تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 72997

آیا قطع اینترنت جهان توسط یک شخص یا نهاد ممکن است؟

آیا قطع اینترنت جهان توسط یک شخص یا نهاد ممکن است؟

آیا قطع اینترنت جهان توسط یک شخص یا نهاد ممکن است؟آیا قطع اینترنت تمام دنیا در یک لحظه و توسط یک شخص، شرکت یا دولت امکان پذیر است؟ در این ویدیو به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
بسیاری از ما به این موضوع ف..

آیا قطع اینترنت جهان توسط یک شخص یا نهاد ممکن است؟

آیا قطع اینترنت تمام دنیا در یک لحظه و توسط یک شخص، شرکت یا دولت امکان پذیر است؟ در این ویدیو به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

بسیاری از ما به این موضوع فکر کرده‌ایم که در صورت قطع اینترنت جهان چگونه خواهد شد؟ بی‌تردید دنیای بدون اینترنت بسیار تاریک و غیرقابل تصور است. در این ویدیو قصد نداریم به جهانِ بدون اینترنت بپردازیم، بلکه به سراغ یک پرسش جالب رفته‌ایم تا ببینیم شخص یا اشخاصی وجود دارند که توان قطع اینترنت در سطح جهان را داشته باشند یا خیر.

پیدایش اینترنت به صورت یک پدیده همگانی و آزاد به اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی بازمی‌گردد. طی کم‌تر از یک دهه اینترنت به اغلب نقاط جهان رسید و میلیاردها نفر برای انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی و یا سرگرمی به آن وابسطه شدند. در سال‌های اخیر ضریب نفوذ این شبکه جهانی به طرز فزاینده‌ای افزایش یافته است و تقریبا زندگی بدون آن ممکن نیست تا بتوانیم از آغاز یک دوره تاریخی جدید برای بشر صحبت کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: هیچ نهادی در ایران به دنبال قطع اینترنت نیست

اینترنت سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای به هم پیوسته است که از پروتکلِ «مجموعه پروتکل اینترنت» برای ارتباط با یکدیگر بهره می‌‎گیرند. به طور دقیق‌تر اینترنت، شبکهٔ شبکه‌ها است که از میلیون‌ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده که با مقدار وسیعی از فناوری‌های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.