تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
کد خبر : 57824

آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام میدان امام حسین (ع) برگزار شد

آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام میدان امام حسین (ع) برگزار شد

آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام میدان امام حسین (ع)، واقع در منطقه ۱۲ تهران، همزمان با شب اربعین سید و سالار شهیدان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، آیین غبار روبی از مزار پنج شهید گمنام میدان امام حسین (ع)، همزمان با شب اربعین حسینی و هفته بزرگداشت دفاع مقدس،عصر یکشنبه ۴ مهر …

آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام میدان امام حسین (ع)، واقع در منطقه ۱۲ تهران، همزمان با شب اربعین سید و سالار شهیدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، آیین غبار روبی از مزار پنج شهید گمنام میدان امام حسین (ع)، همزمان با شب اربعین حسینی و هفته بزرگداشت دفاع مقدس،عصر یکشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۰، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا ابوترابی ‌فرد امام جمعه موقت تهران و تولیت آستان مسجد امام حسین(ع) و علی ‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

 علی‌ محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲

علی‌ محمد سعادتی، در آیین غبار روبی از مزار پنج شهید گمنام میدان امام حسین (ع) گفت: برپایی بیش از ۵۰ غرفه فرهنگی به منظور خدمت ‌رسانی به پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) تا میدان شوش با نقاط عطف میدان شهدا، میدان خراسان و شوش شرقی، راه‌اندازی کاروان خودرویی اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم سید الکریم (ع)، اجرای برنامه‌های هنری و سنتی شامل دمامه‌نوازی، سرود و تواشیح، مداحی و مرثیه در طول مسیر، خدمت‌رسانی و برگزاری عزاداری اربعین در میدان بهارستان با مشارکت مجموعه یادمان ایثار، سفارش تولید سرود جاماندگان اربعین (کاری از گروه بین‌المللی بیان)، توزیع ۳ هزار کتاب و ۳ هزار سی‌دی اربعین حماسه ظهور، نمایشگاه کتاب و کتاب ‌شناسی مرتبط با هفته دفاع مقدس و اربعین و در نهایت برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری اربعین با همکاری اداره ورزش از جمله برنامه‌های منطقه خواهد بود.

وی افزود: سیاه‌پوشی منطقه به‌ ویژه در میادین و خیابان‌های اصلی و ساختمان‌های شهرداری از ابتدای محرم اجرا شده و تا پایان ماه صفر برقرار خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران، پیرامون آیین اربعین حسینی بیان داشت: همه ساله اربعین حسینی، فرصت حماسه حضور شیعیان در سراسر دنیا برای تجدید بعیت با سید و سالار شهیدان است که در همه این سال‌ها شهرداری پایتخت در این عرصه، توفیق خدمت‌رسانی به عاشقان آن حضرت را چه در عتبات عالیات و چه در تهران داشته است.

سعادتی، با اشاره به اعزام نیروهای خدمات شهری این منطقه به عتبات عالیات افزود: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، تعدادی از نیروهای مخلص شهرداری منطقه به منظور ادای دین به حضرت سیدالشهدا (ع) و خیل عظیم زائران ایشان به عتبات عالیات اعزام شدند که صبح روز۳۰ شهریورماه، مراسم بدرقه این عزیزان از جلوی ساختمان شهرداری منطقه انجام شد.

گفتنی است، آیین غبار روبی شهدای گمنام میدان امام حسین (ع)، با مداحی  و عزاداری اهل بیت (ع) همراه بو. در ادامه حاضران در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

خبرنگار: کوروش جم

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.