تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 586828

آیفون 14 قاچاق است و فعلا رجیستر نمی‌شود، خرید و فروش نکنید

آیفون 14 قاچاق است و فعلا رجیستر نمی‌شود، خرید و فروش نکنید

آیفون 14 قاچاق است و فعلا رجیستر نمی‌شود، خرید و فروش نکنید سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام گوشی های آیفون 14 موجود در بازار قاچاق هستند و فعلا رجیستر نخواهند شد. گوشی های آیفون 14 از حدود یک ماه قبل به شکل غیررسمی به بازار ایران راه پیدا کردند، اما هنوز خریداران

آیفون 14 قاچاق است و فعلا رجیستر نمی‌شود، خرید و فروش نکنید

سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام گوشی های آیفون 14 موجود در بازار قاچاق هستند و فعلا رجیستر نخواهند شد.

گوشی های آیفون 14 از حدود یک ماه قبل به شکل غیررسمی به بازار ایران راه پیدا کردند، اما هنوز خریداران نتوانستند آنها را فعال سازند و کماکان منتظر رجیستری آنها هستند. در این میان برخی از خریداران اعلام کردند به تازگی آنتن گوشی های آیفون 14 آنها نیز قطع شده است.

جزئیات قاچاق بودن و عدم رجیستری آیفون 14

بررسی‌ها حاکی از آن است در حال حاضر آیفون 14 به شکل رسمی وارد ایران نشده و به همین دلیل در سامانه‌ها شناسه گمرکی آنها به ثبت نرسیده است. در واقع با توجه به اینکه شناسه آنها در سامانه‌ها ثبت نشده، اگر به شکل مصرف شخصی و مسافری وارد کشور شده باشند نیز امکان رجیستری آنها وجود نخواهد داشت. در حال حاضر حتی در خصوص زمان دقیق ثبت سفارش این گوشی‌ها و نحوه تامین ارز آنها نیز جزئیاتی منتشر نشده است.

در همین راستا سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل اینکه گوشی های آیفون به شکل غیرقانونی وارد کشور شدند جزو گوشی های قاچاق محسوب می‌شوند. از این رو مشتریان باید تا زمانی که وضعیت واردات قانونی آیفون 14 تعیین تکلیف نشده، از خرید و فروش آنها پرهیز کنند. بر اساس گزارش‌ها، واحدهای صنفی با وعده رجیستری این گوشی‌ها را به فروش می‌رسانند که اتحادیه‌های مربوطه و نهادهای نظارتی باید طبق قانون با آنها برخورد کنند.

گفتنی است قاچاق بودن گوشی‌ها را می‌توان با استعلام اصالت سامانه همتا مشخص کرد. کاربران با ارسال شناسه 15 رقمی IMEI به درگاه‌های کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا می‌توانند فرایند استعلام اصالت را انجام دهند.

با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶#* روی دستگاه یا از روی جعبه می‌توان شناسه IMEI دستگاه را مشاهده کرد. ضمن اینکه با قرار دادن سیم کارت درون دستگاه بلافاصله سامانه همتا با ارسال پیامکی قاچاق بودن آنها را اعلام خواهد کرد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.