تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۱۳

آیا “ری را” نسخه کپی لاماری چینی است؟ ایران خودرو به تازگی در حالی از “ری را” به عنوان نخستین شاسی بلند ملی پرده برداشت که شباهت آن با شاسی بلند لاماری ایما خبرساز شد؛ اما آیا ریرا نسخه کپی لاماری چینی است؟ گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی طی مراسمی از ری را به

آیا “ری را” نسخه کپی لاماری چینی است؟

ایران خودرو به تازگی در حالی از “ری را” به عنوان نخستین شاسی بلند ملی پرده برداشت که شباهت آن با شاسی بلند لاماری ایما خبرساز شد؛ اما آیا ریرا نسخه کپی لاماری چینی است؟

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی طی مراسمی از ری را به عنوان نخستین شاسی بلند ملی پرده برداشت. هرچند ایران خودرو در این مراسم ریرا را به عنوان یک خودرو کاملا ایرانی معرفی کرده بود، اما شباهت آن به شاسی بلند لاماری چین حواشی زیادی را به همراه داشت.

ری را نسخه کپی لاماری چینی نیست

پس از معرفی ریرا شباهت نمای جلو و همچنین رنگ این خودرو به لاماری ایما باعث شد تا برخی از منتقدان آن را یک کپی‌برداری بدانند. در همین راستا مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به حواشی ایجاد شده با تاکید بر این که در طراحی خودرو ریرا از هیچ خودرو خارجی الگوبرداری نشده، گفت این شاسی بلند ملی دارای استانداردهای 85 گانه بوده و آن را با بالاترین کیفیت روانه بازار خواهیم کرد.

لاماری ایما

گفتنی است در حال حاضر ریرا در قالب یک کانسپت معرفی شده و ایران خودرو قصد دارد آن را در سال 1402 در سه تیپ V2، V1 و V3 روانه بازار کند. همچنین این خودرو در سری نخست با پیشرانه TU5P با قدرت 113 اسب بخار به بازار خواهد شد، اما پس از مدتی سری‌های بعدی این شاسی بلند ملی با پیشرانه قدرتمندتر TC7 با قدرت 168 اسب بخار نیز قابل سفارش خواهد بود.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل