تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 53745

آیا شبکه های اجتماعی صدامحور آینده را تسخیر خواهند کرد؟

آیا شبکه های اجتماعی صدامحور آینده را تسخیر خواهند کرد؟

آیا شبکه های اجتماعی صدامحور آینده را تسخیر خواهند کرد؟برخی از تحلیل گران معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که شناسایی و بررسی دقیق این معیارها و استفاده صحیح از ویژگی‌های جدید در شبکه های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود بخشیدن تجربه کلی زندگی کاربران شود.
نظر کلی تحلیل گران، بنیان‌گذاران شبکه های اجتماعی و سرمایه‌گذاران این پلتفرم‌ها این است که آینده شبکه های اجتماعی در دستان شبکه های اجتماعی صدامحور است. ضبط فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت که قابل درک، قابل به اشتراک‌گذاری و تأمل‌برانگیز هستند باعث می‌شوند تا تجربه نهایی کاربر بسیار شبیه به گفت و شنود در دنیای واقعی باشد.
چندین استارت آپ از جمله بیمز، کوئست و برنامه پلودو که متعلق به فربد نوزاد است، اطمینان دارند که شبکه های اجتماعی صدامحور آینده شبکه های اجتماعی است و باید انرژی و سرمایه قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهند. حتی بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی جهان یعنی فیس بوک نیز این موضوع را به عنوان یک احتمال در نظر گرفته است.
فیس بوک در اوایل سال جاری سرویس ساوند بایتس را معرفی کرد..

آیا شبکه های اجتماعی صدامحور آینده را تسخیر خواهند کرد؟

برخی از تحلیل گران معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که شناسایی و بررسی دقیق این معیارها و استفاده صحیح از ویژگی‌های جدید در شبکه های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود بخشیدن تجربه کلی زندگی کاربران شود.

نظر کلی تحلیل گران، بنیان‌گذاران شبکه های اجتماعی و سرمایه‌گذاران این پلتفرم‌ها این است که آینده شبکه های اجتماعی در دستان شبکه های اجتماعی صدامحور است. ضبط فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت که قابل درک، قابل به اشتراک‌گذاری و تأمل‌برانگیز هستند باعث می‌شوند تا تجربه نهایی کاربر بسیار شبیه به گفت و شنود در دنیای واقعی باشد.

چندین استارت آپ از جمله بیمز، کوئست و برنامه پلودو که متعلق به فربد نوزاد است، اطمینان دارند که شبکه های اجتماعی صدامحور آینده شبکه های اجتماعی است و باید انرژی و سرمایه قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهند. حتی بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی جهان یعنی فیس بوک نیز این موضوع را به عنوان یک احتمال در نظر گرفته است.

فیس بوک در اوایل سال جاری سرویس ساوند بایتس را معرفی کرد. ساوند بایتس سرویسی است که در آینده در اختیار کاربران فیس بوک قرار خواهد گرفت. این سرویس بر مبنای کلیپ‌های صوتی قابل اشتراک و کوتاه ساخته شده است.

بر کسی پوشیده نیست که تیک تاک نیز توانست بر مبنای کلیپ‌های کوتاه و سرگرم‌کننده به موفقیت بزرگی دست یابد. توده‌های عظیمی از مردم که کلیپ‌های ویدیویی پرمخاطب را ایجاد می‌کنند، به موفقیت تیک تاک کمک بزرگی کرده‌اند. اکنون، شرکت‌هایی مانند فیس بوک و کلاب هاوس قصد دارند تا این موفقیت را کلیپ‌های صوتی تکرار کنند.

این موضوع می‌تواند تبدیل به نسل جدید شبکه های اجتماعی شود. در واقع، شبکه های اجتماعی صدامحور می‌تواند رسانه‌ای باشد که ستاره‌های جدیدی را در دنیای مجازی تولید می‌کند و وجه نقد زیادی را برای صاحبان پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی صدامحور ایجاد می‌کند. البته این موضوع در صورتی اتفاق خواهد افتاد که پیش‌بینی تحلیل گران و سرمایه‌گذاران نسبت به شبکه های اجتماعی صدامحور صحیح باشد.

