشی به قلم اکبر رادی

گزارش تولید نمایش "روزنه آبی" نوشته زنده‌یاد اکبر رادی و به کارگردانی بهزاد فراهانی که به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است، امشب از رادیو نمایش پخش می‌شود.

ژاله محمد علی، تهیه‌کننده "ردپای قلم"، ضمن اعلام این مطلب افزود: همچنین در برنامه امشب نمایشنامه «همت» نوشته غریب منوچهری که با نگاهی به نمایش هملت نوشته شده است، تحلیل و بررسی می‌شود و بخش «با درام‌نویسان جهان» به زندگی دایو فو می‌پردازد.

وی ادامه داد: "تازه‌های نشر" نیز با محمدرضا قلی‌پور بررسی می‌شود و در ادامه علاقه‌مندان می‌توانند با شنیدن برنامه رادیویی «ردپای قلم»، نمایشنامه‌نویسی را با آموزش ایوب آقاخانی در رادیو نمایش بیاموزند.

برنامه "ردپای قلم" به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی و گویندگی بهناز بستان دوست، سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود که نگاهی به حوزه ادبیات نمایشی در ایران و جهان دارد.

برنامه‌های رادیو نمایش بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۷.۵ مگاهرتز پخش می‌شوند.

پیشنهادهای علمی "چرخ" برای یلدا

"چرخ" در شصت‌وهفتمین قسمت فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه) ۲۶ آذرماه به مناسبت فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال، پیشنهادهایی علمی برای گذراندن یلدا ارائه خواهد کرد.

برنامه‌ تلویزیونی "چرخ" در این قسمت میزبان کارشناسانی از دنیای علم و فناوری خواهد بود تا برای شب یلدا، کتاب، فیلم، مستند، سریال، بازی و … معرفی کنند.

در این برنامه حسین فروتن، مجری کارشناس میز علم «چرخ» کتاب‌هایی علمی به بینندگان برنامه پیشنهاد خواهد داد و فرزین سوری، کارشناس ادبیات گمانه‌زن، کتاب‌هایی از دنیای کتاب‌های ژانر علمی-تخیلی معرفی خواهد کرد.

محمدحسین جهان‌پناه، مجری کارشناس میز فناوری «چرخ» هم با پیشنهاد فیلم‌ها، مستند، سریال‌ها و مینی‌سریال‌ها به استقبال شب یلدا خواهد رفت.

معرفی بازی‌های ویدئویی علمی توسط کسری کریمی‌طار، روزنامه‌نگار حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی، یکی دیگر از بخش‌های شصت‌وهفتمین قسمت برنامه‌ "چرخ" است.

مجله‌ تصویری "چرخ" مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

"چرخ" روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری "چرخ" حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی "چرخ" را بر عهده دارند.

"قهرمان تولید" در شبکه یک

برنامه "قهرمان تولید" امروز میزبان یک تولید کننده موفق ایرانی است. در برنامه امروز "قهرمان تولید" که ساعت ۲۰:۵۵ پخش می‌‎شود، رضا احسانفر کسی که برای تامین یک عدد نان مجبور به مسافرکشی شده بود، از رمز تبدیل شدنش به یک کارآفرین موفق می‌گوید.

برنامه "قهرمان تولید" کاری از ستاد رونق تولید است که هربار یکی از کارآفرینان موفق را معرفی می‌کند.

"خونه اینجاست" از اول زمستان در شبکه آموزش/ برنامه خانواده‌محور و متفاوتِ تلویزیون"کارستان" برنامه زمستانه تلویزیونپخش غیرموجه یک سریال تلویزیونی در فضای مجازی

تصویری از ترور قاتل رئیس جمهور آمریکا روی آنتن هیسپان‌تی‌وی

برنامه عکس‎های تکان‎دهنده از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان‌تی‌وی این هفته به عکسی از صحنه ترور قاتل جان. اف. کندی؛ رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۶۳ می‌پردازد. این برنامه با هدف ویژگی‌های خاص سوژه، قابل توجه است و در این قسمت، تصویر لحظه ترور کردن قاتل جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا به‎دست جک روبی را می‌بینیم.

جان. اف. کندی رئیس جمهوری وقت آمریکا در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در دالاس، تگزاس به‎دست لی‌هاروی اوسوالد ترور شد و درگذشت. دور روز بعد از قتل کندی، هنگامی‌که لی‌هاروی اوسوالد؛ قاتل رئیس جمهور وقت آمریکا به زندان انتقال می‎یافت، جک روبی در میان خبرنگاران و عکاسان با شلیک گلوله او را به قتل رساند.

تصویر ترور قاتل رئیس جمهوری آمریکا به‎همت رابرت هیل جکسون که به نام باب جکسون نیز شناخته می‌شود، به ثبت رسید و همین عکس باعث شهرت او شد. باب جکسون در سال ۱۹۳۴ در ایالات متحده به دنیا آمد. از ۱۲ سالگی با گرفتن عکس از گربه خود شروع به عکاسی کرد. شور و شوق او باعث شد عکاس دالاس تایمز-هرالد و سرانجام عکاس رسمی رئیس جمهور؛ جان اف کندی شود و در این قسمت از "عکس های تکان دهنده" به بررسی عکس مشهور او می‌پردازیم.

"عکس‎های تکان‎دهنده" کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان‌تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.