تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۵۳
کد خبر : 58266

ابوالحسنی، در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌ بندی تهران: افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال

ابوالحسنی، در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌ بندی تهران: افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال

رئیس اتحادیه چاپخانه ‌داران تهران گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار نمی ‌شود و فقط در روز دهم مهرماه برنامه ویژه‌ای از سوی دبیرخانه با عنوان آیین سپاس چهره‌های ماندگار؛ با حضور پیکشسوتان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی کافه دانش، …

رئیس اتحادیه چاپخانه ‌داران تهران گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار نمی ‌شود و فقط در روز دهم مهرماه برنامه ویژه‌ای از سوی دبیرخانه با عنوان آیین سپاس چهره‌های ماندگار؛ با حضور پیکشسوتان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی کافه دانش، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌ بندی تهران، صبح امروز جمعه ۹ مهر ماه ۱۴۰۰، با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور و اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران

احمد ابوالحسنی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت:‌ نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع برپا شده است که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و  فاصله گذاری‌های تعیین شده  بین غرفه‌ها، ۱۴ هزار متر مربع آن فضای مفید است.

وی افزود: در نمایشگاه  امسال، علاوه بر شرکت‌های داخلی، دو شرکت  از هند و همچنین نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن و ترکیه حضور دارند که جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

ابوالحسنی همچنین از افزایش ۳۰درصدی تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه امسال خبر داد و یادآور شد: در نمایشگاه بیست و هشتم، تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات در حوزه دستگاه‌های پرکن حجمی ویژه بسته‌بندی محصولات خوراکی و جعبه چسبانی، حضور پررنگی دارند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، در پایان سخنان خود گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار نمی ‌شود و فقط در روز دهم مهرماه برنامه ویژه‌ای از سوی دبیرخانه با عنوان آیین سپاس چهره‌های ماندگار؛ با حضور پیکشسوتان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود.

بنا به این گزارش، افتتاحیه نمایشگاه در محوطه سالن ۳۸ با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و یاسر احمدوند با حضور در این سالن و سالن ۳۸B از غرفه‌ها و شرکت‌‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

غرفه‌داران بخش‌های مختلف ماشین‌سازی، مواد اولیه و چاپخانه‌داران در این بازدید مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف تامین قطعات، تامین مواد اولیه مورد نیاز همچنین ماشین‌آلات به‌روز و جدید به اطلاع احمدوند رساندند.

در نمایشگاه امسال، بیش از ۲۲۳ شرکت فعال داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف چاپ و بسته‌بندی و صنایع وابسته حضور دارند.

در نمایشگاه بین المللی بیست و هشتم، علاوه بر شرکت‌های داخلی، دو شرکت از هند و همچنین نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، آلمان، ژاپن و ترکیه حضور دارند که جدیدترین دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار نمی‌شود، ولی با نامگذاری دهم مهرماه به عنوان روز چهره‌های ماندگار صنعت چاپ در تقویم نمایشگاه چاپ، برنامه ویژه‌ای از سوی دبیرخانه با عنوان آیین سپاس چهره‌های ماندگار تدارک دیده شده و از تمامی چهره‌های ماندگار دعوت به عمل آمده است.

بزرگترین فعالان اقتصادی حوزه چاپ، در نمایشگاه امسال، جدیدترین دستاوردها، محصولات و فناوری‌ها را به نمایش می‌گذارند و برپایی این نمایشگاه فرصتی برای دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت است تا با بازدید از نمایشگاه، متناسب با نیاز کسب و کار خود و با توجه به روند کنونی بازار، فعالیت‌ها و نوآوری‌های موجود در بازار را رصد کنند.

امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی، فناوری‌های نوین به کمک صنعت نمایشگاه آمده است و سامانه نمایشگاهی ایران با نام ایروکسپو این نمایشگاه را به صورت اینترنتی به  نمایش می‌گذارد.

غرفه‌داران این نمایشگاه با ثبت‌نام در این سامانه و بارگذاری اطلاعات و تصاویر محصولات و خدمات خود، این فرصت دارند تا بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا داشته باشند و به طور مجازی با آنها آشنا و قرار ملاقات تنظیم کنند.

همچنین این سامانه ظرفیت دارد که غرفه‌داران، محصولات و خدمات خود را بارگذاری کنند و اطلاعات تماس مستقیم خود را در اختیار بازدید‌کنندگان قرار دهند و غرفه‌داران نیز می‌توانند بدون هزینه‌های گزاف و با اختصاص کمترین زمان از ظرفیت‌های موجود در حین برگزاری تا سه ماه بعد از برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.

گفتنی است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی، تا دوشنبه ۱۲ مهر ماه سالجاری، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می باشد.

خبرنگار: کوروش جم

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.