تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 59393

اتحادیه اروپا، دلایل اپل برای استفاده نکردن از USB-C را نپذیرفت

اتحادیه اروپا، دلایل اپل برای استفاده نکردن از USB-C را نپذیرفت

اتحادیه اروپا، دلایل اپل برای استفاده نکردن از USB-C را نپذیرفتاپل همچنان به استفاده نکردن از USB-C روی آیفون‌های خود اصرار دارد و می‌گوید پورت لایتنینگ را کنار نخواهد گذاشت. این تصمیم اپل را رو در رو..

استفاده نکردن از USB-C توسط اپلاتحادیه اروپا، دلایل اپل برای استفاده نکردن از USB-C را نپذیرفت

اپل همچنان به استفاده نکردن از USB-C روی آیفون‌های خود اصرار دارد و می‌گوید پورت لایتنینگ را کنار نخواهد گذاشت. این تصمیم اپل را رو در روی اتحادیه اروپا قرار داده است.

اتحادیه اروپا در مورد استفاده تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی از درگاه USB-C به عنوان استاندارد پورت شارژ بسیار جدی است. این مشکلی برای سازندگان گوشی‌های اندرویدی ایجاد نمی‌کند؛ چرا که تقریباً دیگر تمام آن‌ها از این پورت استفاده می‌کنند. با این حال ظاهراً اپل دلایلی برای استفاده نکردن از USB-C دارد و می‌گوید که این اجبار می‌تواند جلوی نوآوری‌های آن‌ها را بگیرد. اکنون اتحادیه اروپا به این ادعا پاسخ داده و دلایل اپل را نپذیرفته است.

آنا کاوازینی، نماینده اتحادیه اروپا و رئیس کمیته حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مصاحبه اخیر خودش گفته است که پیشنهاد استفاده از این پورت دریچه تازه‌ای را به سوی پذیرش یک استاندارد متفاوت در آینده و ظهور یک استاندارد بهتر باز خواهد کرد. دقیقاً مشخص نیست که پذیرش یک استاندارد جدید در آینده هم اکنون چطور پیش خواهد رفت؛ اما چیزی که مهم است، این است که پذیرش درخواست اتحادیه اروپا می‌تواند زمینه توسعه بیشتر در این مورد را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

اپل احتمالا مجبور به استفاده از درگاه USB-C در آیفون ها خواهد شد

درحال حاضر اپل تنها برای گوشی‌های آیفون خودش از پورت اختصاصی لایتنینگ استفاده می‌کند. سایر محصولات الکترونیکی این شرکت مثل کامپیوترهای مک بوک و تبلت‌های آیپد از طریق همین پورت USB-C شارژ می‌شوند. شاید زمان آن رسیده است که اپل هم به جمع گوشی‌سازهایی بپیوندد که از این پورت جهانی روی گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.