تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر : 55415

آیفون ۱۳ یک گزینه ارتباطی جدید خواهد داشت: اتصال به ماهواره!

آیفون ۱۳ یک گزینه ارتباطی جدید خواهد داشت: اتصال به ماهواره!

آیفون ۱۳ یک گزینه ارتباطی جدید خواهد داشت: اتصال به ماهواره!گوشی‌های سری iPhone 13 اپل تا چند هفته دیگر معرفی خواهند شد. به ادعای یک تحلیلگر برجسته، آیفون ۱۳ ۵G و هم‌قطارانش از ارتباط ماهواره‌ای پشتیب..

اپل آیفون 13 5Gآیفون ۱۳ یک گزینه ارتباطی جدید خواهد داشت: اتصال به ماهواره!

گوشی‌های سری iPhone 13 اپل تا چند هفته دیگر معرفی خواهند شد. به ادعای یک تحلیلگر برجسته، آیفون ۱۳ ۵G و هم‌قطارانش از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر صاحب‌نام موسسه TF International، در یک یادداشت تازه به گوشی‌های سری آیفون ۱۳ ۵G و قابلیت جدید آن‌ها پرداخت. او با اشاره به وجود چیپ بیس‌باند کوالکام ایکس ۶۰ در این گوشی‌ها، احتمال پشتیبانی آن‌ها از ارتباط ماهواره‌ای مدار پایین را مطرح کرد.

این نتیجه بر مبنای همکاری کوالکام با شرکت Globalstar گرفته شده است. او درباره‌ی حاصل این همکاری، چند سناریو متصور است؛ اما ساده‌ترین آن‌ها را امکان استفاده‌ی کاربران آیفون ۱۳ از سرویس ارتباط ماهواره‌ای گلوبال استار می‌داند.

ارتباط ماهواره‌ای

به عقیده‌ی کو، اپل نقشه‌های بیشتری برای بهره‌برداری از ارتباط ماهواره‌ای با محصولات جدید خود دارد. او حتی به احتمال استفاده‌ی همزمان اپل کار (Apple Car) و هدست‌های واقعیت ترکیبی کمپانی، از ارتباط ماهواره‌ای و سیگنال‌های پرسرعت mmW 5G اشاره کرده است.

سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز در آرزوی اضافه کردن این قابلیت به محصولات خود هستند؛ اما باید تا سال ۲۰۲۲ و عرضه‌ی چیپ بیس‌باند کوالکام X65 منتظر بمانند. البته ظاهرا اپل در حال بهینه‌سازی همین چیپ X60 است.

اگر این‌بار هم ادعای کو درست باشد، آیفون ۱۳ ۵G مفهوم تازه‌ای از گوشی‌های ماهواره‌ای ارائه خواهد کرد؛ زیرا این نوع دستگاه‌های موبایل، معمولا بسیار حجیم و نیازمند یک آنتن بازشو هستند.

البته مدل‌های جدید آیفون نخستین گوشی هوشمند ماهواره‌ای نخواهند بود. به عنوان مثال، یک مدل اندرویدی به نام Thuraya X5-Touch وجود دارد که امکان انتخاب بین شبکه سلولار GSM و سیگنال‌های ماهواره‌ای را به کاربر می‌دهد. این گوشی گمنام، یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی +FHD و برچسب قیمت ۱۱۵۰ دلاری دارد.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.