تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
کد خبر : 69963

آیفون ۱۴ در ۴ مدل و با امکانات ماهواره ای می‌آید

آیفون ۱۴ در ۴ مدل و با امکانات ماهواره ای می‌آید

آیفون ۱۴ در ۴ مدل و با امکانات ماهواره ای می‌آیدطبق جدیدترین شایعات، آیفون ۱۴ در چهار نسخه عرضه می‌شود و از تکنولوژی‌های ارتباطی ماهواره ای بهره می‌برد. این شایعات تا چه حد واقعیت دارند؟
با این که زما..

آیفون ۱۴ در ۴ مدل و با امکانات ماهواره ای می‌آید

طبق جدیدترین شایعات، آیفون ۱۴ در چهار نسخه عرضه می‌شود و از تکنولوژی‌های ارتباطی ماهواره ای بهره می‌برد. این شایعات تا چه حد واقعیت دارند؟

با این که زمان زیادی از رونمایی خانواده آیفون ۱۳ نمی‌گذرد، اما این کمپانی هم اینک مشغول کار بر روی نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود است. بر اساس گزارش‌های رسیده از منابع مختلف، آیفون‌های جدید اپل در نسخه‌های مختلف از تراشه‌های متفاوتی بهره خواهند برد. همچنین ممکن است آیفون ۱۴ پرو به دلیل طراحی متفاوت خود با نسخه‌های کنونی، ابعاد متفاوتی داشته باشد. علاوه بر این، اپل همچنان در حال کار بر روی تکنولوژی ارتباطات ماهواره ای خود است و ممکن است در نسل جدید آیفون، از این تکنولوژی‌ها استفاده کند.

جزئیات فنی آیفون ۱۴

طبق تازه‌ترین اخبار پیرامون گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ اپل، آیفون ۱۴ احتمالا در چهار نسخه روانه بازار می‌شود که در میان آن‌ها خبری از نسخه مینی نخواهد بود. بنا به گزارش‌ها، نسخه‌های مختلفی از iPhone 14 که با کد رمزهای D27 و D28 در دست ساخت هستند، به ترتیب نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهند داشت.

در گحت نیوز بخوانید: منتظر آیفون ۱۴ مینی نباشید؛ یک مدل جدید جایگزین آن می‌شود

نسخه‌های ارزان‌تر آیفون ۲۰۲۲ اپل احتمالا رزولوشنی به اندازه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خواهند داشت. با این وجود، احتمالا طراحی نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ کمی کشیده‌تر از نمونه‌های کنونی باشد تا بتواند طراحی جدید ” حفره و کپسول” را جایگزین ناچ‌های کنونی کند.

آیفون 14

در خصوص مشخصات سخت افزاری پرچمداران سال ۲۰۲۲ اپل نیز وبسایت ۹to5Mac ادعا می‌کند که دو نسخه از آن‌ها از تراشه‌های A15، بهره خواهند برد و دو نسخه دیگر به چیپست‌های جدیدی مجهز خواهند شد. لازم به ذکر است که اپل در حال حاضر دو نمونه مختلف از چیپست‌های A15 را در آیفون ۱۳ استفاده می‌کند. نمونه مورد استفاده در نسخه‌های Pro و Pro Max از تعداد بیشتری پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند و شش گیگابایت رم دارد.

بر این اساس، انتظار می‌رود قدرتمندترین نمونه از تراشه‌های A15 در آیفون‌های ارزان قیمت‌تر سال ۲۰۲۲ استفاده شوند. همچنین، ظاهرا هر چهار نسخه از آیفون ۱۴ به شش گیگابایت رم مجهز خواهند بود. این احتمال نیز وجود دارد که اپل تصمیم به تغییر نامگذاری چیپست‌های امسال خود بگیرد و آن‌ها را با نام A15X رونمایی کند. پیش از این، اپل اقدامی مشابه را در سال ۲۰۲۰ انجام داد و تراشه‌های آیپد پرو در این سال را A12Z نامگذاری کرد. تراشه‌های A12Z در حقیقت همان تراشه‌های A12X بودند که از واحدهای اضافی پردازش گرافیکی بهره می‌بردند.

آیفون 14

نمونه ای دیگر از این تفاوت در نامگذاری، برای اپل واچ سری ۷ اتفاق افتاد. تراشه مورد استفاده در اپل واچ ۷ عملا مشابه با نمونه به کار رفته در اپل واچ ۶ است. با این وجود، اپل این تراشه‌های این دو را به دلیل تفاوت‌های جزیی داخلی، به ترتیب، اپل S7 و اپل S6 نامگذاری کرده است.

قابلیت‌های ماهواره ای

چند هفته پیش از رونمایی رسمی از آیفون ۱۳ گزارشی منتشر شد که از تحقیق اپل بر روی یک سیستم ارتباطی ماهواره ای برای استفاده در آیفون‌های جدید حکایت می‌کرد. این قابلیت‌های ماهواره ای هرگز در آیفون ۱۳ قرار نگرفتند. با این حال، ۹to5Mac گزارش می‌دهد که اپل همچنان در صدد توسعه این قابلیت‌ها به منظور به کار گیری در iPhone 14 است.

مشخص نیست که آیا این تکنولوژی تا زمان رونمایی از آیفون‌های سال ۲۰۲۲ آماده استفاده خواهند بود یا خیر؛ اما اپل مشخصا موفق به ساخت نمونه‌ای شده است که قادر است از طریق ماهواره به ارسال پیام‌های متنی بپردازد. این سیستم در اپل با کد Stewie شناخته می‌شود.

هر دو گوشی iPhone 14 و iPhone 14 Pro احتمالا مثل هر سال در پاییز ۲۰۲۲ رسما رونمایی خواهند شد. بنابراین، برای اینکه در جریان آخرین خبرها پیرامون این پرچمداران قرار بگیرید، توصیه می‌کنیم با گجت نیوز همراه باشید.

منبع :۹to5macمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.