تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 68814

اتحاد مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان

اتحاد مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان

اتحاد مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهانبزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده مرورگر وب یعنی مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان با یکدیگر متحد شده..

اتحاد مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان

بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده مرورگر وب یعنی مایکروسافت، اپل، گوگل و موزیلا برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان با یکدیگر متحد شده‌اند.

گوگل، مایکروسافت، اپل و بنیاد موزیلا خبر از تلاش مشترک خود برای بهبود همکاری‌هایشان داده‌اند که اطمینان می‌دهد مرورگرهای کروم، اج، سافاری و فایرفاکس می‌توانند تجربه وبگردی قابل اعتماد و سازگار یکسانی را ارائه کنند.

پستی در وب‌سایت web.dev منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه این چهار شرکت در کنار سایر شرکت‌های فعال مشغول کار روی یک بنچمارک سنجش جدید با قابلیت همکاری برای مرورگرهای وب مدرن به نام “Interop 2022” هستند. هدف نهایی از این اتحاد، کاهش نقاط رنج برای توسعه‌دهندگان و کمک به آن‌ها برای تمرکز روی تجربه وب‌گردی به جای کار روی تقاضاهای متعدد در مرورگرها در جهت ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان است.

بنچمارک Interop 2022 دنیای مرورگرهای وب را متحول می‌کند

Interop 2022 یک بنچمارک جدید است که روی ۱۵ نقطه مختلف مرورگرهای وب مدرن تمرکز می‌کند. این‌ها معمولاً نقاطی هستند که در پلتفرم‌های مختلف برای توسعه‌دهندگان وب دست و پا گیر هستند. گوگل، مایکروسافت، اپل، موزیلا، بوکوآپ و ایگلیا قبول کرده‌اند که این نقاط در مرورگرهایشان فضای مشترکی داشته باشد. این شامل لایه‌های آبشاری، فضاهای رنگی، عملکرد رنگی CSS، درگاه‌های دید، پیمایش، فرم کنترل‌ها و غیره می‌شوند. برخی از این نقاط مشتق شده از بنچمارک Compat 2021 هستند که گوگل آن را در جهت تلاش برای ارائه بهترین مرورگر اینترنت جهان معرفی کرده بود.

توسعه‌دهندگان و همینطور کاربران می‌توانند از طریق داشبورد Interop 2022 روی چگونگی عملکرد مرورگرهای کروم، اج، سافاری و فایرفاکس در این ۱۵ بخش نظارت کنند. این صفحه امتیازهای مربوط به نسخه‌های پایدار و آزمایشی (مختص توسعه‌دهندگان) هر یک از این مرورگرها را به نمایش می‌گذارد و توضیح می‌دهد که چگونه امتیازات این بنچمارک محاسبه شده است.

اتحادی برای ساخت بهترین مرورگر اینترنت جهان

Interop 2022 یک پروژه چند ساله است تا اطمینان دهد تمام مرورگرها می‌توانند تجربه کاربری مشترکی را هم برای توسعه‌دهندگان و هم کاربران عادی فراهم کنند. این تغییر خوشایندی در جهانی است که گوگل تسلط کاملی روی بازار مرورگرها دارد و رقبای آن با فاصله از آن، از مشکلات سازگاری رنج می‌برند. طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط Statcounter، مرورگر گوگل کروم ۶۴.۹۲ درصد سهم کل بازار مرورگرهای دسکتاپی را بر عهده دارد. شاید بنچمارک Interop 2022 به دیگر مرورگرها کمک کند تا نرم افزار خود را بهبود ببخشند و همگام با گوگل حرکت کنند.

منبع :neowin

google-microsoft-apple-and-mozilla-join-forces-to make-berowser-better

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.