تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۵۰
کد خبر : 55326

اتریم چیست؟ قیمت، چگونه آن را بخریم و مقایسه با بیت کوین

اتریم چیست؟ قیمت، چگونه آن را بخریم و مقایسه با بیت کوین

اتریم چیست؟ قیمت، چگونه آن را بخریم و مقایسه با بیت کوینمی‌خواهید بدانید اتریم چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با دومین رمزارز برتر جهان آشنا کنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.
این روزها شاید بارها کلمه اتریم را شنیده باشید. این رمزارز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا به‌عنوان جایگزینی برای بیت کوین ساخته شد. در ادامه آنچه را که باید در مورد رمزارز مورد اشاره باید بدانید توضیح می‌دهیم.
ابتدا باید بدانید که کلمه اتریم نام این رمزارز نیست. در واقع این کلمه نام یک نوع بلاکچین است. بلاکچین را می‌توان یک دفتر کل توزیع شده‌ی غیر متمرکز دانست که سابقه‌ی تمامی تراکنش‌ها را به صورت عمومی در آن دفتر کل ثبت و نگه‌داری می‌کند. افزون بر این، اتریم نام یک زبان برنامه‌نویسی است که می‌توان با استفاده از آن اپلیکیشن‌های دیگری را روی بلاکچین مورد بحث اجرا کرد یا توسعه داد.
مطالب مرتبط:ارز دیجیتال، ارز مجازی و رمز ارز چیست؟ بررسی ماهیت و تاریخچه
NFT چیست؟ و چه تاثیری در آینده بشر دارد؟
البته که بیت کوین هم از بلاکچین استفاده می‌کند، اما بلاکچین اتریم پیشرفته‌تر بوده و می‌توان از آن ب..

اتریم چیست؟ قیمت، چگونه آن را بخریم و مقایسه با بیت کوین

می‌خواهید بدانید اتریم چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با دومین رمزارز برتر جهان آشنا کنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

این روزها شاید بارها کلمه اتریم را شنیده باشید. این رمزارز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا به‌عنوان جایگزینی برای بیت کوین ساخته شد. در ادامه آنچه را که باید در مورد رمزارز مورد اشاره باید بدانید توضیح می‌دهیم.

ابتدا باید بدانید که کلمه اتریم نام این رمزارز نیست. در واقع این کلمه نام یک نوع بلاکچین است. بلاکچین را می‌توان یک دفتر کل توزیع شده‌ی غیر متمرکز دانست که سابقه‌ی تمامی تراکنش‌ها را به صورت عمومی در آن دفتر کل ثبت و نگه‌داری می‌کند. افزون بر این، اتریم نام یک زبان برنامه‌نویسی است که می‌توان با استفاده از آن اپلیکیشن‌های دیگری را روی بلاکچین مورد بحث اجرا کرد یا توسعه داد.

مطالب مرتبط:

  • ارز دیجیتال، ارز مجازی و رمز ارز چیست؟ بررسی ماهیت و تاریخچه

  • NFT چیست؟ و چه تاثیری در آینده بشر دارد؟

البته که بیت کوین هم از بلاکچین استفاده می‌کند، اما بلاکچین اتریم پیشرفته‌تر بوده و می‌توان از آن برای اجرای اپلیکیشن‌ها بهره گرفت.

اتر همچنین با سمبل ETH شناخته می‌شود که این نام برای توکن بلاکچین شبکه اتریم در نظر گرفته شده است. اتر یکی از صدها اپلیکیشنی است که برای بلاکچین اتریم ساخته شده و علاوه بر این به‌منظور تایید NFT‌ها، قراردادهای کاری و دیگر ابزارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتر چیست و چه تفاوت‌هایی با اتریم دارد؟

اپس از بیت کوین، اتر دومین رمزارز بزرگ بازار از نظر سرمایه است که باعث شده این رمزارز از نظر ارزشی یکی از بهترین رمزارزهای بازار به‌شمار بیاید. بر اساس اعلام اینوست‌پدیا بیت کوین و اتر تنها رمزارزهایی هستند که امکان خرید و فروش آن‌ها در بورس تجاری شیکاگو قابل انجام است. توکن اتر در زمان نوشته شدن این مطلب ۳۳۴۰ دلار است.

