تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۴۱
کد خبر : 583921

آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟

آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟

آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟ آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟ در ادامه با بررسی جزئیات طراحی، مشخصات فنی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی به این پرسش پاسخ خواهیم داد. بسترن B50F به عنوان یکی از سدان‌های خوب چینی در بازار ایران محسوب می‌شود، اما به دلیل وجود

آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟

آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟ در ادامه با بررسی جزئیات طراحی، مشخصات فنی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

بسترن B50F به عنوان یکی از سدان‌های خوب چینی در بازار ایران محسوب می‌شود، اما به دلیل وجود رقبای ارزان قیمت داخلی، عرضه و فروش محدود و همچنین افزایش علاقه مشتریان ایرانی به شاسی بندها نتوانست حضور موفقی را در بازار ایران تجربه کند. در چنین شرایطی آیا آیا خرید بسترن B50F کارکرده در ایران منطقی است؟ در ادامه با بررسی جزئیات طراحی، مشخصات فنی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

معرفی بسترن B50F کارکرده در ایران

طراحی بیرونی

با توجه به این که بسترن B50F توسط شرکت معروف ایتال دیزاین طراحی شده است، به همین دلیل از لحاظ ظاهری در وضعیت خوبی قرار دارد و همانند سایر سدان‌های چینی با یک خودرو کپی‌کاری شده با طراحی ناهماهنگ مواجه نیستیم. بسترن B50F کارکرده به طور کلی از لحاظ طراحی یک سدان ساده محسوب می‌شود، اما طراحی آن قابل قبول بوده و با گذشت زمان نیز همان حس اولیه را خواهد داشت.

بسترن B50F

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره‌ای ساده هستیم. در نمای کناری نیز قوس چرخ‌های بزرگ و جذاب این خودرو به چشم می‌خورد. در بخش عقب هم طراحان از چراغ‌های عمودی استفاده کردند. به طور کلی با وجود ساده بودن طراحی این خودرو می‌توان به آن نمره قبولی داد.

طراحی داخلی

بسترن B50F

کابین بسترن B50F نسبت به بخش بیرونی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. طراحان همه عناصر کابین از جمله دکمه‌ها، فرمان سه‌پره و دسته‌دنده را نیز در جای مناسبی نصب کردند. هرچند نبود نمایشگر لمسی یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب می‌شود، اما مشتریان می‌توانند در صورت نیاز از بازار یک نمایشگر لمسی را نیز به آن اضافه کنند.

سدان چینی

طراحان با استفاده از تریم دو رنگ داشبورد توانستند کابین این خودرو را بیش از پیش جذاب کنند. البته کیفیت متریال و مواد استفاده شده در کابین آنچنان در سطح مناسبی قرار ندارد. ضمن این که مالکان این خودرو از کیفیت پایین صندلی‌های چرمی ناراضی هستند. از این رو باید روکش‌های مناسبی را برای آنها نظر گرفت. این خودرو از لحاظ فضای کابین و بار نیز در سطح مناسبی قرار دارد و با 450 لیتر فضای بار صندوق می‌تواند به نیازهای خانواده‌ها به خوبی پاسخ دهد.

مشخصات فنی

بسترن B50F

گروه فاو برای ساخت بسترن B50F با مزدا همکاری کرده و به همین دلیل این سدان چینی بازار ایران بر پایه پلتفرم نسل قبلی مزدا 6 توسعه پیدا کرده است. از این رو مشخصات فنی به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بسترن B50F محسوب می‌شود. فاو موتور کم قدرت نسخه قبل از فیس لیفت را حذف کرده و برای این خودرو موتور قدرتمندتر 1.8 لیتری را در نظر گرفته است.

این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 142 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته ساخت آیسین ژاپن نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این سدان با وزن 1395 کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بسترن B50F

سیستم تعلیق به عنوان یکی دیگر از مزایای این خودرو محسوب می‌شود. در واقع این سدان چینی به کمک سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب سواری و هندلینگ مناسبی را ارائه خواهد داد و از این رو نسبت به سایر رقبای داخلی در سطح مناسبی قرار دارد. همچنین فاو به جای تسمه تایم از زنجیر استفاده کرده که همین موضوع خیال مالکان را بابت خرابی یا پارگی تسمه تایم راحت خواهد کرد.

