تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 583853

آیا نماوا و فیلیمو فیلتر می‌شوند؟

آیا نماوا و فیلیمو فیلتر می‌شوند؟

آیا نماوا و فیلیمو فیلتر می‌شوند؟ سازمان ساترا طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما از برخورد جدی و قاطع با پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو و لغو مجوز آن‌ها در صورت عدم رعایت قوانین خبر داد. از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر لغو مجوز و فیلتر شدن دو پلتفرم محبوب و پرطرفدار فیلیمو و نماوا

آیا نماوا و فیلیمو فیلتر می‌شوند؟

سازمان ساترا طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما از برخورد جدی و قاطع با پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو و لغو مجوز آن‌ها در صورت عدم رعایت قوانین خبر داد.

از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر لغو مجوز و فیلتر شدن دو پلتفرم محبوب و پرطرفدار فیلیمو و نماوا به گوش می‌رسید؛ اما به نظر می‌رسد حالا این اتفاق جدی‌تر از همیشه است. شبکه نمایش خانگی در طول این سال‌ها با خارج کردن تلویزیون و برنامه‌های صداوسیما از دور رقابت، اعتماد عموم مردم را جلب کرد و به انتخاب اول دوست‌داران فیلم و سریال در زمینه تولیدات داخلی تبدیل شد. در واقع سریال‌های فعلی نماوا و فیلیمو با اتکا به چهره‌های مطرح و محبوب سینما، پرداختن به موضوعات روز و دغدغه‌های حال حاضر مردم و همچنین سوژه‌های ملتهب‌شان، در اکثر موارد به شدت سروصدا به‌پا می‌کنند و پرطرفدار می‌شوند؛ مانند سریال «خاتون»، «یاغی» و…

حالا ساترا یا سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در طی نامه‌ای خطاب به پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما از صدور نامه تعلیق مجوز پلتفرم‌های آنلاینی که بر خلاف قوانین وضع‌شده عمل کرده و تخلفات مختلفی را انجام داده‌اند خبر داد. طبق این نامه، پلتفرم‌های خاطی و متخلف تنها یک هفته فرصت خواهند داشت تا خودشان را با قوانین و مقررات مشخص‌شده تطبیق دهند.

ضمن اینکه در صورت تمکین نکردن از قوانین ساترا، صدور نامه تعلیق مجوز و فیلتر کردن دامنه پلتفرم‌های متخلفی مانند نماوا و فیلیمو و طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه و جرایم رایانه ای در دستور کار قرار خواهد گرفت. علاوه‌بر این مورد، در حال حاضر ارسال نامه به وزارت ارتباطات برای خدمت ندادن به دیتا سنترها در دستور کار اجرایی ساترا قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

آیا فیلیمو و نماوا فیلتر خواهند شد؟

باید ببینیم در آینده چه اتفاقی برای VODها رخ می‌دهد و سرنوشت پلتفرم‌های پرمخاطبی مانند نماوا و فیلیمو یا حتی فیلم نت چه خواهد شد؛ به نظر می‌رسد خطر لغو مجوز و فیلتر شدن پلتفرم‌ها، جدی‌تر از همیشه است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نماوا و فیلیمو فیلتر می‌شوند؟

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.