تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 68744

آیا گوشی پوکو X3 پرو ارزش خرید دارد؟

آیا گوشی پوکو X3 پرو ارزش خرید دارد؟

آیا گوشی پوکو X3 پرو ارزش خرید دارد؟گوشی پوکو X3 پرو یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های شیائومی است. در این مطلب قصد داریم با بررسی قیمت و مشخصات فنی پوکو ایکس ۳ پرو، ارزش خریدش را بسنجیم.
شیائومی یکی از بز..

آیا گوشی پوکو X3 پرو ارزش خرید دارد؟

گوشی پوکو X3 پرو یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های شیائومی است. در این مطلب قصد داریم با بررسی قیمت و مشخصات فنی پوکو ایکس ۳ پرو، ارزش خریدش را بسنجیم.

شیائومی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید اسمارت فون در دنیاست که محصولات متنوع و با کیفیتی تولید می‌کند. بازار گوشی‌های میان‌رده در کشورمان به طور عمده در اختیار گوشی‌های چینی قرار دارد. این گوشی‌ها با قیمت مناسب و مشخصات فنی خوب، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند. اما امروز قصد داریم ارزش خرید یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی یعنی پوکو ایکس ۳ پرو – Poco X3 Pro را بررسی کنیم و ببینیم این میان‌رده چینی تا چه حد می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد.

برای این کار لازم است تا در زمینه‌های مختلف، عملکرد دیوایس را بسنجیم. این آزمون شامل کیفیت ساخت بدنه، وضوح نمایشگر، دوربین‌ها، عملکرد چیپست و از همه مهم‌تر قیمت خواهد بود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی و ساختار بدنه پوکو X3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو

ظاهر کلی دیوایس جوان‌پسند بوده و المان‌های طراحی امروزی در آن دیده می‌شود. قاب جلویی با محافظ صفحه گویلا گلس پوشیده شده و در سوی دیگر قاب پشتی تماما از پلاستیک سخت ساخته شده است. بدین ترتیب با در دست گرفتن پوکو X3 پرو، احساس مرغوبیتی که هنگام کار با پرچمداران دارید را نخواهید داشت و در مجموع کیفیت ساخت متوسط ارزیابی می‌شود. وزن گوشی به دلیل ابعاد بزرگش کمی زیاد بوده و ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت از این موبایل ۲۱۵ گرمی، دستتان خسته شود. به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیاد، این دیوایس برای بانوان انتخاب مناسبی نخواهد بود.

صفحه نمایش

پوکو ایکس 3 پرو

شیائومی برای گوشی پوکو X3 پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با پنل IPS و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل استفاده کرده است. این صفحه نمایش در حالت عادی تا ۴۵۰ نیت روشنایی دارد و از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند. با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم‌های با کیفیت به یکی از کارهای لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۶ درصد بوده که مناسب ارزیابی می‌شود و نسبت تصاویر ۲۰ به ۹ هستند. از این نمایشگر با گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود.

این مشخصات فنی برای صفحه نمایش پوکو X3 Pro ایده‌آل محسوب می‌شود و کاربر را از همه لحاظ مانند روشنایی صفحه، توانایی نمایش رنگ‌های با کیفیت و پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ هرتزی کاملا راضی می‌کند.

سخت افزار پردازشی

پوکو ایکس 3 پرو

اسنپدراگون ۸۶۰ قلب تپنده پوکو X3 پرو بوده که جزو چیپست‌های بالارده کوالکام محسوب می‌شود. با وجود اینکه از عمر این چیپست حدود دو سال می‌گذرد اما هنوز هم می‌تواند عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد. ۶ یا ۸ گیگابایت رم در کنار اسنپدراگون ۸۶۰ قرار داده شده که انجام مالتی تسکینگ را راحت می‌سازد.

در حال حاضر یک سال از زمان معرفی رسمی پوکو ایکس ۳ پرو می‌گذرد و اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، واحد پردازشی دستگاه حتی همین حالا نیز از مد افتاده و ممکن است در اجرای برخی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین با بهترین کیفیت، با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند. به هر حال اجرای بازی‌ها با کیفیت معمولی فعلا به راحتی انجام می‌شود و می‌توانیم پوکو X3 Pro را گزینه‌ای اقتصادی برای گیمینگ بدانیم، حداقل برای چند ماه آینده.

علی‌رغم اینکه اسنپدراگون ۸۶۰ از فناوری ۵G‌ پشتیبانی می‌کند اما شیائومی در اقدامی عجیب، محصولش را به این فناوری تجهیز نکرده و بدین ترتیب با خرید پوکو ایکس ۳ پرو، نمی‌توانید از شبکه ۵G‌ استفاده کنید.

دوربین پوکو X3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو

چینی‌ها روی ماژول بزرگ دوربین پوکو X3 پرو از چهار سنسور ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی کار گذاشته‌اند که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق ایفای نقش می‌کنند. کیفیت تصاویری که با استفاده از دوربین اصلی ثبت می‌شوند قابل قبول بوده و همچنین امکان ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. اما در مجموع عملکرد دوربین نمی‌تواند در مقابل دوربین پرچمداران یا حتی میان‌رده‌های جدیدتر حرفی برای گفتن داشته باشد و نباید از آن انتظار بیش از حد داشته باشید.

اگر شیائومی به جای تمرکز روی تعداد دوربین‌ها، روی افزایش کیفیت آن‌ها توان می‌گذاشت کاربران نیز از نتایج عکاسی و فیلم‌برداری با پوکو X3 Pro رضایت بیشتری داشتند. با این وجود تصاویر در شرایط نوری مساعد کیفیت خوبی دارند و تنها در مقام مقایسه عملکرد با همتایان هم‌قیمت، نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند.

باتری

پوکو ایکس 3 پرو

پوکو X3 پرو مجهز به باتری حجیم ۵۱۶۰ میلی‌آمپری شده که از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. حتی اگر ابعاد بزرگ صفحه و مصرف انرژی نه چندان بهینه چیپست را در نظر بگیریم، باز هم این گوشی می‌تواند یک روز کامل به دور از شارژر سپری کند. شیائومی در انتخاب ظرفیت باتری ریسک نکرده و حتی مشکل افزایش وزن دیوایس را به جان خریده اما در عوض شارژدهی آن یکی از بزرگترین نقاط قوت پوکو ایکس ۳ پرو برشمرده می‌شود.

فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی نیز به کمک کاربر می‌آید تا هنگامی که نمی‌تواند گوشی را برای مدت زیادی به شارژ بزند، ظرفیت باتری تا حدود زیادی پر شود. در مجموع بخش باتری و شارژدهی ارزش خرید ایکس ۳ پرو را افزایش می‌دهند.

قیمت پوکو X3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو

گوشی پوکو X3 پرو در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته مدل‌های ارزان‌تری از این گوشی نیز تولید شده‌اند که طبیعتا عملکرد ضعیف‌تری نیز از خود به نمایش می‌گذارند. اما در مجموع باید بگوییم پوکو ایکس ۳ پرو دوران طلایی خود را پشت سر گذاشته و حالا به یک میان‌رده معمولی تبدیل شده که شاید بتوانیم بگوییم چیپست قدرتمندی را در خود دارد. با توجه به برچسب قیمتی و عدم انتشار اندروید ۱۲ برای دیوایس، ارزش خرید این میان‌رده شیائومی چندان بالا نیست و اگر قصد دارید چنین بودجه‌ای را برای خرید گوشی صرف کنید، در روزهای آینده گجت نیوز را دنبال کنید تا جایگزین‌های این گوشی پرطرفدار را بشناسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.