تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 63884

آیا اینترنت امسال گران می‌شود؟

آیا اینترنت امسال گران می‌شود؟

آیا اینترنت امسال گران می‌شود؟ مطابق با جدیدترین اظهارات عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور،‌ تعرفه اینترنت امسال افزایش پیدا نخواهد کرد.
عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات و فن..

آیا اینترنت امسال گران می‌شود؟

مطابق با جدیدترین اظهارات عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور،‌ تعرفه اینترنت امسال افزایش پیدا نخواهد کرد.

عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات،‌ فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه (تلکام ۱۴۰۰) در ارتباط با طرح صیانت عنوان کرد که ما نگرانی‌های متخصصان و کسب و کارها را برطرف کرده و چارچوب‌های لازم را برای شفاف شدن فضا پیش‌بینی کردیم،‌ اما در نهایت نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در خصوص اصلاح تعرفه‌های مخابراتی و برنامه مخابرات به منظور صرف این درآمد در حوزه فیبر نوری عنوان کرد که اصلاح تعرفه‌ها یک مرحله به تصویب کمیسیون رسیده،‌ اما لازم است که مراجع دیگری نیز در خصوص این موضوع اظهار نظر کنند. علاوه بر این شرکت مخابرات نیز باید تضمین دهد که حداقل سالی یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی کند که یا باید در مناطقی که سیم مسی است تبدیل به فیبر نوری شود یا در جاهایی که دسترسی نیست فیبر نوری راه‌اندازی کنند.

اینترنت امسال تغییر تعرفه نخواهد داشت

عیسی زارع پور با اشاره به این که اینترنت ثابت طبق قانون مجلس امسال تغییر تعرفه نخواهد داشت،‌ بیان کرد ما تمام توان خود را در راستای بالا رفتن کیفیت به کار می‌گیریم و به تازگی وضعیت بهتر شده است،‌ زیرا پهنای باند بین‌الملل را ترمیم کردیم. اما طی ۱۰ سال اخیر شاهد هیچ تحولی در حوزه اینترنت ثابت نبودیم. ما هم‌اکنون در حوزه اینترنت ثابت از میان ۱۹۰ کشور در جایگاه ۱۴۲ قرار داریم و اگر تلاشی صورت گرفته بود،‌ باید رتبه بهتری داشتیم و مردم نیز اعلام رضایت می‌کردند،‌ این در صورتی است که اکثر مردم هم‌اکنون نسبت به اینترنت ثابت معترض هستند.

وزیر ارتباطات با بیان این که اینترنت طی این مدت هیچ افزایش تعرفه‌ای را تجربه نکرده است،‌ اظهار کرد افزایش تعرفه‌ها مربوط به مخابرات و تلفن ثابت است. در چند سال گذشته هزینه نگهداری خطوط افزایشی نداشته است. نزدیک به ۳۰ درصد خطوط تلفن ثابت مخابرات،‌ تنها ۱۰۰۰ تومان عایدی برای این شرکت دارد،‌ در حالی که مخابرات برای هر خط ۳۰ هزار تومان هزینه می‌کند. بنابراین بحث افزایش تعرفه،‌ نه مربوط به افزایش تعرفه اینترنت و تلفن ثابت،‌ بلکه مربوط به نگهداری از خطوط تلفن ثابت است که پیشنهاداتی مطرح شده و در حال بررسی است.

عیسی زارع پور در خصوص راه اندازی اینترنت نسل پنجم بیان کرد که این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی دارد،‌ اما حرکت به سمت آن آغاز شده و تست سرعت ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه نیز شروع شده است. وزیر ارتباطات تصریح کرد که بهترین حمایت از تولید داخل، بازارسازی و مزیت‌سازی برای محصولات داخلی است تا تولیدکنندگان بتوانند در داخل کشور محصولاتشان را بفروشند،‌ البته این محصولات باید از نظر کیفی نیز بهبود پیدا کنند و قابلیت رقابت داشته باشند.

صادرات پلتفرم‌های بومی به کشورهای همسایه

به گفته وزیر ارتباطات، ظرفیت‌های خوبی در کشور در حوزه تولید تجهیزات شامل تجهیزاتی مانند مودم،‌ لینک‌های رادیویی، روتر،‌سوئیچ و سرور وجود دارد و برخی موارد نیز قطعات تولید خارج و مونتاژی است که این مساله حتی در کشورهای آمریکای شمالی نیز امری طبیعی است.

عیسی زارع پور در خصوص صادرات پلتفرم‌های بومی به سایر کشورها، عنوان کرد ابتدا به سراغ کشورهای همسایه خواهیم رفت،‌ چرا که از از نظر فرهنگی و موقعیتی به ما نزدیک هستند،‌ اما در بقیه کشورها نیز می‌توانیم حضور داشته باشیم. در کشورهایی مانند افغانستان،‌ ترکیه، آذربایجان و عراق وضعیت نسبی داریم و می‌توانیم حضور در این کشورها را آغاز کنیم و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.