البته این خودرو با نقاط ضعفی چون عدم برخورداری از سیستم‌هایی نظیر کنترل پایداری، ارتفاع کم خودرو نسبت به سطح زمین و ورود صدای زیاد به کابین در دورهای بالا مواجه است. ضمن این که بسترن B50F در شهر مصرف سوخت نسبتا بالایی را به همراه خواهد داشت. اگر این نقاط ضعف برایتان اهمیتی ندارد و به دنبال سدانی با سواری خوب هستید، بسترن B50F می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

جدول مشخصات فنی بسترن B50F

نوع موتور۱۶ سوپاپ CA4GD5
حجم موتور۱۷۹۸ سی‌سی
حداکثر قدرت142 اسب بخار
حداکثر گشتاور172 نیوتن‌متر
نوع گیربکس6 سرعته اتوماتیک F21
قابلیت ویژهتیپ ترونیک
استاندارد آلایندگییورو 4
نوع سوختبنزین بدون سرب
نوع سیستم سوخت‌رسانیانژکتوری
تعلیق عقب چند بازو E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول
تعلیق جلو طبق دوبل همراه میل موج گیر و فنر لول
ترمز عقبدیسکی
ترمز جلودیسکی
سیستم ترمز ضد قفلABS+EBD+TCS
طول، عرض، ارتفاع۴۶۱۵ میلی‌متر طول، ۱۷۸۵ میلی‌متر عرض، ۱۴۳۵ میلی‌متر ارتفاع
فاصله محورها۲۶۷۵ میلی‌متر
فاصله چرخ‌های جلو و عقب۱۵۴۰ میلی‌متر
حداکثر وزن خودرو با سرنشین۱۸۴۵ کیلوگرم
وزن خودرو بدون سرنشین۱۳۹۵ کیلوگرم
ظرفیت5 سرنشین
ظرفیت باک 58 لیتر
رینگ آلومینیومیJ16AL7
تایرهای جلوR16 55/205
تایرهای عقب ۲۰۵/۵۵ R16

امکانات رفاهی و ایمنی

بسترن B50F

بسترن B50F همانند سایر خودروهای چینی در بخش امکانات و تجهیزات در سطح مناسبی قرار دارد. از امکانات مهم این خودرو می‌توان به کنترل کشش، سانروف، 4 ایربگ، کروز کنترل، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک به همراه SUN SENSOR و کانال سرنشینان عقب، سیستم صوتی با شش بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده و صندلی‌های چرمی اشاره کرد. البته کولر این خودرو در خنک کردن کابین قدرت کافی ندارد و همین موضوع یکی از نکات ضعف آن محسوب می‌شود.

سدان چینی

این خودرو از امکانات دیگری چون سقف شیشه‌ای، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشاننده، فرمان هیدرولیک، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق به شکل دستی، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، آژیر دزدگیر و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب، مه شکن عقب و جلو، آینه جانبی برقی با گرم‌کن، سیستم صوتی MP3 با ورودی USB و با قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم کنترل میزان فشار باد لاستیک‌ها، حرکت صندلی ‌راننده به شکل برقی (۶ حرکته)، قطب‌نما، نشانگر دمای داخل و خارج کابین نیز بهره می‌برد.

قیمت و رقبای بسترن B50F

سدان چینی

تولید بسترن B50F در سال 1396 متوقف شد و به همین دلیل نسخه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار وجود ندارد، اما آگهی‌های مربوط به نسخه کارکرده این سدان چینی نشان می‌دهد مشتریان با تهیه بودجه 400 تا 500 میلیون تومانی می‌توانند این خودرو را خریداری کنند.

از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به ام وی ام 550 اتوماتیک، جیلی امگرند 7، چری آریزو 5 و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد. در واقع دنا پلاس توربو اتوماتیک به دلیل وجود نسخه‌های صفر کیلومتر آن در بازار و همچنین دسترسی آسان به قطعات و خدمات توانسته به رقیب سرسخت بسترن B50F تبدیل شود. البته بسترن B50F از لحاظ مشخصات فنی، سیستم تعلیق، سواری و گیربکس نسبت به دنا پلاس در وضعیت بهتری قرار دارد.

جمع‌بندی

از مزایای بسترن B50F می‌توان به آپشن‌ها و امکانات مناسب، طراحی بدنه و کابین زیبا، سواری قابل قبول، سیستم تعلیق خوب، پیشرانه و گیربکس هماهنگ اشاره کرد. مواردی چون قیمت نسبتا بالا، کولر نسبتا ضعیف، بازار دست دوم ضعیف، کیفیت پایین متریال کابین، و کمبود قطعات و خدمات پس از فروش نیز به عنوان نقاط ضعف این سدان چینی محسوب می‌شوند.

به طور کلی بسترن B50F نیز همانند سایر سدان‌های چینی آنچنان که باید حضور موفقی را در بازار ایران تجربه نکرد؛ خودرویی که نسبت به خودروهای داخلی حرف‌های زیادی را برای گفتن داشت و می‌توانست در صورت عرضه مناسب و خدمات پس از فروش آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. از این رو اگر مشکل کمبود و قیمت بالای قطعات آن برایتان مهم نیست، بسترن B50F به عنوان یکی از سدان‌های خوب چینی می‌تواند به خوبی به نیازتان پاسخ دهد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.