افزون بر امکان خرید و فروش توکن رمزارز اتر، همچنین می‌توان از آن به‌عتوان روشی برای پرداخت پول و اجرای اپلیکیشن‌ها روی شبکه بلاکچین اتریم بهره برد. هزینه انجام تراکنش‌ها در اتر، گَس (GAS) نامیده می‌شود. هرچه یک تراکنش اتریوم از قدرت محاسباتی بیشتری استفاده کند، قیمت “گَس” بالاتر است.

در حال حاضر توکن‌های اتر همانند بیت کوین از طریق حل مسائل ریاضیاتی، استخراج می‌شوند. البته در شبکه اتریم به‌جای استفاده از مدل تایید کار که در شبکه بلاکچین بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، از مدل تایید سهم استفاده شده است.

اتریم

تغییر مورد اشاره که اتریم نسخه ۲.۰ نام دارد، احتمالا تا سال ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد اما وبلاگ رسمی اتریم یک پست منتشر کرده که در آن نوشته شده، تست‌های این تغییر از مدتی قبل شروع شده و طی ماه‌های آینده از راه خواهد رسید. شما از همین حالا می‌توانید توکن‌های بعدی این رمزارز را با نام ETH2 در صرافی کوین‌بیس مشاهده کنید.

بر خلاف بیتکون که در مجموع می‌توان ۲۱ میلیون توکن آن را استخراج کرد (استخراج تمام توکن‌های بیت کوین بیش از یک قرن طول می‌کشد)، تعداد توکن‌های اقابل استخراج اتر، نامحدود است. باعث شده تا بحران عرضه‌ی کمتری برای این رمز ارز وجود داشته باشد. اگرچه قیمت توکن‌های ETH کمتر از بیت کوین است اما در عین حال استخراج آن آسان تر است. در هر دقیقه چندین بلاک جدید در شبکه بلاکچین اتریم ساخته می‌شود. برای مقایسه در شبکه بلاکچین بیت کوین در هر ساعت چند بلاک ایجاد می‌شود.

یک توکن مرتبط دیگر با اتریوم وجود دارد که نام آن اتریوم کلاسیک است و با نماد ETC شناخته می‌شود. این توکن یک نسخه‌ی جانبی از بلاکچین اصلی اتریوم است که در سال ۲۰۱۶ پس از سرقت ۵۰ میلیون دلار اتر از پلتفرم‌هایی که قراردادهای هوشمند را بر بستر اتریم ارائه می‌دادند ایجاد شد.

اپراتورهای اتریوم تصمیم گرفتند سرقت را “معکوس” کرده و آن را از دفتر کل بلاکچین پاک کنند. اپراتورهای اتریم کلاسیک از سرقت اطلاع یافته و کار خود را ادامه دادند. اتریوم و اتریوم کلاسیک را نباید شبیه به‌هم دانست؛ اتریوم کلاسیک در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله حدود ۶۷ دلار قیمت دارد.

چگونه می‌توان اتریوم و توکن‌های اتر خریداری کرد؟

پیش از هر چیز باید در نظر داشته باشید هر کس که قصد خرید اتر یا هر نوع رمز دیگری را دارد قبل از انجام این کار باید دقت کافی داشته باشد. بازار رمزارزها نسبت به بازار سهام‌های معمولی، نوسانات بسیار بیشتری دارند. به‌عنوان مثال می‌توان به ریزش شدید قیمت رمزارزها که حدود سه ماه پیش رخ داد، اشاره کرد. اتریم در چند ماه و چند سال گذشته بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است و بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که خرید آن سود کلانی را برایتان به ارمغان بیاورد.

