تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 588282

آیا رابرت کیوساکی همچنان به آینده بیت کوین امیدوار است؟

آیا رابرت کیوساکی همچنان به آینده بیت کوین امیدوار است؟

  رابرت کیوساکی، نویسنده و حامی مشهور ارزهای دیجیتال، بار دیگر از بیت کوین و کریپتو حمایت کرد و تقصیر بحران اخیر این حوزه را متوجه صرافی FTX دانست. صنعت ارز دیجیتال و ورشکستگی صرافی FTX به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در حال کنار آمدن

 

رابرت کیوساکی، نویسنده و حامی مشهور ارزهای دیجیتال، بار دیگر از بیت کوین و کریپتو حمایت کرد و تقصیر بحران اخیر این حوزه را متوجه صرافی FTX دانست.

صنعت ارز دیجیتال و ورشکستگی صرافی FTX

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در حال کنار آمدن و التیام از زخم ناشی از ورشکستگی صرافی FTX است. با وجود این رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر، نسبت به تداوم درازمدت بیت کوین و اتریوم خوشبین است. کیوساکی خاطرنشان کرد که این دو ارز دیجیتال بزرگ نمی‌توانند مسئول رفتار سم بنکمن فراید (SBF)، مدیرعامل سابق FTX باشند.

پایین ترین قیمت بیت کوین در 2 سال گذشته

بیت کوین هفته گذشته به پایین‌ترین قیمت دو ساله خود رسید و تقریبا ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم نیز طی هفته گذشته بیش از ۲۳ درصد کاهش داشته است.

ارزش بازار (Market Cap) ارزهای دیجیتال در سال جاری بیش از ۱.۴ تریلیون دلار کاهش یافت. این بخش تحت تاثیر مشکلاتی همانند شکست کسب‌و‌کارها و مشکل نقدینگی قرار گرفته که با سقوط FTX بدتر نیز شده است.

یک هفته پیش، کیوساکی ادعا کرد که کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین را به عنوان یک فرصت و نه دلیلی برای ترس در نظر می‌گیرد.

به گفته کیوساکی، بسیاری از افراد در گروه سنی او به خصوص پس از بحران اخیر، به ارزهای دیجیتال پشت می‌کنند، اما او همچنان خوش بین است. وی در این باره گفت: من همچنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین هستم. بیت کوین با سم بنکمن فراید مترادف نیست. این بیت کوین نیست که مشکل دارد، بلکه صرافی FTX است.

کیوساکی یکی از صریح‌ترین حامیان ارزهای دیجیتال و در درجه نخست بیت کوین است. او در مصاحبه‌ای تایید کرد که بیت کوین‌های خود را به قیمت حدود ۶۰۰۰ دلار خریداری کرده است و هنوز هم این دارایی را حفظ می‌کند.

او تاکید کرد که نمی‌توان کریپتو را به خاطر ورشکستگی FTX و خطای سم بنکمن مقصر دانست، همانطور که نقره را نمی‌توان برای سو مدیریت صندوق‌های قابل معامله در بورس فلزات گرانبها (ETF) مقصر دانست. کوین اولری (Kevin O’Leary)، تاجر، کارآفرین و شخصیت تلویزیونی کانادایی، از سم بنکمن فراید به عنوان وارن بافت بیت کوین یاد می‌کند، اما کیوساکی در سوی دیگر او را برنی مدوف ارز دیجیتال می نامد.

برنارد لارنس مدوف، کلاهبرداری آمریکایی بود که بزرگترین کلاهبرداری پانزی تاریخ را رقم زد. او مجموعا نزدیک به ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه مردم را نابود کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا اکنون در حال بررسی FTX هستند.

منبع :

https://bitcoinist.com/bitcoin-isnt-the-problem-ftx-is-r-kiyosaki-says/

https://wallex.ir/blog/bitcoin-isnt-the-problem-ftx-is-r-kiyosaki-says/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.