تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 71046

آیا کسی حاضر است پرچم دار سونی را هم قیمت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ بخرد؟

آیا کسی حاضر است پرچم دار سونی را هم قیمت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ بخرد؟

آیا کسی حاضر است پرچم دار سونی را هم قیمت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ بخرد؟اکثر گوشی‌های سونی قیمتی به شدت بالا دارند. هر چند هنوز هم گوشی‌های این شرکت برای برخی ارزشمند هستند اما آیا واقعا کسی حاضر است به..

آیا کسی حاضر است پرچم دار سونی را هم قیمت گلکسی Z Fold 3 سامسونگ بخرد؟

اکثر گوشی‌های سونی قیمتی به شدت بالا دارند. هر چند هنوز هم گوشی‌های این شرکت برای برخی ارزشمند هستند اما آیا واقعا کسی حاضر است به جای گلکسی Z Fold 3، یکی از گوشی های پرچم دار سونی را بخرد؟

سونی امسال هم آماده معرفی نسل جدیدی از گوشی های پرچم دار خود است. امسال سونی اکسپریا I IV معرفی خواهد شد. این گوشی هم همان طور که انتظار دارید، قرار نیست یک پرچمدار به صرفه باشد و رقبای بیشماری میان گوشی‌های بالارده بازار دارد. در کنار این مورد، این روزها حتی پیدا کردن گوشی‌های سونی هم کاری طاقت‌فرسا است. گوشی‌های این شرکت، فقط در برخی نقاط به صورت محدود عرضه می‌شود.

در این مطلب گجت نیوز، ما کاری به دلایل گرانی بیش از حد گوشی های پرچم دار سونی یا کمبود آن‌ها در بازار نداریم. اما سوالی مهم وجود دارد و آن هم درباره ارزش خرید گوشی‌های این شرکت با وجود رقبایی قدرتمند، جذاب و خوش‌قیمت‌تر است.

ارزش خرید گوشی های سونی

طبق شنیده‌ها، شرکت سونی به زودی اکسپریا ۱ مارک ۴ را معرفی خواهد کرد. این گوشی احتمالا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا نسخه پلاس این تراشه مجهز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود سونی، دوربین جدیدتر و قدرتمندتری را در این گوشی استفاده خواهد کرد. این پرچم دار سونی، به یک ماژول دوربین چهارگانه مجهز خواهد شد. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و در کنارش، یک دوربین اولترا واید ۴۸ یا ۵۰ مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت. دوربین سوم، از نوع تله فوتو بوده و ۴۸ مگاپیکسلی است. آخرین دوربین هم پریسکوپی خواهد بود و هنوز رزولوشن آن مشخص نیست.

گوشی جدید سونی

در باکیفیت بودن گوشی‌های شرکت سونی هیچ شکی نیست و برای مواردی مانند عکاسی، این گوشی‌ها گزینه‌های مناسبی هستند. گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند نشان می‌دهند این شرکت ژاپنی، قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ را بین ۶ تا ۷ درصد افزایش خواهد داد. این یعنی گوشی پرچم دار بعدی سونی، در نسخه پایه دارای قیمت ۱۴۱۵ دلار و در بهترین نسخه، دارای قیمت ۱۵۷۰ دلار خواهد بود. این پایان ماجرای قیمت‌گذاری عجیب سونی نیست و برخی از منابع ما اعلام کرده‌اند سونی، قیمت اکسپریا ۱ مارک ۴ را تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد! با توجه به این گزارش‌ها، نسخه پایه چیزی حدود ۱۶۰۰ دلار و بهترین نسخه حدود ۱۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. آیا خرید پرچم دار بعدی سونی، با توجه به این قیمت نجومی و با وجود رقبایی قدرتمند، منطقی است؟

آیا حاضر هستید به جای پرچمدارهای سامسونگ و اپل، با پرداخت هزینه بیشتر سراغ پرچم دار سونی بروید؟

شاید هیچ کس به جز مدیران سونی، دلیل قیمت‌گذاری عجیب و عرضه محدود گوشی‌های سونی را نداند. اما چیزی که واضح است، قیمت بالای این گوشی‌ها در مقایسه با امکاناتی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گوشی‌های سونی به هیچ وجه گزینه‌ای مناسب برای کاربران معمولی نیستند و تعداد کمی از کاربران می‌توانند در ازای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، از گوشی های پرچم دار سونی بهره ببرند.

سونی اکسپریا وان مارک 4

به جای اکسپریا ۱ مارک ۴، کاربران می‌توانند سراغ بهترین کانفیگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بروند که تقریبا در هر زمینه‌ای بهتر عمل می‌کند و برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. حتی امکان خرید چندین گوشی خوش‌قیمت ردمی یا سامسونگ به جای خرید پرچم دار سوی وجود دارد. اگر به دنبال گزینه‌هایی خاص‌تر باشید هم آخرین نسل از گلکسی زد فولد سامسونگ می‌تواند یک جایگزین مناسب برای گلکسی زد فولد ۳ باشد.

خرید گوشی های پرچمدار سونی در ایران

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، خرید گوشی های پرچم دار سونی در ایران حتی ریسک بزرگ‌تری است. خبری از واردات گسترده این گوشی‌ها نیست و باید مدت‌ها دنبال یک پرچمدار سونی بگردید. حتی اگر بتوانید گوشی مورد نظر خود را پیدا کنید، برای خرید لوازم جانبی و خدمات پس از فروش، احتمالا با مشکلاتی رو به رو شوید. اگر بتوانید با این موضوع هم کنار بیایید، بازار خرید پرچمدارهای دست دوم سونی در کشورمان به هیچ وجه داغ نیست و کاربران کمی حاضر هستند یکی از اکسپریاهای جدید سونی را با قیمتی عجیب خریداری کنند.

سونی اکسپریا وان مارک 4

با این حال اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت بالا هستید و خاص بودن برای شما اهمیت زیادی دارد، شاید پرچمدارهای این شرکت ژاپنی برای شما گزینه مناسبی باشند. همچنین اگر از یک گوشی هوشمند، توقع‌های عجیبی ندارید و حاضرید بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه کنید، می‌توانید گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، اپل یا شیائومی را انتخاب کنید. برای طرفداران گوشی‌هایی خاص هم تاشوهای جدید سامسونگ مناسب به نظر می‌رسند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.