تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
کد خبر : 11180

اخبار جعبه جادو|"هشتگ" برنامه جدید تلویزیون/ برنامه گفت‌وگومحور "نماز جمعه" پیشنهاد رئیس صداوسیما

اخبار جعبه جادو|"هشتگ" برنامه جدید تلویزیون/ برنامه گفت‌وگومحور "نماز جمعه" پیشنهاد رئیس صداوسیما

اخبار جعبه جادو|”هشتگ” برنامه جدید تلویزیون/ برنامه گفت‌وگومحور “نماز جمعه” پیشنهاد رئیس صداوسیما علی عسکری در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری نمازجمعه کشور پیشنهاد داد که برنامه‌های گفت‌وگومحور با موضوع نمازجمعه ساخته شوند؛ برنامه‌ای با موضوع فضای مجازی و نام “هشتگ” در شبکه ۲ راه می‌افتد و تولید سریال بلند رادیو امروز به پایان رسید. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:
سریال کمدی جدید شبکه ۳
سریال ۳۰ قسمتی “پیرمردی که قوانین را نادیده گرفت” از سریال‌های جدید شبکه ۳ است. تهیه کنندگی این سریال نیز به عهده ناصر کریمان است که پیش از این سالها مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما بود.
“پیرمردی که قوانین را نادیده گرفت” مضمونی کمدی دارد و هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است.
پخش دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب
مشروح دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب امشب از شبکه یک پخش می‌شود. همزمان با سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ ، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، صبح امروز با سه شنبه با حضرت ..

اخبار جعبه جادو|"هشتگ" برنامه جدید تلویزیون/ برنامه گفت‌وگومحور "نماز جمعه" پیشنهاد رئیس صداوسیما

علی عسکری در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری نمازجمعه کشور پیشنهاد داد که برنامه‌های گفت‌وگومحور با موضوع نمازجمعه ساخته شوند؛ برنامه‌ای با موضوع فضای مجازی و نام "هشتگ" در شبکه ۲ راه می‌افتد و تولید سریال بلند رادیو امروز به پایان رسید.

اخبار جعبه جادو|"هشتگ" برنامه جدید تلویزیون/ برنامه گفت‌وگومحور "نماز جمعه" پیشنهاد رئیس صداوسیما – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

سریال کمدی جدید شبکه ۳

سریال ۳۰ قسمتی "پیرمردی که قوانین را نادیده گرفت" از سریال‌های جدید شبکه ۳ است. تهیه کنندگی این سریال نیز به عهده ناصر کریمان است که پیش از این سالها مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما بود.

"پیرمردی که قوانین را نادیده گرفت" مضمونی کمدی دارد و هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است.

پخش دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب

مشروح دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب امشب از شبکه یک پخش می‌شود. همزمان با سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ ، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، صبح امروز با سه شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مشروح این دیدار امشب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ از این شبکه پخش خواهد شد.

"نقد سینما" این هفته پخش نمی‌شود

به مناسبت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفند ماه، برنامه "نقد سینما" این هفته پخش نخواهد شد. این برنامه که هر هفته به نقد و بررسی فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان می‌پردازد، در هفته جاری به دلیل همزمانی با برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پخش نخواهد شد.

برنامه "نقد سینما" به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری و با اجرای بهروز افخمی از هفته آینده به جدول پخش شبکه پنج بازمی‌گردد و علاقه‌‍مندان به سینما می‌توانند جمعه‌ها ساعت ۲۲ به تماشای این برنامه بنشینند.

"هشتگ" به زودی از شبکه ۲

برنامه "هشتگ" با موضوع فضای مجازی، اینترنت، چگونگی معاشرت در فضای مجازی و موضوعات جذاب دیگر بزودی از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فراخوان برنامه "هشتگ" منتشر شد؛ علاقمندان می‌توانند با ویدئوهای طنز خود در این برنامه شرکت کنند، این برنامه آماده دریافت ویدئوهای طنز شماست. در صورتی که مایلید با این برنامه جذاب همراهی کنید ویدئوهای طنز خود را به آدرس زیر ارسال نمایید:hashtag.tv2@

پیشنهاد رئیس صداوسیما برای تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور با موضوع نماز جمعه

عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی امروز با رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور دیدار و بر اهمیت تقویت نماز جمعه به‌عنوان رسانه‌ای اثرگذار و تأثیر آن بر رشد فرهنگی کشور تأکید کرد. رئیس رسانه ملی در این دیدار با بیان اینکه نماز جمعه قدرت سازندگی فرهنگی بسیاری دارد، گفت: نماز جمعه رسانه‌ای است که اگر تقویت شود، بر رشد فرهنگی کشور اثر می‌گذارد.

