تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر : 67189

احتمال ورود چانگان ایدو پلاس به بازار ایران + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

احتمال ورود چانگان ایدو پلاس به بازار ایران + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

احتمال ورود چانگان ایدو پلاس به بازار ایران + مشخصات فنی، امکانات و قیمتچانگان ایدو پلاس – Changan Eado Plus یک سدان چینی است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و شاید به بازار ایران هم بیاید. در این مطلب، مشخصا..

احتمال ورود چانگان ایدو پلاس به بازار ایران + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

چانگان ایدو پلاس – Changan Eado Plus یک سدان چینی است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و شاید به بازار ایران هم بیاید. در این مطلب، مشخصات فنی، امکانات و قیمت این خودرو را بررسی می‌کنیم.

چانگان ایدو یک سدان چینی است که نسل اول آن‌ سال‌ها پیش توسط شرکت سایپا روانه بازار کشور شد. در سال ۲۰۱۸ نیز کمپانی چانگان از نسل دوم این خودرو رونمایی کرد. اما این پایان کار ایدو نبود و در سال ۲۰۲۰ نیز نسل جدیدی از این سدان چینی تحت عنوان چانگان ایدو پلاس معرفی شد. ما در ادامه این مطلب چانگان ایدو پلاس را به صورت کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

بررسی چانگان ایدو پلاس از نظر طراحی

چانگان ایدو پلاس

شرکت چانگان خودرو ایدو را در دو نسخه معمولی (استاندارد) و اسپرت روانه بازار کرده است. برای نسخه معمولی این خودرو یک جلوپنجره با خطوط افقی کرومی در نظر گرفته شده و تیپ اسپرت آن نیز به یک جلوپنجره مشکی رنگ لانه زنبوری مجهز شده است که در گوشه آن لوگوی قرمزرنگ S حک شده است.

کابین این نسل از چانگان ایدو در مقایسه با نسل قبلی تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده است و زیباتر به نظر می‌رسد. در اینجا صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی به قسمت بالاتر منتقل و به صفحه آمپر دیجیتالی متصل شده است. هر دوی این نمایشگرها ۱۰.۲۵ اینچی هستند، در حالی که کنسول و نمایشگر میانی به سمت راننده متمایل شده‌اند. کنسول مرکزی جدید،‌ رودری‌های جدید و دریچه‌های تهویه جدید نیز از دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی ایدو پلاس هستند.

ابعاد و اندازه

چانگان ایدو پلاس

طول،‌ عرض و ارتفاع چانگان ایدو پلاس به ترتیب برابر با ۴۷۱۰، ۱۸۲۰ و ۱۵۰۵ میلی‌متر است. فضای بار این خودرو ۵۰۰ لیتر بوده و حجم باک آن نیز برابر با ۵۳ لیتر است.

بررسی ایدو پلاس از نظر مشخصات فنی

چانگان ایدو پلاس

شرکت چانگان این سدان جذاب را با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌کند. پیشرانه نخست آن یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند قدرت ۱۲۸ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۶۸ نیوتن‌متر به تولید برساند. نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

پیشرانه دوم نیز از نوع ۱.۴ لیتری توربو بوده و می‌تواند قدرت ۱۵۸ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. نیروی این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. علاوه بر این یک جعبه دنده CVT نسل سه با امکان تعویض دنده مصنوعی ۸ سرعته نیز برای این نسخه از ایدو پلاس در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

چانگان ایدو پلاس

کمپانی چانگان خودرو ایدو پلاس را با امکاناتی نظیر ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، صندلی راننده برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ‌های جلو، کنار، پرده‌ای، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، چراغ‌های روز، پاور ویندوز، سیستم کمکی ترمز و کروز کنترل،‌ به بازار عرضه می‌کند.

قیمت چانگان ایدو پلاس

تیپ استاندارد این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در بازار چین با قیمتی در حدود ۱۱۲۹۰ تا ۱۶۲۱۰ دلار خرید و فروش می‌شود و برای خرید نسخه اسپرت توربوشارژ نیز باید حدود ۱۵۲۱۰ تا ۱۶۳۱۰ دلار هزینه کرد. در صورتی که این خودرو روانه بازار کشورمان شود،‌ باید با اتومبیل‌هایی نظیر چری آریزو ۶ و همچنین بهمن رسپکت به رقابت مستقیم بپردازد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.