تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۵۴
کد خبر : 69771

آیا مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند؟

آیا مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند؟

فهرست۱ درمان بواسیر با سیر۱.۱ علائم بواسیر۱.۲ درمان گیاهی بواسیر۱.۳ درمان خانگی بواسیر۱.۴ مفیدترین درمان های خانگی بواسیر۱.۵ انجیر خشک و روغن زیتون آیا مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند؟ برای افرادی که مبتلا به بواسیر هستند همیشه توصیه می شود دقت بیشتری را در مصرف موادغذایی خود داشته باشند و از مصرف غذاهای تند و …

آیا مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند؟ برای افرادی که مبتلا به بواسیر هستند همیشه توصیه می شود دقت بیشتری را در مصرف موادغذایی خود داشته باشند و از مصرف غذاهای تند و شور پرهیز کنند و همچنین در لیست غذایی خود بادمجان و عدس را قرار ندهند. بواسیر به ورم دردناک رگ های مقعد گفته می شود که به دلایل خاصی به وجود می آید که میتوان به نشستن زیاد مخصوصاً نشستن زیاد در دستشویی اشاره کرد یا به دلیل یبوست مزمن به وجود می آید.

درمان بواسیر با سیر

بواسیر شامل نمونه های مختلفی است که می توان به خونی، بادی، حاد و چرکی اشاره کرد و اگر فرد دچار یبوست مزمن شده باشد و برای درمان سریع اقدام کند و همچنین یک رژیم غذایی مناسب را انتخاب نماید و از میوه‌هایی مثل انجیر، پرتقال و گلابی استفاده کند می تواند در درمان بواسیر بسیار موثر و مفید باشد و قطعا به جراحی نیاز نخواهد داشت.

دکتر اسکندری برای درمان بواسیر با گیاهان دارویی این گونه می گوید که از سبزیجات و میوه‌ها حتماً استفاده شود که  میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه ضماد زرده تخم مرغ و پیاز برای درمان بواسیر
  • مالیدن ژله صبر زرد
  • مالیدن عصاره تاجریزی
  • مصرف سیر
  • بخور برگ بابا آدم

البته این افراد می‌توانند هویج، توت فرنگی، خربزه، انبه، بلوط، ریواس را در برنامه غذایی خود داشته باشند که بسیار مفید و موثر می باشد.

درمان بواسیر با سیر

علائم بواسیر

افرادی که به بواسیر مبتلا می‌شوند با علائمی چون مدفوع خونی، خارش و سوزش، خونریزی بدون درد، توده یا برآمدگی دردناک در کنار مقعد، تورم در اطراف مقعد و احساس اجابت مزاج ناقص مواجه می شود.

اگر می خواهید از ابتلا به بواسیر پیشگیری کنید حتماً رژیم غذایی سرشار از فیبر را برای خودتان انتخاب کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. در کنار آن به صورت مرتب و روزانه از فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید و همچنین از ایستادن های طولانی مدت و نشستن های زیاد خودداری نمایید.
برای اینکه از سفت شدن مدفوع جلوگیری شود  حتما مایعات فراوان بنوشید و در زمان دفع از زور زدن بیش از اندازه آن خودداری کرده چرا که به عضله های مقعد فشار زیادی وارد خواهد شد.

درمان گیاهی بواسیر

علاوه بر این که شما می توانید برای درمان بواسیر از روش‌های پزشکی استفاده کنید بلکه درمان گیاهی بواسیر نیز بسیار موثر است. استفاده کردن از روشهای گیاهی در واقع جزء روش‌های بدون عمل محسوب می‌شود که برای بیمارانی که در مرحله ابتدایی بیماری بواسیر هستند موثر خواهد بود اما اگر بواسیر پیشرفته ای دارید باید از روش‌های دیگری در کنار درمان گیاهی استفاده کنید و قطعا استفاده از درمان گیاهی می‌تواند به بهبود بیماری و تسریع روش درمان کمک کند که می توان به روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل، آلوورا،  سرکه سیب و بابونه اشاره کرد.

