تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 58622

آیا خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی وارد کشور می‌شوند؟

آیا خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی وارد کشور می‌شوند؟

آیا خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی وارد کشور می‌شوند؟مجلس در تلاش است تا بتواند از طریق راهکار واردات حساب شده ورود خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی را به کشور آزادسازی کند.
مجلس شورای اسلامی ..

خودروهای خارجیآیا خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی وارد کشور می‌شوند؟

مجلس در تلاش است تا بتواند از طریق راهکار واردات حساب شده ورود خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی را به کشور آزادسازی کند.

مجلس شورای اسلامی در پی آن است که از طریق کم کردن محدودیت‌های وارداتی و روشی تحت عنوان واردات حساب شده به قیمت خودروها روند نزولی بدهد. مطابق با اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، واردات حساب شده به معنی وارد کردن اتومبیل های خارجی است که هم‌اکنون از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

دلالان بازار خودرو و سودجویانی که مشغول به احتکار خودرو هستند با رسانه‌ای شدن مصوبه آزادسازی واردات خودرو دلهره گرفته‌اند و همچنین به دنبال این قضیه قیمت خودروها نیز با کاهش همراه شده است. این در صورتی است که تا پیش از رسانه‌ای شدن مصوبه مذکور قیمت‌ها به طور شدیدی در حال افزایش بود. اکنون و با مطرح شدن این قضیه سؤال مهمی پیش آمده است که در صورت آزادسازی واردات خودرو چه خودروهایی مجوز ورود به کشور را پیدا خواهند کرد؟

شورای رقابت با واردات خودروهای ارزان قیمت خارجی مخالف است

به احتمال فراوان شورای رقابت با واردات ماشین های ارزان قیمت خارجی به کشور مخالفت خواهد کرد، چرا که با ورود این خودروها ممکن است بازار خودروهای بومی از دست برود. از این رو نمی‌توان شانس زیادی را برای ورود خودروهای اقتصادی به کشور در نظر گرفت.

واردات خودروهای خارجی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی هدف اصلی مجلس

مطابق با تازه‌ترین اظهارات علی بابایی کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ممنوعیت واردات خودرو به کشور باعث ایجاد انحصار در بازار خودرو و همچنین بهبود پیدا نکردن کیفیت خودروها شده است. از این رو مجلس در تلاش است تا بتواند واردات خودروهای ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی را برای سر و سامان دادن به بازار خودرو آزاد کند.

شورلت ایمپالا کارکرده ۲۰۰۷ با قیمت ۶۷ میلیون یکی از گزینه‌‌های واردات

خودروهای خارجی

سؤال اصلی که در اینجا پیش می‌آید این است که احتمال ورود خودروهای این قیمتی به بازار کشور چقدر است؟ در شرایط کنونی برای خرید خودروهای خارجی که از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی باید ۱۹۰۰ تا ۷۷۰۰ دلار هزینه کرد. در رنج قیمتی سه هزار دلار به پایین می‌توان به سراغ خودروهای کارکرده که هم‌اکنون نماینده‌ای در کشور ندارند رفت.

برای نمونه، خودرو کارکرده شورلت ایمپالا LT که میزان کارکرد آن ۲۲۸ هزار مایل است، با قیمت ۲۴۸۸ دلار (۶۷ میلیون تومان) فروخته می‌شود. به احتمال فراوان چنین خودرویی در بازار کشور ما مورد استقبال قرار نگیرد و مردم خودروی صفر بومی را ترجیح دهند.

لکسوس GX470 مدل ۲۰۰۵ کارکرده یکی از گزینه‌های دیگر

خودروهای خارجی

اما برای خرید خودروهای خارجی با رنج قیمتی ۳ هزار دلار به بالا می‌توان به سراغ خودروهای بهتری رفت. نمونه از این خودرو کیا پیکانتو کم کارکرد است که ۶ هزار دلار (۱۶۰ میلیون تومان) قیمت دارد. البته در صورتی که قصد دارید با ماشین خود به خارج از شهر سفر کنید این خودرو به شما پیشنهاد نمی‌شود، چراکه موتور اقتصادی یک لیتری برای آن در نظر گرفته شده است.

در صورتی هم که تمایل شما به خودروهای کم استهلاک و باکیفیت‌تر ژاپنی بیشتر است می‌توانید لکسوس GX470 مدل ۲۰۰۵ را خریداری کنید که نسخه لوکس تویوتا پرادو محسوب می‌شود.

کیا اپتیما ۲۰۱۱ هیبرید با قیمت ۱۰۷ میلیون یک گزینه دیگر

در رنج قیمتی ۸ هزار دلار به پایین حتی می‌توان به سراغ خودروهای پرطرفدار دنیا نیز رفت. مثلا در صورتی که هزینه‌های نگهداری برای شما چندان مسئله مهمی محسوب نمی‌شود، می‌توان به سراغ خرید بی ام و ۲۵۲ آی ۲۰۰۷ بروید که در میان مدل‌های سری ۵ بی ام و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

نمونه دیگری از گزینه‌های پیش روی شما کیا اپتیما ۲۰۱۱ هیبریدی است که در حال حاضر با قیمت ۳ هزار و ۹۹۱ دلار (۱۰۷ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. البته باتری مخصوص این خودرو نیازمند هزینه زیادی است که باعث می‌شود این خودرو از نظر اقتصادی صرفه زیادی نداشته باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.