تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 63437

اتوبوس برقی ایران خودرو در راه است

اتوبوس برقی ایران خودرو در راه است

اتوبوس برقی ایران خودرو در راه است اتوبوس برقی ایران خودرو طی روزهای آینده معرفی خواهد شد. ظرفیت تولید این محصول با ۳۷ درصد خودکفایی حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال خواهد بود.
جواد توسلی مهر، مدیر..

اتوبوس برقی ایران خودرو در راه است

اتوبوس برقی ایران خودرو طی روزهای آینده معرفی خواهد شد. ظرفیت تولید این محصول با ۳۷ درصد خودکفایی حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال خواهد بود.

جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اعلام اینکه اتوبوس برقی این شرکت طی روزهای آینده معرفی خواهد شد گفت محصول جدید این شرکت قرار است با داخلی‌سازی ۳۷ درصد و ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه در سال به تولید برسد. وی افزود اتوبوس برقی ایران خودرو از شاسی اتاق یکپارچه بهره می‌برد و بر اساس پلتفرم اتوبوس آتروس توسعه پیدا خواهد کرد.

مشخصات اتوبوس برقی ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در خصوص قوای محرکه این اتوبوس برقی گفت این محصول از شتاب مناسبی برخوردار خواهد بود و با داشتن شیب‌روی ۲۰ درصدی می‌تواند مشخصات عملکردی مورد نیاز سازمان اتوبوس‌رانی را برآورده کند. وی افزود ظرفیت باتری اتوبوس برقی ایران خودرو نیز ۳۵۰ کیلووات ساعت بوده که به یکی از برترین تولیدکنندگان باتری در جهان تعلق دارد.

توسلی مهر با اعلام اینکه توان این محصول ۱۹۵ کیلووات خواهد بود گفت امکان افزایش این ظرفیت تا ۳۵۰ کیلووات نیز وجود دارد. ضمن اینکه گشتاور این پیشرانه نیز در حالت پیوسته ۱۹۵۰ نیوتن‌متر بوده که آن را نیز می‌توان تا ۳۵۰۰ نیوتن‌متر افزایش داد. وی افزود ایران خودرو دیزل برای داخلی‌سازی این پیشرانه در حال امضای تفاهم‌نامه و انجام اقدامات ضروری است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طی سال گذشته با اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور تفاهم‌نامه‌ای را برای تحویل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به امضا رساندیم که از این قرارداد حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس الکتریکی خواهد بود. وی با اشاره به اینکه تولید انبوه این اتوبوس الکتریکی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خواهد بود گفت طبق تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای این پروژه روی برنامه‌های خودکفایی و ساخت داخل تمرکز کردیم و برای داخلی‌سازی مجموعه‌های الکتریکی این اتوبوس نیز با شرکت‌های مختلف مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

توسلی مهر با اعلام اینکه داخلی‌سازی یکی از مزایای اصلی اتوبوس الکتریکی ایران خودرو خواهد بود گفت این موضوع قیمت آن را نیز نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاهش خواهد داد. ضمن اینکه اتوبوس الکتریکی باعث کاهش هزینه‌های سوخت، تعمیر و همچنین نگهداری برای سازمان اتوبوسرانی خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود اتوبوس الکتریکی و ون الکتریکی جزو محصولات آینده این شرکت خودروسازی محسوب می‌شوند و اقدامات مرتبط با این پروژه‌ها را نیز شروع کردیم؛ پروژه‌ای که در کاهش آلایندگی به خصوص در کلان‌شهرها نقش زیادی خواهد داشت. البته این اقدام به ایجاد زیرساخت‌های ضروری در کشور برای تولید و تردد خودروهای برقی نیاز دارد. وی خاطرنشان کرد این شرکت بعد از تولید ون برقی به تولید اتوبوس هیبرید روی خواهد آورد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.