اگر قصد خرید اتر دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم پولی را در این زمینه هزینه کنید که توان از دست دادن آن را داشته باشید. در نظر داشته باشید که اگر قیمت این رمز ارز طی یک شب ۲۰ درصد، ۵۰ درصد یا حتی بیشتر کاهش پیدا کند ارزش پول شما چقدر کم خواهد شد زیرا بازار همیشه روند صعودی ندارد.

در هر حال اگر قصد خرید توکن های اتر را دارید می‌توانید از طریق صرافی هایی مثل بایننس، بیتفینکس، کوین‌بیس، جمنای و دیگر صرافی‌ها اقدام کنید. همچنین باید اشاره کنیم برای خرید اتریوم یا رمز ارز‌های دیگر نیاز به ساخت حساب کاربری در این صرافی‌ها دارید که این کار شامل احراز هویت نیز می‌شود؛ فرآیندی که معمولا یک یا حتی چند روز طول می‌کشد.

اتریم

پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت، شما می‌توانید دلار، پوند، یورو یا واحدهای پولی دیگری را به حساب خود واریز و سپس توکن‌های رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر از قبل هم مقداری رمزارز نگه داشته‌اید، می‌توانید آن‌ها را نیز به حساب خود اضافه کنید. امکان مشاهده ارزش توکن‌های خریداری شده در صرافی‌ها، در هر لحظه وجود دارد.

پس از اینکه مقدار مورد نظر خود را خریداری کردید می توانید آن را برداشت کرده و به حساب ذخیره‌سازی شخص ثالث یا کیف پول‌های رمزارزی واریز کنید. کیف پول در واقع یک نرم‌افزار است که می‌توان از آن روی رایانه، گوشی هوشمند یا حتی روی یک دستگاه سخت افزاری استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان اتر خریداری شده را به دلار یا سایر واحدهای پولی کشورهای مختلف یا حتی رمزارزهای دیگر تبدیل کرد.

عملکرد اتریم چگونه است؟

اتریم در چند ماه گذشته یک روند صعودی داشته و قیمت آن از ۱۹۰۰ دلار تا ۴۱۵۰ دلار نیز بالا رفته بود. البته همان‌طور که اشاره کردیم با ریزش بازار رمزارزها، قیمت اتریوم نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال، به میزان قابل توجهی سقوط کرد و تا ۲۶۵۰ دلار هم کاهش یافت. البته با شروع روند صعودی اخیر بازار رمزارزها، قیمت اتریوم نیز مجدداً روند افزایشی خود را آغاز کرده است.

لازم به ذکر است که این اتفاق قبلا هم اتفاق داده است. قیمت اتریوم در پیک قبلی یعنی حدودا در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸ به ۱۴۰۰ دلار رسید، سپس چند ماه بعد قیمت این توکن تا ۴۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کرد سپس مقداری افزایش یافت و در ماه دسامبر ۲۰۱۸ مجدداً تا ۸۰ دلار کاهش یافت. کسانی که اتریوم را در پیک مورد اشاره خریداری کردند، حدود ۹۵ درصد از سرمایه خود را از دست دادند مگر اینکه آن را تا به امروز نگه داشته باشند.

اتریم

از آنجا که بلاکچین اتریوم و زبان برنامه‌نویسی این رمزارز، علاوه بر امکان افزایش سرمایه در مدت کوتاه، کاربردهای بسیار دیگری هم دارد، چندین شرکت و موسسه‌ی مالی بزرگ از جمله مایکروسافت، جی‌پی مورگان، اینتل و مسترکارت نیز در این بازار سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده‌اند.

این یعنی برخلاف ارزهای دیجیتال دیگری از جمله دوج‌کوین که احتمالاً عمر کمتری خواهند داشت، ارز دیجیتال تتر پشتوانه‌‌ای قوی دارد و تا مدت‌ها به‌کار خود ادامه خواهد داد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: Tomsguide

۱۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.