تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۴۶
کد خبر : 69776

آیفون ۱۴ پسرفت می‌کند؛ احتمال استفاده از تراشه های قدیمی در آیفون جدید!

آیفون ۱۴ پسرفت می‌کند؛ احتمال استفاده از تراشه های قدیمی در آیفون جدید!

آیفون ۱۴ پسرفت می‌کند؛ احتمال استفاده از تراشه های قدیمی در آیفون جدید!به گفته منبعی معتبر، شرکت اپل جدیدترین پرچمدار خود یعنی آیفون ۱۴ – iPhone 14 را با چیپست قدیمی روانه بازار خواهد کرد.

کاربران آی..

آیفون ۱۴ پسرفت می‌کند؛ احتمال استفاده از تراشه های قدیمی در آیفون جدید!

به گفته منبعی معتبر، شرکت اپل جدیدترین پرچمدار خود یعنی آیفون ۱۴ – iPhone 14 را با چیپست قدیمی روانه بازار خواهد کرد.

کاربران آیفون طی چند سال گذشته به عرضه نسل جدید آیفون با چیپست جدید عادت کرده‌اند. آیفون ۱۲ با چیپست A14 Bionic روانه بازار شد و آیفون ۱۳ نیز به چیپست A15 Bionic مجهز است. با این حال، به نظر می‌رسد اپل برای آیفون ۱۴ از این قاعده پیروی نمی‌کند و جدیدترین پرچمدار خود را با تراشه‌های قدیمی عرضه خواهد کردآیفون 14

به گفته «مینگ چی کوئو» (Ming-chi Kuo)، تحلیل‌گر مشهور TF International Securities، تنها مدل‌های پروی آیفون ۱۴ از چیپست A16 Bionic بهره خواهند برد و دو مدل دیگر شامل مدل استاندارد با چیپست A15 Bionic در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. او همچنین اظهار داشته است که مدل‌های پرو داری رم LPDDR5 خواهند بود، ولی سایر مدل‌ها از رم قدیمی‌تر LPDDR4X بهره‌مند خواهند شد.

ظاهراً علت در پیش گرفتن چنین رویکردی توسط اپل، جلوگیری از افزایش قیمت تمام مدل‌ها و فراهم‌سازی آزادی انتخاب بیشتری برای خریداران است. بعید به نظر می‌آید این شرکت بزرگ آمریکایی سال آینده نسل جدیدی از گوشی مقرون به صرفه آیفون SE را به عرضه برساند. در واقع آیفون ۱۴ استاندارد و مکس نقش گوشی‌های نسبتاً مقرون به صرفه این شرکت را ایفا خواهند کرد.

آیفون 14

اپل چهار مدل از آیفون ۱۴ را راهی بازار می‌کند: مدل استاندارد با نمایشگر ۶.۱ اینچی، مدل مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، مدل پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و مدل پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی.

همچنین بخوانید:

عمر باتری آیفون ۱۴ رکورد خواهد زد

علاوه بر این‌ها، گفتنی است که به ادعای چند منبع مختلف، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار نخواهند بود. اپل در مدل‌های پرو و پرو مکس جدیدترین پرچمدار خود همچنان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX703 را به کار می‌گیرد. این سنسور در حال حاضر در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس تعبیه شده است. این درحالی است که پیش از این، شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce و مینگ چی کوئو از تجهیز آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خبر داده بودند.

منبع :Gizchina

اپل-ممکن است از تراشه-های-قدیمی-در-برخی-مدل-آیفون-۱۴-استفاده کند

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.