تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۱۳
کد خبر : 68686

آیا واقعا اوکراینی ها تانک ها و سلاح‌های غنیمتی روسیه را می‌فروشند؟

آیا واقعا اوکراینی ها تانک ها و سلاح‌های غنیمتی روسیه را می‌فروشند؟

آیا واقعا اوکراینی ها تانک ها و سلاح‌های غنیمتی روسیه را می‌فروشند؟چند وقتی است که شایعاتی مبنی بر فروش تانک های روسی در اوکراین مطرح شده است. در ادامه به واقعیت پشت این ماجرا می‌پردازیم.
با حمله روسی..

آیا واقعا اوکراینی ها تانک ها و سلاح‌های غنیمتی روسیه را می‌فروشند؟

چند وقتی است که شایعاتی مبنی بر فروش تانک های روسی در اوکراین مطرح شده است. در ادامه به واقعیت پشت این ماجرا می‌پردازیم.

با حمله روسیه به اوکراین، هر روز شاهد انتشار اخبار، جوک‌ها و ویدیوهای بی‌شماری از این واقعه هستیم، اما مشخص است که همه این اطلاعات واقعی نیستند.

برای مثال در یکی از تصاویری که این روزها دست به دست می‌شود، یکی از تانک های روسی تسخیر شده توسط اوکراینی‌ها در فروشگاه eBay برای فروش قرار داده شده که برچسب قیمت ۴۰۰,۰۰۰ دلاری دارد. اکنون یکی از سایت‌های معروف اعتبارسنجی شایعه، به سراغ این قضیه رفته و مشخص شده است که تصویر تانک مذکور مربوط به ۱۰ سال پیش است و ربطی به لیست جدید ای بِی ندارد.

تانک های روسی

اگرچه به نظر می‌رسد که این تصویر مربوط به یکی از تانک های روسی T-72 باشد، اما باید بدانید که تاریخ انتشار آن به سال ۲۰۱۰ میلادی بر می‌گردد. برای اثبات این ادعا می‌توانید به یکی از پست‌های قدیمی وبسایت DefenceTalk مراجعه کنید که از همین عکس در سال ۲۰۱۰ استفاده کرده بود.

این موضوع باعث نشد تا مردم از ساختن آگهی‌های فروش تقلبی دست بردارند. در یکی از این آگهی‌های فروش می‌توان چندین تصویر از تانک های روسی مشاهده کرد که از خریداران خواسته شده تا برای تحویل تانک خود به خاک اوکراین مراجعه کنند! البته با پیگیری‌های انجام شده، این آگهی‌های جعلی از فروشگاه eBay حذف شد.

البته اوکراینی‌ها توانسته‌اند چندین دستگاه از تانک های روسی را منهدم کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، چند تانک دیگر هم به صورت سالم توسط ارتش اوکراین غنیمت گرفته شده است.

اخیرا دو ویدیو در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تانک‌های روسی توسط تراکتور‌های اوکراینی یدک کشیده می‌شوند و به مکان نامعلومی منتقل می‌شوند.

نکته بسیار جالب این است که با وجود عدم فروش این تانک ها در eBay، اما به نظر می‌رسد که اگر تعدادی از شهروندان اوکراین موفق به تسخیر تانک های روسی شوند، لازم نیست آن‌ها را به دولت تحویل دهند! این خبر توسط یکی از اعضای آژانس امنیت اوکراین تایید شده است.

می‌توان حدس زد که این تصمیم در جهت افزایش روحیه جنگندگی مردم اوکراین اتخاذ شده است.

منبعcnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.