مطالب مرتبط:

  • کدام شبکه اجتماعی بیشترین سهم را در فروش کسب و کارهای آنلاین دارد؟

  • نوجوانان، شبکه های اجتماعی و سلامت روان: آنچه که لازم است بدانید

  • الزام ورود به کلاب هاوس از طریق دعوتنامه برداشته شد

آیا شبکه های اجتماعی صدامحور می‌توانند به محبوبیت بزرگ نزد کاربران دست یابند؟

شبکه اجتماعی رکت

شبکه اجتماعی صدامحور رکت

بهترین راه پیش‌بینی آینده شبکه های اجتماعی، بررسی دقیق شبکه های اجتماعی صدامحور است. این برنامه‌ها از صدای کاربر به عنوان راه اصلی ارتباط با افراد دیگر در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. محدودیت‌های نسبتاً زیادی در این نوع شبکه های اجتماعی وجود دارد. اولین محدودیت در استفاده از شبکه های اجتماعی صدامحور، محدودیت زمانی فایل‌های صوتی بارگذاری شده است. البته افراد می‌توانند با انتشار چندین فایل صوتی، با این محدودیت مقابله کنند.

محدودیت دیگر این است که برخلاف متون، فایل‌های صوتی بارگذاری شده قابلیت ویرایش ندارند. در ضمن، کاربران نمی‌توانند در محیط‌هایی که برای ضبط صدا مناسب نیستند (مثل محیط‌های شلوغ و عمومی) به ارتباط با دیگر افراد این نوع شبکه های اجتماعی بپردازند.

به طور کلی، یک شبکه اجتماعی صدامحور مانند این است که شبکه اجتماعی کلاب هاوس را در نظر بگیرید، اما با محدودیت زمانی. اگرچه موضوعی که بنیان‌گذاران شبکه های اجتماعی صدامحور بیان می‌کنند، مقایسه شبکه های اجتماعی صدامحور با توییتر و وبلاگ نویسی است.

بنیان‌گذاران شبکه های اجتماعی صدامحور اعتقاد دارند که زمانی مردم از وبلاگ به عنوان پلتفرم به اشتراک‌گذاری محتوا استفاده می‌کردند و سپس ابزارهایی مانند توییتر و تامبلر به دنیا معرفی شدند که همه پیچیدگی‌ها را از بین بردند. به لطف وجود پلتفرم‌هایی مانند توییتر، دیگر نیازی نیست که کاربران مهارت وبلاگ نویسی را یاد بگیرند. تنها کافی است تا کاربران کلمات را در یک کادر مخصوص تایپ کنید و بر روی دکمه انتشار کلیک کنند.

آستین پیترسمیث، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت رکت، یکی دیگر از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی صدامحور با قابلیت انتشار فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت است. رکت در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و فعلاً سرمایه‌گذاری اولیه را جمع‌آوری کرده است. آستین پیترسمیث در مورد مزیت استفاده از این نوع شبکه های اجتماعی گفته است:

حتی با وجود محدودیت زمانی، در اختیار قرار دادن پلتفرم شبکه اجتماعی صدامحور به مردم باعث نزدیک شدن آن‌ها به پادکست می‌شود و انتقال مطالب را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

صدها میلیون نفر به طور فعال از تیک تاک استفاده می‌کنند، صدها میلیون نفر به طور فعال وبلاگ نویسی می‌کنند و کمتر از یک میلیون نفر به طور فعال مطالب خود را از طریق پادکست منتشر می‌کنند. لازم است تا این عدم تناسب از میان برود.

