تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۰۴
کد خبر : 593261

ابراهیمی:زود است پرسپولیس قید قهرمانی را بزند/چه کسی می خواهد قرمزها قهرمان نشوند؟

ابراهیمی:زود است پرسپولیس قید قهرمانی را بزند/چه کسی می خواهد قرمزها قهرمان نشوند؟

ابراهیمی:زود است پرسپولیس قید قهرمانی را بزند/چه کسی می خواهد قرمزها قهرمان نشوند؟ به گزارش منیبان؛ ناصر ابراهیمی سال ها به عنوان دستیار و نفر دوم کادرفنی پرسپولیس در کنار علی پروین حضور داشت و به خوبی از شرایط و حاشیه های پرسپولیس اطلاع دارد به همین دلیل می گوید نتیحه نگرفتن پرسپولیس را نباید

ابراهیمی:زود است پرسپولیس قید قهرمانی را بزند/چه کسی می خواهد قرمزها قهرمان نشوند؟

به گزارش منیبان؛ ناصر ابراهیمی سال ها به عنوان دستیار و نفر دوم کادرفنی پرسپولیس در کنار علی پروین حضور داشت و به خوبی از شرایط و حاشیه های پرسپولیس اطلاع دارد به همین دلیل می گوید نتیحه نگرفتن پرسپولیس را نباید گردن یحیی گل محمدی انداخت بلکه کل مجموعه تیم مقصر هستند. ابراهیمی از معدود پرسپولیسی هایی است که ماجرای دست های پشت پرده در ناکامی های قرمزها را رد می کند و می گوید بازیکنان و مربیان برای اینکه عملکرد خودشان را توجیه کنند دست به ساختن این بهانه ها می زنند. ابراهیمی معتقد است وقتی تیمی مثل استقلال پارسال با اراده مستحکم بخواهد قهرمان شود هیچ نهاد و فردی نمی تواند جلوی قهرمانی های این تیم را بگیرد. ابراهیمی معتقد است ضعف بزرگ پرسپولیس و کلا فوتبال ایران نداشتن بازیکنان خوب است. او انتخاب امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی به فال نیک می گیرد و معتقد است فدراسیون باید با این مربی ایرانی قرارداد 4ساله امضا کند. خبرنگار منیبان صحبت هایی را با مربی سابق پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

*از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس در سال گذشته؟

پارسال استقلال شایسته قهرمانی بود و هیچ حرف و حدیثی در قهرمانی این تیم وجود نداشت. فرهاد مجیدی تیم خوبی درست کرده بود و کادر فنی اش هم کارآیی لازم را داشت. قرار هم نبوده و نیست که هرسال فقط یک تیم قهرمان شود. قهرمانی استقلالی ها حق شان بود و من همان زمان هم این قهرمانی را به آنها تبریک گفتم. درواقع پرسپولیس پارسال بد و ضعیف نبود بلکه استقلال تیمی متحد و سازمان یافته بود.

*امیدوار به قهرمانی امسال پرسپولیس؟

راستش را بخواهید پرسپولیس در یکی دو هفته قبل از تعطیلات نوروز نتایج خوبی نگرفت و همین باعث شد به رتبه سوم سقوط کند و پایین تر از سپاهان و استقلال قرار بگیرد. متاسفانه پرسپولیس امسال نوسان زیادی داشته و البته بدشانسی هایی هم آورده است. هنوز لیگ تمام نشده و برای ناامید شدن از قهرمانی پرسپولیس زود است.متاسفانه در سال های اخیر نه تنها پرسپولیس بلکه تمامی تیم های باشگاهی از شرایط ایده آل دور هستند. شما ببینید ترکیب اصلی تیم ملی را لژیونر ها تشکیل می دهند و این یعنی اینکه لیگ ما با افت زیادی روبرو شده است. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم که همه ما انتظارات زیادی از این باشگاه داریم ولی در سال گذشته مشکلات زیادی گریبان پرسپولیس را گرفته و امیدوارم در سال جدید این موضوع برطرف شود.

*تقصیر یحیی در ناکامی های پرسپولیس؟

نباید تیم نتیجه نمی‌گیرد را گردن یحیی بیاندازیم. بازیکن واقعاً در فوتبال ما نداریم. مربی چکار کند؟ مگر می‌تواند در این سطح بازیکن پرورش دهد؟ بازیکن باید از پایه ساخته شود.

*چه کسی نمی خواهد پرسپولیس قهرمان شود؟

من این حرف را هم قبول ندارم که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. اشتباهات داوری اما خیلی زیاد است و قطعاً روی سرنوشت تیم‌ها اثر می‌گذارد. تا var نیاید داستان همین است و همه تیم‌ها مدعی‌اند که حقشان خورده شده. من ۵۰ سال مربی بودم. اگر شما گل بزنید و ببرید، چه کسی می‌خواهد جلوی شمارا بگیرد. برخی بازیکنان و مربیان وقتی ناکام می شوند از این ادعاها مطرح می کنند که نمی خواهند ما موفق شویم. فوتبال ما اصلاً بازیکن ندارد. کدام بازیکن را می‌توانید نام ببرید که جایگزین ستاره‌هایی مثل مهدوی کیا، کریم باقری و کریمی و دایی شده باشند؟ آن کیفیت را داشته باشند؟ من آن زمان وقتی مربی بودم ۷۷ بازیکن دعوت کرده بودم. اما الان مربی تیم ملی به‌زور بازیکن دعوت می‌کند. قبلاً باشگاه‌های راه‌آهن، بانک ملی، برق تهران و هما بازیکن می‌ساختند. ما قلعه‌نویی را در نازی‌آباد پیدا کردیم و به راه‌آهن بردیم. بعد رفت شاهین و به تیم ملی رسید و به استقلال رفت. آن موقع زمین‌ها مجانی بودند اما الان ساعتی باید ۴، ۵ میلیون پول زمین بدهید. الان همه بازیکن را در چرخ‌گوشت بریزید، یک بازیکن خوب درنمی‌آید.

*انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی؟

جا دارد که این انتخاب را به امیر قلعه نویی تبریک بگویم. به نظرم این انتخاب، انتخاب خوبی بود و قلعه نویی گزینه مناسبی برای سرمربی تیم ملی ایران بود. او در فوتبال ایران افتخارات زیادی را به دست آورد. قلعه نویی تجربه زیادی در مربیگری دارد که می‌تواند این تجربیات را در اختیار تیم ملی و ملی پوشان قرار بدهد. کفاشیان و تاج در دوران مدیریتشان بر فوتبال این‌قدر ضعیف کارکردند که فوتبال به قهقرا رفته است. قراردادهای آن‌چنانی با مربیان خارجی بستند و پول‌های زیادی هدر دادند. آن‌ها واقعاً چه تاجی به سر فوتبال زدند که بازهم تاج رئیس شده است؟ او با بازگشت دوباره‌اش، کی روش را آورد و به جام جهانی برد. تمام امکانات کشور را چندین سال در اختیارش قراردادند اما نتیجه نگرفت. کسی هم جوابگوی آن نتایج افتضاح جام جهانی نبود و عذرخواهی هم نکردند. قلعه نویی از بهترین مربیان داخلی است که مستحق این انتخاب بود. سال‌ها خودش را ثابت کرده است. حالا فدراسیون باید مثل کی روش از او هم حمایت قاطع کند و امکانات را در اختیارش قرار دهد.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.