وی با تبیین اهمیت نوآوری در جلب نظر مردم برای حضور در نماز جمعه و مبانی نوآوری در قرآن کریم، ابتکار عمل را لازمه جذب مخاطب در رسانه دانست و گفت: سختی کار ما در رسانه این است که باید روی مرزی حرکت کنیم که ضمن پرداختن به همه موضوعات کشور، از تعادل خارج نشود. اگر در این راه ابتکار نداشته باشیم، به جایی که باید نمی‌رسیم.

علی عسکری با تأکید بر اینکه امامان جمعه همیشه باید حرف تازه‌ای برای مردم داشته باشند، گفت: اگر حرف‌ها تکراری شود، مخاطبش را از دست خواهد داد.

وی سپس با اشاره اینکه توازن بین دو ساحت محلی و ملی در خطبه‌های امامان جمعه شهرهای مختلف و پوشش برنامه‌های آنان باید حفظ شود، گفت: امامان جمعه باید حرف‌هایشان بزنند و رسانه بخش‌هایی از خطبه‌هایشان را که در سطح استانی و ملی قابل‌طرح است، پوشش می‌دهد.

رئیس رسانه‌ملی همچنین از اهمیت به کار بردن دانش و هنر در ایجاد جذابیت بیشتر در برنامه‌های صداوسیما سخن گفت که به جلب نظر مردم و فرهنگسازی برای حضور مردم در نماز جمعه کمک می‌کند و از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواست دیدگاه‌های کارشناسی‌شان را در شوراهای اندیشه‌ورز شبکه‌های رسانه ملی برای تحقق این امر ارائه دهند.

تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور با موضوع نماز جمعه و حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در برنامه‌های چالشی چون "بدون توقف" برای پاسخ به جوانان و تبیین اهمیت نماز جمعه، استفاده از فضای مجازی و پخش گزیده‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه همه شهرهای کشور در این فضا، از جمله پیشنهاد‌هایی بود که رئیس سازمان صداوسیما در این نشست ارائه داد.

وی همچنین با اعلام آمادگی کامل رسانه ملی برای کمک به این شورا و جذب حداکثری مردم به این فریضه الهی تأکید کرد: رسانه ملی از دیدگاه‌های کارشناسی و طرح‌هایی که برای کمک به این موضوع ارائه شود، به‌طور کامل حمایت می‌کند، چرا که نماز جمعه رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار است.

قدردانی از عملکرد چشمگیر رسانه ملی

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این نشست، رسانه ملی را از مجموعه‌هایی دانست که به‌تنهایی بار همه دستگاه‌های کشور را برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی‌به دوش می‌کشد.

وی با اشاره به عملکرد چشمگیر رسانه‌ملی در پوشش حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور فوق‌العاده صداوسیما در مراسم وداع با سردار و به تصویر کشیدن عظمت خضوع مردم ایران در برابر مقام این شهید بی‌نظیر بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همچنین از رویکرد متفاوت برنامه‌های دهه فجر امسال رسانه ملی و پوشش خوب رویدادهای آن به نیکی یادکرد و گفت: رسانه ملی در انتخابات پیش رو نیز وظیفه خطیری دارد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که متشکل از نمایندگان مقام معظم رهبری است، صمیمانه از ریاست، مدیران و کارکنان این رسانه قدردانی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری همچنین از ارتباط خوب صداوسیما با ستادهای برگزاری نماز جمعه در تهران و دیگر مراکز استانی سخن گفت و افزود: همه مدیران مراکز استانی عضوی از این ستادند و همکاری خوبی با این مجموعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه در پخش ترکیبی خطبه‌های نماز جمعه و دیگر استان‌ها اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، گفت: پوشش زنده رادیویی و پخش خطبه‌های نماز جمعه تهران کاری ثابت و پرسابقه است و شاهدیم این پوشش به‌خوبی صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز جمعه خدمت بزرگ انقلاب به کشور ما بود، گفت: حدود ۸۸۸ نماز جمعه در کشور هر هفته در کشور برگزار می‌شود که به‌مثابه محفلی هفتگی، شبکه‌ای بزرگ در سراسر کشور ایجاد می‌کند و ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب برای ارتقای کیفی و شکوفایی نماز جمعه گفت: برای عمل به این فرمان ایشان همه با هم کار کنیم.

