تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر : 64252

اتوبوس جدید تویوتا به قطار هم تبدیل می‌شود + عکس و فیلم

اتوبوس جدید تویوتا به قطار هم تبدیل می‌شود + عکس و فیلم

اتوبوس جدید تویوتا به قطار هم تبدیل می‌شود + عکس و فیلم اتوبوس جدید تویوتا که به‌تازگی در ژاپن شروع به کار کرده، اولین اتوبوس-قطار دنیا محسوب می‌شود. در ادامه تصاویر و ویدئوی آن را مشاهده ک..

اتوبوس جدید تویوتا به قطار هم تبدیل می‌شود + عکس و فیلم

اتوبوس جدید تویوتا که به‌تازگی در ژاپن شروع به کار کرده، اولین اتوبوس-قطار دنیا محسوب می‌شود. در ادامه تصاویر و ویدئوی آن را مشاهده کنید.

اتوبوس جدید تویوتا محصولی نوآورانه است که در صورت نیاز، به قطار هم تبدیل می‌شود! شرکت Asa Coast Railway به‌تازگی یک وسیله نقلیه دو حالته (DMV) بر پایه تویوتا کاستر را راه‌اندازی کرده است که اولین اتوبوس-قطار دنیا به شمار می‌رود.

اتوبوس جدید تویوتا

البته فناوری به کار رفته در این DMV کاملاً جدید نیست. اگر به‌طور خلاصه بگوییم، اتوبوس جدید تویوتا مجهز به یک محور جلوی مشابه قطارها است که در حالت اتوبوس، زیر بدنه جمع می‌شود و در حالت قطار و زمانی که اتوبوس باید روی ریل راه آهن قرار بگیرد، چرخ‌های جلو را از روی زمین بلند می‌کند. برای نصب این محور، طول قسمت جلوی این مینی‌ بوس به میزان قابل توجه‌ای افزایش پیدا کرده است.

اتوبوس جدید تویوتا

همچنین واضح است که نمی‌توان از یک DMV انتظار سرعت بالایی را داشت. سرعت این DMV در ریل قطار به ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت آن در جاده به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مشخصات این اتوبوس-قطار اعلام نشده است اما تویوتا کاستر تنها با پیشرانه دیزلی توربوشارژ عرضه می‌شود.

اتوبوس جدید تویوتا

به گفته «شیگکی میورا» (Shigeki Miura)، مدیر عامل Asa Coast Railway، انتظار می‌رود با استقرار این DMV در مناطق روستایی ژاپن خصوصاً در مناطقی که سالمندان بیشتری دارند، شکاف‌های جدی در شبکه حمل و نقل عمومی این کشور پر بشود. در حال حاضر فقط تعداد انگشت‌شماری از این دی ام وی‌ها در شهرکی در ژاپن با نام کاییو شروع به کار کرده‌اند. میورا امیدوار است اتوبوس جدید تویوتا طی سال‌های آینده در سایر مناطق مورد استفاده قرار بگیرد.

اتوبوس جدید تویوتا

با این وجود، ادغام این اتوبوس-قطار با شبکه راه آهن کنونی ژاپن هزینه هنگفتی دارد. صرف نظر از هزینه‌بر بودن انجام اصلاحات لازم روی تویوتا کاستر، باید جاده‌های ارتباطی مخصوصی ساخته بشود. جالب است ببینیم دولت‌های محلی توانایی سرمایه‌گذاری جهت محقق کردن این طرح نوآورانه را خواهند داشت یا خیر. در ادامه ویدئویی را از اتوبوس جدید تویوتا، اولین اتوبوس-قطار دنیا، مشاهده می‌کنید:

منبع :Autoblogمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.