تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۲۵
کد خبر : 69166

آیپد ایر ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱؛ مقایسه بهترین تبلت‌های ۱۱ اینچی جهان

آیپد ایر ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱؛ مقایسه بهترین تبلت‌های ۱۱ اینچی جهان

آیپد ایر ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱؛ مقایسه بهترین تبلت‌های ۱۱ اینچی جهاندر اینجا به مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱ خواهد پرداخت. دو تبلت ۱۱ اینچی که از چیپست M1 قدرت می‌گیرند و شباهت‌های زیاد..

آیپد ایر ۲۰۲۲ در برابر آیپد پرو ۲۰۲۱؛ مقایسه بهترین تبلت‌های ۱۱ اینچی جهان

در اینجا به مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱ خواهد پرداخت. دو تبلت ۱۱ اینچی که از چیپست M1 قدرت می‌گیرند و شباهت‌های زیادی با هم دارند.

اپل چند روز پیش در کنار نسل سوم آیفون اس ای خود از یک آیپد ایر جدید از خانواده آیپدهای خود رونمایی کرد. آیپد ایر که پاییز سال ۲۰۲۰ آخرین بار آپدیت شده بود، امسال با امکاناتی فوق‌العاده جذاب بروز شده است: یک پردازنده M1 مثل آیپد پرو، پشتیبانی از اینترنت ۵G و یک دوربین با قابلیت زوم خودکار روی چهره به نام Center Stage برای چت‌های ویدیویی که همیشه شما را در وسط کادر نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

آیپد ایر ۲۰۲۲ اپل معرفی شد؛ قدرتمند، جذاب و خوش قیمت

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱

با مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱ می‌توان دید که آیپد ایر و آیپد پرو اپل از هر زمان دیگری به هم شبیه‌تر شده‌اند؛ اگرچه هنوز هم نسخه پرو برتری‌هایی نسبت به مدل ایر دارد. اپل نسخه پایه iPad Pro را ۲۰۰ دلار افزایش داده است، در حالی که حافظه‌ی داخلی آن بیشتر شده، دوربین‌های آن بهتر شده، به نمایشگر نسبتاً بهتری مجهز است، فیس آیدی جایگزین تاچ آیدی شده، از حسگر تشخیص عمق LiDAR استفاده می‌کند، ظرفیت رم آن افزایش پیدا کرده و از اینترنت ۵G با باند mmWave پشتیبانی می‌کند.

این‌ها تفاوت‌هایی هستند که می‌تواند از آیپد پرو ۲۰۲۱ گزینه‌ی بهتری بسازد. اما در عین حال آیپد ایر ۲۰۲۲ اپل هم از مشخصات خودی برخوردار است و می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد. بگذارید امکانات این دو تبلت را در کنار هم بگذاریم تا بهتر بتوانید نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

آیپد ایر ۲۰۲۲

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱

جدیدترین آیپد اپل، آیپد ایر ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری عرضه می‌شود که حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی را در اختیار شما می‌گذارد. این دستگاه چیپست M1 اپل را درست مثل‌ آیپد پرو ۲۰۲۱ دریافت کرده است. عملکرد آیپد ایر ۲۰۲۲ سریع است و نسبت به نسخه سال ۲۰۲۰ خود برتری مطلق دارد. اما هنوز هم آیپد پرو، قدرتمندتر است.

آیپد پرو ۲۰۲۱

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد پرو ۲۰۲۱

نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ اینچی اپل از چیپست M1 و اینترنت ۵G برخوردار است و یک نمایشگر سریع و روان ProMotion را ارائه می‌کند. این دیوایس همچنین اسپیکرهای بیشتری دارد، سرعت انتقال داده از طریق پورت USB-C آن بالاتر است، به حسگر LiDAR مجهز است، حافظه‌ی داخلی بیشتری دارد و دوربین‌های پشتی و جلویی آن امکانات بیشتری دارند.

نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو مثل نسخه ۱۲ اینچی به فناوری نمایشگر miniLED مجهز نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید این تبلت را با یک فناوری نمایشگر مدرن و نوآورانه در اختیار داشته باشید، باید منتظر عرضه نسل جدید آن باشید.

مقایسه مشخصات فنی دو تبلت

مدلآیپد ایر ۲۰۲۲آیپد پرو ۲۰۲۱
نمایشگر (اندازه و رزولوشن)۱۰.۹ اینچ Liquid Retina، روشنایی ۵۰۰ نیت، رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل۱۱ اینچ Liquid Retina، روشنایی ۶۰۰ نیت، رزولوشن ۲۳۸۸ در ۱۶۶۸ پیکسل، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion
پردازندهM1M1
حافظه داخلی۶۴/۲۵۶ گیگ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگ ۱/۲ ترابایت
رم۸ گیگ۸/۱۶ گیگ
فیس آیدیخیربله
تاچ آیدیبلهخیر
دوربین پشتی۱۲ مگاپیکسلی واید۱۲ مگاپیکسلی واید، قابلیت Center Stage، دوربین TrueDepth با حالت پرتره
تعداد اسپیکرها۲۴
پورت USB تایپ Cبلهبله (تاندربولت ۴)
شبکه۵G زیر ۶ گیگاهرتز۵G زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave
قیمت۵۹۹/۷۴۹ دلاراز ۷۹۹ دلار به بالا

منبع :cnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.