تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۷
کد خبر : 65221

آیا سانسور در گوشی های شیائومی توسط سازنده واقعیت دارد؟

آیا سانسور در گوشی های شیائومی توسط سازنده واقعیت دارد؟

آیا سانسور در گوشی های شیائومی توسط سازنده واقعیت دارد؟ سازمان امنیت سایبری دولتی لیتوانی در سپتامبر سال ۲۰۲۱ شیائومی را به سانسور متهم کرد که حواشی زیادی را به همراه داشت، اما آیا گوشی های..

آیا سانسور در گوشی های شیائومی توسط سازنده واقعیت دارد؟

سازمان امنیت سایبری دولتی لیتوانی در سپتامبر سال ۲۰۲۱ شیائومی را به سانسور متهم کرد که حواشی زیادی را به همراه داشت، اما آیا گوشی های شیائومی به قابلیت سانسور مجهز هستند؟

سازمان امنیت سایبری دولتی لیتوانی سپتامبر سال ۲۰۲۱ با انتشار گزارشی اعلام کرد تلفن های شیائومی به یک قابلیت داخلی مجهز هستند که می‌توانند عبارت‌هایی چون «جنبش دموکراسی»، «زنده باد استقلال تایوان» و «تبت را آزاد کنید» را شناسایی کرده و آنها را سانسور کنند.

طبق گزارشی که مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی منتشر کرد، تلفن های شیائومی اطلاعات کاربران را به شکل رمزنگاری شده به یک سرور مستقر در سنگاپور می‌فرستند که این موضوع با مقررات دیتای اروپا مغایرت دارد. البته سخنگوی شیائومی در آن زمان این اتهامات را نادرست دانسته و اعلام کرد این شرکت مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا را رعایت می‌کند.

عدم کشف شواهدی از سانسور در گوشی های شیائومی

دیده بان امنیت سایبری فدرال آلمان (BSI) در همین راستا پس از اینکه مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی چنین اتهاماتی را علیه شیائومی مطرح کرد، تحقیقاتی را به انجام رساند و پس از چند ماه نتایج بررسی‌ها را منتشر کرد. طبق گفته سخنگوی این نهاد، دیده بان امنیت سایبری فدرال آلمان شواهدی را در خصوص قابلیت سانسور گوشی های این شرکت چینی شناسایی نکرد.

منبعreutersمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.