رکت افراد را به ۹ دقیقه ضبط صدا محدود می‌کند و در حال حاضر، کاربران فقط در وب‌سایت این پلتفرم می‌توانند این کار را انجام دهند. هرچند که یک برنامه مخصوص رکت در حال توسعه است و همچنین برنامه‌هایی برای کاهش و حذف محدودیت‌های موجود برای همه کاربران وجود دارد. پیترزمیت گفته است از زمان راه‌اندازی این شرکت در سال جاری ۱۸ هزار دقیقه صدا منتشر شده است. ۷۰ هزار نفر یک فایل را در رکت گوش داده‌اند و این همان چیزی است که رکت آن‌ها آن را قطعه‌های صوتی می‌نامند.

در حال حاضر ۱۷ هزار نفر در شبکه اجتماعی صدامحور رکت ثبت نام کرده‌اند.

آلن استرنبرگ، یکی از بنیان‌گذاران بیمز که به گفته وی و یکی دیگر از بنیان‌گذاران بیمز ۳ میلیون دلار سرمایه برای تأسیس شرکت بیمز جمع‌آوری کرده است، گفته است که موفقیت برنامه‌ها از تلاقی عواملی حاصل می‌شود که برای کاربران بسیار مهم هستند. عواملی مانند بهبود میکروفن تلفن‌ها، محبوب شدن پلتفرم‌هایی مانند کلاب هاوس و عملکرد سریع‌تر سیستم گفتار به متن در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس.

قابل ذکر است که هیچ یک از این برنامه‌ها آر اس اس را برای توزیع محتوا به برنامه‌های دیگر ارائه نمی‌دهند. این برنامه‌ها اساساً آر اس اس را به عنوان یک رابط اختصاصی تنظیم می‌کنند که از طریق آن افراد می‌توانند محتوا را مشاهده و حتی ایجاد کنند. البته سیستم شبکه های اجتماعی صدامحور با پادکست متفاوت است. استرنبرگ گفته است که آر اس اس یک مشکل برای شبکه های اجتماعی صدامحور است، زیرا اجازه نمی‌دهد یک شبکه اجتماعی در یک برنامه رشد کند.

او در مورد این موضوع گفته است:

من فکر می‌کنم مشکل آر اس اس این است که وقتی به یک پادکست گوش می‌دهید، این کار مانند یک فناوری غیرمتمرکز است که برای شبکه اجتماعی ساخته نشده است.

در همین حال و برای سرمایه‌گذاران، پیشرفت شبکه های اجتماعی صدامحور که مبتنی بر فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت هستند، به عنوان راهی برای دستیابی به موفقیت در میان برنامه‌های صوتی و شبکه های اجتماعی دیگر مانند کلاب هاوس است. البته چنین تصوری حداقل در ذهن یک سرمایه‌گذار منطقی است.

جیک چپمن که یک سرمایه‌گذار در رکت است، به موارد مختلفی اشاره کرده است که به شبکه های اجتماعی صدامحور اشاره می‌کند. این سرمایه‌گذار عنوان کرده است که مکالمات آزاد و خارج از اتاق‌های خاصی که برنامه‌هایی مانند کلاب هاوس در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی صدامحور می‌شود و افراد بیشتری به استفاده از چنین شبکه هایی جذب می‌شوند.

او در مورد این موضوع گفته است:

من فکر می‌کنم شبکه های اجتماعی صدامحور که مبتنی بر فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت هستند، شانس موفقیت بیشتری را نسبت به برنامه‌هایی مانند کلاب هاوس دارند. من فکر می‌کنم این شبکه های اجتماعی می‌توانند به اندازه پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام گسترش یابند. بنابراین رکت، به عنوان مثال، می‌تواند در مدت نسبتاً کوتاهی کلاب هاوس را در رقابت‌های شبکه های اجتماعی صدامحور شکست دهد.

او همچنین گفته است که برنامه‌هایی که در زمینه فایل صوتی طولانی‌مدت فعالیت می‌کنند، هزینه‌های بیشتری را هنگام انتشار مکالمه‌های چند ساعته و بهینه‌سازی‌های مختلف بر سرمایه‌گذاران اعمال می‌کنند.