حاج علی‌اکبری افزود: در بازنگری در عملکرد ما برای شکوفایی نماز جمعه باید همه دستگاه‌ها دست‌به‌کار شوند و همه تمرکز بر تقویت نماز جمعه قرار گیرد. رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی باید به ما برای فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.

ساخت سریال بلند رادیو تمام شد

تولید مجموعه رادیویی "به رنگ قهرمانی" که از آن به عنوان سریال بلند رادیو با ۲۳۵ قسمت یاد می‌شود، به کارگردانی رضا عمرانی پایان رسید. ضبط قسمت پایانی سریال رادیویی "به رنگ قهرمانی" با حضور رضا عمرانی کارگردان، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش، برخی از بازیگران و سایر عوامل این مجموعه رادیویی امروز در استودیو هشت رادیو نمایش به سرانجام رسید.

رضا عمرانی کارگردان این سریال درباره‌ی تولید این مجموعه گفت: "به رنگ قهرمانی" حقیقتاً پروژه سختی بود، ولی معتقدم این مجموعه با وجود هنرمندان توانمند پتانسیل زیادی دارد که کارهای بزرگتر و سنگین‌تر از این را نیز به سرانجام برسانیم.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: مسلماً اگر یکدلی و احساس مسوولیت در کار باشد و انگیزه داشته باشیم، شرایط روز به روز بهتر می شود و کارهای بزرگتر و بهتری صورت می‌گیرد که به یاد گار می‌ماند و امیدوارم این بستر همواره برای ما فراهم باشد که همگی با هم رشد کنیم و کارهایی را در رادیو شاهد باشیم که قابل دفاع باشد و به آن افتخار کنیم.

در ادامه حمیدرضا افتخاری مدیر کل هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش افزود: ساخت این پروژه قبل از ورود من به رادیو نمایش آغاز و همزمان باحضور من پخش آن شروع شد و باید بگویم تولید مجموعه‌ای با این کشش نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کارهای ماندگاری انجام بدهیم.

مدیر رادیو نمایش تأکید کرد: داستان "به رنگ قهرمانی" دربرگیرنده چند مقطع مهم تاریخی در معاصر کشومان است و در اینجا لازم می‌دانم که از نویسندگان این مجموعه تشکر کنم، چرا که نوشتن ۲۳۵ قسمت آن هم با حفظ انسجام متن ظرفیت بالای نویسندگان این مجموعه را نشان می‌دهد.

سریال رادیویی "به رنگ قهرمانی" به کارگردانی: رضا عمرانی، تهیه کنندگی: فرشاد آذرنیا، گروه نویسندگان: مریم تاجیک ، پویان غفاری ، زهرا کولیوند ، یاسمن شکرگزار و زینب آرمند و با تلاش هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درباره ورزش دو و میدانی به سفارش رادیو ورزش در رادیو نمایش تولید شده است که پخش آن از پنجم مرداد در رادیو نمایش و رادیو ورزش آغاز شد و ضبط آن امروز سه شنبه بیست و نهم بهمن ماه در استودیو هشت رادیو نمایش پایان یافت و تا پایان امسال هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

داستان این سریال رادیویی درباره یک سرمربی تیم دو و میدانی در دوره محمدرضا شاه در سال ۱۳۴۷ است که در آن زمان مورد بی مهری قرار گرفت و از فدراسیون دو و میدانی کنار گذاشته شد اما تلاش کرد از بین افراد توانمند در محله های جنوب شهر تیم مستقلی را تشکیل دهد.

