تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۵۴
کد خبر : 41830

احتمال بروز گونه های بیشتر کروناویروس وجود دارد

احتمال بروز گونه های بیشتر کروناویروس وجود دارد

یک متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ترکیه هشدار داد احتمال بروز گونه های بیشتر کروناویروس وجود دارد یک متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ترکیه با بیان اینکه کروناویروس مستعد جهش یافتن است هشدار داد: احتمال ب..

یک متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ترکیه هشدار داد

احتمال بروز گونه های بیشتر کروناویروس وجود دارد

احتمال بروز گونه های بیشتر کروناویروس وجود دارد

یک متخصص ارشد بیماریهای عفونی در ترکیه با بیان اینکه کروناویروس مستعد جهش یافتن است هشدار داد: احتمال بروز گونه های بیشتر این ویروس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر "اسماعیل بالیک" رئیس دپارتمان بیماریهای عفونی در دانشگاه آنکارا گفت: بدیهی است که کروناویروس مستعد جهش یافتن است و ممکن است جهان در آینده شاهد بروز سویه های جدیدی از آن باشد.

وی افزود: مهمترین عامل افزایش خطر جهش پیدا کردن، شیوع هرچه بیشتر ویروس است و در حال حاضر این ویروس مستعد جهش های جدید است.

این متخصص تاکید کرد: هرچه ویروس در یک مکان بیشتر پخش شود، احتمال جهش منحصر به فرد در آن منطقه بیشتر است. همچنین جهشی مختص ترکیه نیز ممکن است بوجود آید. در این صورت، لازم است تحقیقات در این رابطه انجام شود.

اسماعیل بالیک اظهار کرد: گونه ای از ویروس که اولین بار در انگلیس شناسایی شد مهمترین فاکتور در بروز موج سوم بیماری کووید-۱۹ است که اکنون جهان به ویژه اروپا با آن درگیر است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت ترکیه گفت: کروناویروس انگلیسی ۷۵ درصد از مجموع موارد ابتلا در ترکیه را شامل می شود.

به گفته بالیک، کروناویروس انگلیسی ۴۰ تا ۷۰ درصد مسری تر است اما نسبت به گونه اصلی ویروس کشنده تر نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این کارشناس سلامت بر ضرورت محتاط بودن تاکید و از مردم درخواست کرد از حضور در مناطق شلوغ خودداری کرده و اقدامات احتیاطی و بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.