تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
کد خبر : 589938

آیا قهوه شیرین است؟ | درباره آن بیشتر بدانید

آیا قهوه شیرین است؟ | درباره آن بیشتر بدانید

طعم شیرین، طعم مورد علاقه انسان ها و حتی حیوانات است. وقتی یک نوزاد پا به جهان می گذارد اولین طعمی را که می چشد، شیرینی شیر مادر است. و از همان نوزادی نسبت به طعم تلخ دارو واکنش نشان می دهند. اکثر شیرینی ها در گروه کربوهیدرات ها قرار دارند. شکر سفید (ساکارز) و

طعم شیرین، طعم مورد علاقه انسان ها و حتی حیوانات است. وقتی یک نوزاد پا به جهان می گذارد اولین طعمی را که می چشد، شیرینی شیر مادر است.

و از همان نوزادی نسبت به طعم تلخ دارو واکنش نشان می دهند.

اکثر شیرینی ها در گروه کربوهیدرات ها قرار دارند. شکر سفید (ساکارز) و شکر طبیعی موجود در میوه های خوراکی (لاکتوز) جزو کربوهیدراتها هستند.

فنجان قهوه شیرین و خوش عطر

چرا برخی از دانه های قهوه شیرین هستند؟

خیلی از دانه های قهوه طعم شیرین و جذابی بدون اضافه کردن شکر دارند.

تحقیقاتی که کارشناسان درباره دانه های قهوه انجام داده اند نشان می دهد حدود 50 درصد از این دانه های قهوه سبز کربوهیدرات است.

شکر موجود در کربوهیدرات ها ساکارز، گالاکتوز، رامنوز، گلوکز، ارابینوس و زایلور می باشد. تمام این شکرها قابلیت حل شدن در آب را ندارند و فقط بعضی از آنها در آب حل شده و قهوه شما را شیرین خواهند کرد.

دانه های قهوه عربیکا

قهوه عربیکا نسبت به بقیه دانه های قهوه طعم ملایم تری داشته و کافئین آن نیز نسبت به سایر دانه ها کمتر است. این قهوه طعم شیرین و ملایمی دارد و رایج ترین نوع دانه قهوه عربیکا رایحه ای از بوی شکلات و همینطور کارامل و آجیل دارد.

نام قهوه عربیکا از درختی به نام قهوه عربی گرفته شده است.

این قهوه در اتیوپی متولد شد اما امروزه برزیل بزرگ ترین تولید کننده قهوه عربیکاست. دانه های قهوه عربیکا بعد از کاشت رایحه دلنشین میوه را دارند و بوی دلنشین این دانه ها باعث شده عده ای طعم آن را با شکلات و کارامل مقایسه می کنند.

اکثر دانه های قهوه کاشته شده در برزیل دارای طعم شیرین هستند و این ویژگی کشت مخصوص این کشور است.

قند موجود در دانه های عربیکا دو برابر بیشتر از سایر قهوه هاست. و به دلیل این طعم شیرین مورد علاقه بسیاری از طرفداران قهوه است.

دانه قهوه عربیکا ساکارز بیشتری نسبت به سایر قهوه ها از جمله ربوستا دارد و به همین دلیل این قهوه طعم شیرین تری دارد. از طرف دیگر چون قهوه عربیکا در ارتفاعات کشت می شود، دیرتر می رسد و این زمان باعث شیرین تر شدن قهوه می شود.

چرا برخی از دانه های قهوه شیرین نیستند؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد تا یک قهوه خوش عطر با طعم شیرین و دلچسب تولید شود. اگر قهوه با دقت و بدون عیب و نقص کاشته شود و موقع برداشت هم بدون آفت و آسیب و کاملا چیده شوند انتظار

می رود قهوه شیرین تری برداشت شود. و البته طعم شیرینی قهوه مانند میوه لمس نمی شود.

اگر قهوه شیرین است چرا برخی به آن شکر اضافه می کنند

مردم اغلب وقتی اسم نوشیدنی قهوه را می شنوند منتظر یک نوشیدنی با طعم تلخ هستند. و اگر ذائقه آن ها با نوشیدنی های شیرین سازگار باشد معمولا سمت یک فنجان قهوه نمی روند چون با ذائقه شان سازگار نیست. اما وقتی به یک فنجان قهوه چند قاشق شکر اضافه می کنند طعم مطبوعی پیدا کرده و مورد توجه کسانی قرار می گیرند که دوست دارند این نوشیدنی جذاب را با طعم شیرین میل کنند.

راهکارهای شیرین کردن دانه های قهوه

اغلب افراد به دلیل داشتن ذائقه شیرین به انواع مختلف مدل های قهوه شکر اضافه می کنند حتی اگر خود قهوه یک طعم عالی و فوق العاده داشته باشد و فقط طرفداران پروپاقرص قهوه می توانند این موضوع را تشخیص دهند که شیرینی قهوه به دلیل شکر اضافه است یا مربوط به دانه های قهوه است.

رست کردن دانه های قهوه برای داشتن طعم شیرین

یکی از بهترین راهکارها برای شیرین کردن دانه های قهوه رست کردن این دانه هاست. چون دانه های سبز حاوی ساکارز هستند که باعث شیرین شدن دانه ها می شود که هنگام رست شدن و برشته کردن دانه ها باعث بیرون آمدن طعم شیرین قهوه می شود.

در اولین واکنش هنگام رست کردن قهوه شکر ساکارز شروع به کاراملیزه شدن می کند. زمان رست شدن قهوه بسیار مهم است و اگر این زمان طول بکشد ممکن است ساکارز از بین رفته و طعم قهوه تلخ و کاراملی می شود.

دم کردن درست قهوه برای رسیدن به طعم شیرین

وقتی شما قهوه را دم می کنید در ابتدا قهوه شروع به شیرین شدن می کند و تا یک زمان مشخص شیرین و شیرین تر می شود اما از یک لحظه به بعد شروع به تلخ شدن می کند.

برای اینکه قهوه دمی شما شیرین و مطابق با ذائقه تان باشید باید این لحظه مهم را پیدا کنید تا قهوه دم کرده شیرینی مناسب را داشته باشد. پیدا کردن این لحظه به شدت کار دشواری است.

شما با شیوه های متفاوت دم کردن و تجربه زیاد می توانید این نقطه طلایی را کشف کرده و بتوانید یک فنجان قهوه خوش عطر با طعم شیرین و دلچسب داشته باشید.

دم کردن درست قهوه برای داشتن یک قهوه شیرین و خوش طعم

سخن پایانی

همانطور که گفته شد اغلب دانه های قهوه بدون اضافه کردن شکر شیرین هستند. این شیرینی باعث شده که نوشیدنی قهوه طرفداران بیشتری پیدا کند. اغلب افراد وقتی برای خرید آنلاین قهوه به فروشگاه می روند تمایل دارند دانه های قهوه به طور طبیعی مقداری شیرین تر باشند و آن ها از شکر یا مواد دیگر برای شیرین کردن استفاده نکنند. آن ها می توانند قهوه عربیکا را که شیرینی بیشتری نسبت به بقیه دارد را انتخاب کنند. شما می توانید این قهوه را از فروشگاه آنلاین قهوه کویز خریداری کنید.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.