مردم، دوربین‌های تلویزیون و انتخاباتپوریا پورسرخ مجری مسابقه تلویزیون شد/ رقابت شبکه‌ها و مسابقات با اجرای بازیگران+فیلمدور دور تلویزیون در پیست "دست فرمون"/ طراحی برای لاکچری نشدن/ شبیه خارجی نداریم؛ "تاپ‌گیر" نیستیم

عوامل "ملکاوان" به آی‌فیلم می‌آیند

پس از پخش قسمت آخر سریال "ملکاوان" در ساعت ۲۲ امشب، بازیگران، کارگردان و نویسنده این سریال، فردا شب از روند تولید این سریال خواهند گفت. امین زندگانی، نازنین فراهانی، احمد معظمی و سمیه تاجیک فردا شب در ویژه‌برنامه «ملکاوان» درباره این سریال با آی‌فیلمی‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

قسمت آخر سریال معمایی "ملکاوان" به کارگردانی احمد معظمی، امشب رأس ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود. این سریال داستان زندگی «مهسا» را به تصویر کشیده است که همسرش در خارج از کشور خودکشی کرده و این ماجرا و یافتن علت خودکشی پای نهادهای امنیتی را به میان می‌کشد و ماجراهایی هیجان انگیز و دلهره آور را در این سریال رقم می‌زنند.

نازنین فراهانی در نقش «مهسا»، امین زندگانی در نقش «مهرداد» و سمیه تاجیک در نقش «آسیه» در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. داریوش فرهنگ، فریبا متخصص، بهناز نادری، رضا مولایی، فرید قبادی، پانته آ سیروس، پرویز فلاحی‌پور، آسو پاشاپور، کمند امیرسلیمانی، سعید امیرسلیمانی، علی سلیمانی، هادی نوری، حسن اسدی، افسانه ناصری، غزال نظر، حمید شریف‌زاده، معصومه آقاجانی، سیامک قاسمی، بهار قاسمی، صفا آقاجانی، ریحانه رضی، بهزاد داوری، میثاق زارع و آریا جوکار نیز در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

"ملکاوان" که تولید اداره کل فیلم و سریال معاونت برون مرزی است، بر خلاف رویه این شبکه که به بازپخش فیلم و سریال های تلویزیون اختصاص دارد، برای نخستین نوبت پخش، در جدول برنامه های آی فیلم قرار گرفت و پخش آن از اواخر دی‌ماه شروع شد.

ویژه‌برنامه «ملکاوان» فردا شب با اجرای سعید شیخ‌زاده ساعت ۲۲ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

"روشن تر از خاموشی" از پنجشنبه در آی‌فیلم۲

سریال "روشن‌تر از خاموشی" از پنجشنبه اول اسفند برای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی پخش خواهد شد. این سریال تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی از پنجشنبه جایگزین سریال "تا صبح" می‌شود.

سریال تلویزیونی "روشن‌تر از خاموشی" زندگی صدرالدین محمد قوام شیرازی معروف به ملاصدرا را از زمان تولد در شیراز تا زمان فوت در بصره روایت می‌کند. در زمانی که کشور ایران از لحاظ سیاسی و اجتماعی، در شرایطی نابسامان قرار گرفته و علاوه بر تهدیدات و دست‌اندازی مستعمران به خاک ایران، عده‌ای نیز در داخل داعیه حکومت دارند؛ ملاصدرا در راه کسب علم و دانش قدم می‌گذارد.

این فیلسوف برجسته، که روحی تشنه و مشتاق یادگیری دارد، در محضر دانشمندان و عالمان بزرگ اسلامی چون میرداماد، میرفندرنسکی و شیخ بهایی درس می‌آموزد. حسین یاری، محمود پاک‌نیت، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، کتایون ریاحی، فریماه فرجامی، ثریا قاسمی، فخری خوروش، بهاره رهنما، ژاله علو، علی سلیمانی، محمود عزیزی، رسول نجفیان و عنایت بخشی از جمله بازیگران این سریال‌اند.

"روشن‌تر از خاموشی" از پنجشنبه هرشب ساعت ۲۰ به‌وقت تهران، ۲۱ به‌وقت کابل و ۲۱:۳۰ به‌وقت دوشنبه از کانال آی‌فیلم۲ راهی آنتن خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.