درمان خانگی بواسیر

برای اینکه شما بتوانید از درمان های خانگی بواسیر استفاده کنید باید با آنها آشنایی داشته باشید و حتماً در برنامه غذایی و سبک زندگیتان آنها را اعمال کنید.
مصرف فیبر به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر به شمار می رود که منجر به نرم شدن مدفوع و راحتی دفع آن خواهد شد و از ابتلا به یبوست پیشگیری می‌کند.
فیبر در مواد غذایی مختلفی وجود دارد که در سبزی ها می‌توان به ریحون، تره و گشنیز و در حبوبات به لوبیا، عدس و نخود و در میوه جات به گلابی، سیب و موز اشاره کرد و همچنین در انجیر و خاکشیر هم فیبر وجود دارد.

مصرف مایعات را فراموش نکنید و همچنین ورزش کردن را به صورت مرتب انجام دهید: همانطور که اشاره کرده ایم برای درمان بواسیر و عدم مبتلا به شدن به آن می‌توان از ورزش هایی که منجر به تقویت عضلات ران می‌شوند استفاده کرد و دویدن، شنا، پیاده روی می تواند به عنوان بهترین ورزش ها در خصوص بیماری بواسیر محسوب شود.
عوامل متعددی به جز یبوست نقش زیادی در ایجاد هموروئید دارند و که عدم تحرک و ورزش، افزایش سن، رژیم غذایی فاقد فیبر و زایمان طبیعی سخت و… از اصلی ترین آن ها محسوب می شود.
نکته) حتماً در برنامه غذایی‌تان مایعات فراوان استفاده کنید که آب به عنوان بهترین گزینه محسوب می شود.

مفیدترین درمان های خانگی بواسیر

علاوه بر آنچه که در خصوص درمان خانگی بواسیر گفته شد می توان موارد زیر را هم به عنوان موثرترین ها معرفی کرد:
آب تربچه: شما می توانید نصف لیوان آب تربچه را در روز دوبار مصرف کنید
شیر و لیمو: یک لیوان شیر گرم را با نصف یک عدد لیموترش برای روزی ۳ تا ۴ بار میل کنید.
ژل آلوئه ورا: برای درمان التهاب و سوزش مقعد می توانید از ژل درون برگهای آلوئه ورا استفاده کنید.
سرکه سیب: یک فنجان آب را با یک قاشق چایخوری سرکه سیب ترکیب کنید و در روز دو بار این نوشیدنی را بنوشید که موجب درمان خانگی هموروئید و تسکین آن خواهد شد.
علف تازه کدو قلیایی: شاید کمتر این گزینه را شنیده باشید ولی صبح به شکل ناشتا آب برگ های کدو قلیایی را بگیرید و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و میل نمایید.
سیاه دانه: برای درمان می توانید یک قاشق چای خوری سیاه دانه را بر روی حرارت تفت داده و بعد سیاه دانه تفت داده نشده را به همان میزان پودر کنید و هر روز مقداری آب این ترکیب را مصرف کنید.

انجیر خشک و روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل این که آنتی اکسیدان دارد می توانند سبب گردد تا حالت ارتجاعی به رگ های خونی بدهد و منجر به جلوگیری از خونریزی هموروئید شود و مقعد را روزانه با مقداری پنبه و روغن زیتون چرب کنید که بسیار موثر خواهد بود.

انجیر خشک را می‌توانید به عنوان یکی دیگر از درمانهای موثر مصرف کنید؛ به این صورت که صبح ناشتا آب انجیر خشک را بنوشید که به این جهت انجیر را یک شبانه روز بخیسانید و بعد آب آن را مصرف کنید.

انجیر خشک و روغن زیتون

علاوه بر آنچه که ذکر کرده ایم شما می توانید از آب گرم برای کاهش درد و التهاب به این شکل که باسن و مقعد را در روز دو تا سه بار در آب گرم برای پانزده دقیقه قرار بدهید یا از کیسه یخ در روز دو تا سه بار در جهت جمع شدن رگ های خونی استفاده کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.