تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۵
کد خبر : 63311

آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله برای نجات جان انسان ها ساخته شد + ویدیو

آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله برای نجات جان انسان ها ساخته شد + ویدیو

آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله برای نجات جان انسان ها ساخته شد + ویدیو خاویر سازنده روسی گوشی های لوکس، در آخرین پروژه خود به جنگ دیگر سازنده‌‌های موبایل رفت. در ادامه با این آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله آ..

آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله برای نجات جان انسان ها ساخته شد + ویدیو

خاویر سازنده روسی گوشی های لوکس، در آخرین پروژه خود به جنگ دیگر سازنده‌‌های موبایل رفت. در ادامه با این آیفون ۱۳ پرو ضد گلوله آشنا شوید

چند سالی است که خاویر (Caviar) به عنوان سازنده موبایل های لوکس و شخصی فعالیت می‌کند. استفاده از چرم طبیعی تمساح، طلای ۲۴ عیار یا حتی دندان تی رکس برای ساخت بدنه موبایل، تنها بخشی از افتخارات این شرکت است. اما ساخت آیفون ضد گلوله شاید خاص ترین کار این مجموعه باشد که می‌تواند جان مالک خود را نجات دهد.

نهایت خاص بودن با گوشی ضد گلوله

خاویر اخیرا از سری Stealth 2.0 برای دو گوشی هوشمند آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس رونمایی کرد. شرکت خاویر در نسخه های قبلی سری Stealth، به شدت از حریم خصوصی مشتریان خود محافظت می‌کرد. این موضوع به حدی جدی است که در نسخه آیفون ۱۲، شاهد عدم وجود دوربین بودیم.

آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس ضد گلوله

اما این شرایط برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس فراتر از حریم خصوصی است و از جان کاربران هم محافظت می‌کند. سری Stealth 2.0 می‌تواند در برابر شلیک مستقیم گلوله مقاومت کند.

خاویر برای ساخت این قاب از پوشش BR2 کلاس ۲ استفاده کرده است. شرکت NPO TCIT وظیفه ساخت این پوشش را دارد. این شرکت مهارت بالایی در ساخت تجهیزات ضد گلوله دارد و قبلا تجربه تولید خودرو های زره‌ای ضد گلوله و هلیکوپتر های نظامی را داشته است. در این نسخه خبری از ماژول دوربین عقب و جلو نیست و در نتیجه قابلیت Face ID غیرفعال است. بنابراین به دلیل نبود اسکن اثر انگشت روی گوشی های جدید اپل، سیستم امنیت بیومتریک روی این نسخه وجود ندارد.

اگرچه که حذف دوربین برای ساخت بدنه ضد گلوله ضروری بوده اما ارزش انجام این کار هنوز جای بحث دارد.

ویدیو جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد قابلیت ضد گلوله بودن این سری کاملا حقیقت دارد. اگرچه بعد از شلیک، شاهد از بین رفتن آیفون هستیم اما به هرحال گلوله از آن عبور نکرده است و ادعای خاویر کاملا درست بوده است.

خاویر دلیل شاید خنده دار ولی منطقی برای انجام این کار ارائه داده است.

حذف دوربین در سری Stealth 2.0 باعث شده که مالک آن بتواند در مناطق نظامی که عکسبرداری ممنوع است، بدون مشکل حضور پیدا کند.

قیمت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس سری Stealth 2.0 در بازه ۶,۳۷۰ تا ۷,۹۸۰ دلار خواهد بود.

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.