تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۴:۴۱
کد خبر : 64945

آیا بهمن دیگنیتی ارزش خرید دارد؟

آیا بهمن دیگنیتی ارزش خرید دارد؟

آیا بهمن دیگنیتی ارزش خرید دارد؟ اگر قصد خرید بهمن دیگنیتی را دارید،‌ در ادامه این مطلب با ما همراه با شید تا با این کراس اوور جدید بهمن موتور بیشتر آشنا شوید.
در سال گذشته شایعات بسیاری م..

آیا بهمن دیگنیتی ارزش خرید دارد؟

اگر قصد خرید بهمن دیگنیتی را دارید،‌ در ادامه این مطلب با ما همراه با شید تا با این کراس اوور جدید بهمن موتور بیشتر آشنا شوید.

در سال گذشته شایعات بسیاری مبنی بر ورود محصولات مونتاژی جدید به بازار کشور مطرح شد،‌ اما نهایتا تنها محصولاتی نظیر بهمن دیگنیتی، جی ام سی S350، لوکسژن U6، فردا SX5 و یوآز پاتریوت روسی به بازار عرضه شدند.

از میان این محصولات بهمن دیگنیتی به محبوبیت بیشتری رسید به طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود؛ در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو برابر با ۷۵۰ میلیون تومان است. اما دلیل اصلی محبوبیت بهمن Dignity چه چیزی بوده است؟

اصلی‌ترین دلیل که باعث شده محصول جدید بهمن موتور در بازار کشور طرفداران زیادی پیدا کند،‌ ظاهر اسپرت آن،‌ به ویژه در نمای جانبی و عقب است. بهمن دیگنیتی نخستین کراس اوور اسپرت چینی است که با این سبک از طراحی خطوط شکسته و تیز روانه بازار کشور شد.

خریداران ایرانی به این سبک از طراحی که الگوبرداری شده از پورشه ماکان و جنسیس GV70 است اشتیاق زیادی نشان می‌دهند. نمای جلو این اتومبیل نیز به دلیل بهره‌مندی از جلوپنجره سه بعدی بسیار جذاب شده است.

بهمن دیگنیتی به امکانات چندانی مجهز نشده است

بهمن دیگنیتی

در داخل کابین نیز این محصول به یک نمایشگر بزرگ و داشبورد براق مجهز شده است که نظر خریداران را جلب می‌کند،‌ اما در عین حال از نظر امکانات حرف چندانی برای گفتن ندارد. شما مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان را برای اتومبیلی پرداخت می‌کنید که از امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، جلو آمپر دیجیتال، گرم‌کن و سردکن صندلی و همچنین کیسه هوا پرده‌ای که در محصولاتی مانند چری تیگو ۷ و SWM G01 به چشم می‌خورند،‌ بی بهره مانده است. اما در عوض از صندلی برقی راننده، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و همچنین تهویه اتوماتیک تک کاناله بهره می‌برد.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای دیگنیتی پرایم چندان قوی نیست. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با ۱۴۸ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. این در صورتی است که تیپ پرستیژ‌ با پیشرانه قوی‌تری که می‌تواند قدرت ۱۸۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر به تولید برساند روانه بازار جهانی می‌شود.

گیربکس CVT نیز ممکن است برخی مشتریان را به شک بیندازد. سازندگان می‌گویند سیستم تعلیق این خودرو با مهندسی ژاپنی ساخته شده و مانند بیشتر کراس اوورهای چینی دارای استهلاک زیاد نیست. با این حال خودرو بهمن دیگنیتی با وجود ظاهر جذاب و جوان‌پسند و البته قیمت زیادی که دارد، اما یک کراس اوور تک دیفرانسیل است که برای استفاده‌های روزمره شهری چندان مناسب نخواهد بود.

بهمن موتور تاکنون در زمینه مونتاژ‌ اصلا موفق نبوده و حتی نتوانسته محصولی مانند هاوال H2 را که سهم عمده‌ای از بازار چین را به خود اختصاص داده در بازار ایران به خوبی معرفی کند، اما با عزم این شرکت در جهت داخلی‌سازی دیگنیتی ممکن است که این بار یک استثنا اتفاق بیفتد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.