تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 63193

آیفون اس ای ۵G اپل یک میلیارد کاربر اندرویدی به خود جذب می‌کند

آیفون اس ای ۵G اپل یک میلیارد کاربر اندرویدی به خود جذب می‌کند

آیفون اس ای ۵G اپل یک میلیارد کاربر اندرویدی به خود جذب می‌کند تحلیلگران بزرگ‌ترین شرکت مالی جهان، JP Morgan می‌گویند که سال آینده آیفون اس ای ۵G اپل می‌تواند نیمی از کاربران اندروید را جذب..

آیفون اس ای ۵G اپل یک میلیارد کاربر اندرویدی به خود جذب می‌کند

تحلیلگران بزرگ‌ترین شرکت مالی جهان، JP Morgan می‌گویند که سال آینده آیفون اس ای ۵G اپل می‌تواند نیمی از کاربران اندروید را جذب خودش کند.

JP Morgan، به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری در جهان سالانه میلیون‌ها دلار به تحلیلگران خود می‌پردازد تا به آن‌ها بگویند خرید سهام چه شرکت‌هایی سودآورتر است، چه موقعی بهترین زمان خرید است و چه موقعی باید سهام خود را بفروشند. بیشتر این توصیه‌ها بر پایه «تحلیل بنیادی» (یک اصطلاح رایج در بازار سرمایه‌گذاری) انجام می‌شود. تحلیل بنیادی، بررسی عمیقی روی تجارت یک شرکت، محصولات عرضه شده آن و سنجش عرضه و تقاضا برای محصولاتش است.

تحلیل JP Morgan در مورد آیفون اس ای 5G اپل

«تحلیل فنی» نیز از نمودارها و آمار برای کمک به تشخیص تغییر در ارزش سهام سرمایه‌گذاران که می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام آن‌ها شود، استفاده می‌کند. اکثر بنگاه‌های بزرگ مثل JP Morgan به خاطر انبوه سرمایه‌گذارانی که دارند، به اصول خود پایبند هستند و نمی‌خواهند سرمایه‌گذارانشان میلیون‌ها یا حتی میلیاردها دلار روی چیزی که آینده نامشخصی دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

آیفون اس ای ۵G ؛ برگ برنده اپل برای سال ۲۰۲۲

تحلیلگران این شرکت که به دقت روی فعالیت‌های اپل نظارت دارند، روز گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌اند که آیفون اس ای ۵G در سال ۲۰۲۲ می‌تواند ۱.۴ میلیارد کاربر اندرویدی را ترغیب به مهاجرت به آیفون و پلتفرم iOS کند. این کاربران اندرویدی اغلب صاحب گوشی‌های رده ابتدایی تا میان‌رده برندهایی مثل سامسونگ و هواوی هستند. علاوه بر این، ۳۰۰ میلیون کاربر آیفون‌های قدیمی اپل هم به خاطر فقدان پشتیبانی گوشی‌هایشان از شبکه ۵G می‌توانند جزو مشتریان آیفون اس ای ۵G اپل باشند.

به نقل از رویترز، Samik Chatterjee، تحلیلگر ارشد جی پی مورگان گفته است:

مسلماً برنامه‌ای که اپل برای عرضه آیفون ۵G خودش ارائه می‌کند به اندازه صاحبان آیفون، برای صاحبان گوشی‌های اندرویدی جذاب نیست؛ با وجود اینکه نسل آینده SE می‌تواند میانگین قیمت آیفون‌ها را از ۲۶۹ دلار به ۳۹۹ دلار برساند، ولی باز هم چنین قیمتی برای آیفون اس ای ۵G بسیار رقابتی است.

انتظار می‌رود نسخه جدید iPhone SE در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به عنوان نسخه جدید آیفون اس ای ۲ عرضه شود. این گوشی نیز همانند نسل گذشته خودش ظاهری شبیه به آیفون ۸ خواهد داشت که به معنای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD و یک دکمه هوم با تاچ آیدی در زیر آن است. به جز اضافه شدن ۵G، این مدل جدید از یکی از چیپست‌های توانمند A14 یا A15 Bionic اپل که تراشه زیر قاب آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ هستند، قدرت خواهد گرفت.

آیفون اس ای 5G اپل

تغییر بزرگ بعدی گوشی آیفون اس ای در سال ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد که از طراحی آیفون X الهام می‌گیرد. تغییران در این مدل شامل اضافه شدن یک نمایشگر AMOLED با طراحی ناچ و یک فیس آیدی خواهد بود.

در ادامه گزارش JP Morgan آمده است که انتظار می‌رود سال آینده ۳۰ میلیون دستگاه آیفون SE 2022 به فروش برسد و اپل در مجموع ۲۵۰ میلیون دستگاه گوشی را سال آینده وارد بازار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیفون SE 3 آخرین گوشی اپل با یک نمایشگر LCD خواهد بود

یک منبع می‌گوید در حال حاضر بیش از ۲.۵ میلیارد گوشی اندرویدی فعال در بیش از ۱۹۰ کشور جهان وجود دارد. آنطور که جی پی مورگان می‌گوید، انتظار می‌رود بیش از ۵۶ درصد این کاربران با آیفون اس ای ۵G به سوی اپل مهاجرت کنند. البته کاربران اندروید به جز پشتیبانی از ۵G، جذب قیمت ۳۹۹ دلاری آیفون اس ای جدید می‌شوند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.