پادکست در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است

شبکه اجتماعی کوئست

شبکه اجتماعی کوئست

البته پادکست از سال‌ها قبل وجود داشته و اکنون نیز به سرعت در حال پیشرفت است. آمازون اخیراً علاوه بر شبکه پادکست واندری، یک شرکت میزبان پادکست را نیز خریداری کرده است و اسپاتیفای بالغ بر یک میلیارد دلار صرف معاملات مربوط به محتوای اختصاصی در پلتفرم خود و خرید شرکت‌هایی در سراسر دنیا کرده است. هیچ‌کس واقعاً فکر نمی‌کرد پادکست تا این اندازه پرسود باشد، اما شرکت‌های بزرگ فناوری فرصتی را غنیمت شمردند که بیشتر از طریق ارائه تبلیغات هوشمند برای کاربران، برای آن‌ها درآمدزایی می‌کرد.

اسپاتیفای شرکت انکر را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد که بدون شک نشان‌دهنده برنامه جدید این شرکت برای ایجاد یک شبکه اجتماعی صدامحور است. با این وجود، این پلتفرم بر روی فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت متمرکز نبود و بیشتر برای دموکراتیزه کردن پادکست طراحی شده بود. این سیاستی است که اسپاتیفای امروز هم سعی می‌کند انجام دهد. انکر سعی کرد برنامه خود را به مکانی برای گوش دادن و همچنین ایجاد محتوا تبدیل کند، اما نتوانست هرگز آن را به نسل جدید شبکه های اجتماعی تبدیل کند.

این یک مانع جدی برای شرکت‌های نوپا است. پادکست‌ها وقتی در سراسر یک پلتفرم در دسترس باشند، رونق می‌گیرند. بعضی از محتواهای اختصاصی در یوتیوب موفق ظاهر می‌شوند، برخی دیگر در اپل پادکست مخاطب پیدا می‌کنند و برخی دیگر در پاکت کست عملکرد خوبی دارند. اما برنامه‌های جدید شبکه های اجتماعی صدامحور و بنیان‌گذاران آن‌ها محتوای اختصاصی را راه پیشرفت می‌دانند.

این استارت آپ‌ها با دو مانع اصلی روبرو هستند: فیس بوک که قرار است به زودی وارد این بازار شود و قصد دارد تا سال آینده یک میلیارد دلار به سازندگان سراسر پلتفرم خود پرداخت کند و دیگری بازخورد مردم. سؤال مهمی که وجود دارد و آن این است که آیا مردم می‌خواهند از شبکه های اجتماعی صدامحور که مبتنی بر فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت هستند، استفاده کنند؟

آیا استفاده از فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت برای انتقال مطالب مختلف به کاربران با استقبال مردم مواجه خواهد شد؟ یا بسیاری از مردم همچنان استفاده از توییتر را برای انتشار مطالب کوتاه ترجیح خواهند داد؟ نظر شما چیست؟ آیا شبکه های اجتماعی صدامحور در ایران با استقبال کاربران مواجه خواهد شد؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با اما به اشتراک بگذارید.

سؤالات رایج:

شبکه اجتماعی صدامحور چیست؟

شبکه اجتماعی صدامحور به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که از فایل‌های صوتی به منظور ابزاری برای مکالمات کاربران و انتقال مفاهیم مختلف استفاده می‌کنند. برای مقایسه، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام از تصاویر برای انتقال مطالب مختلف استفاده می‌کنند.

تفاوت شرکت‌هایی مانند رکت و کلاب هاوس در چیست؟

بر خلاف پلتفرم‌هایی مانند کلاب هاوس که دارای اتاق‌های مخصوص هستند و برای مکالمات طولانی‌مدت طراحی شده‌اند، پلتفرم‌هایی مانند رکت بر روی به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی کوتاه‌مدت تمرکز دارند. کلاب هاوس بیشتر برای کاربران حرفه‌ای مناسب است حال آنکه رکت برای عموم کاربران مناسب خواهد بود.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.