تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
کد خبر : 66791

آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید بیت کوین است؟

آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید بیت کوین است؟

آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید بیت کوین است؟بازار بیت کوین نزولی است و اکثر معامله گران بر سر دو راهی خرید و فروش مردد مانده اند اما آیا خرید بیت کوین در شرایط فعلی، فرصت است یا تهدید؟
بازار بیت کوین د..

آیا اکنون فرصت خوبی برای خرید بیت کوین است؟

بازار بیت کوین نزولی است و اکثر معامله گران بر سر دو راهی خرید و فروش مردد مانده اند اما آیا خرید بیت کوین در شرایط فعلی، فرصت است یا تهدید؟

بازار بیت کوین در شرایط خوبی قرار ندارد و هر روز تحلیل های جدیدی از این بازار به گوش می‌رسد که برخی از آنها تشویق به فروش و برخی دیگر تشویق به خرید این ارز دیجیتال می‌کنند. اما آیا اکنون فرصت مناسبی برای خرید پادشاه ارزهای دیجیتال است؟

خرید بیت کوین در شرایط کنونی عقلانی است؟

یکی از تحلیلگران مشهور بازارهای مالی و کریپتوها به نام ویلی وو (Willy Woo) بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای از بازار رمز ارزها و مشاهده سطوح ترس شدید در شاخص ترس و طمع خاطر نشان ساخته که شرایط فعلی بازار بیت کوین نشانه‌ای از نزولی بودن بازار نیست و اینکه در این مقطع احساس ترس شدیدی بازار را فرا گرفته فرصت خوبی برای جمع آوری بیت کوین است.

ویلی وو در پادکستی که به کمک پیتر مک کورمارک (Peter McCormack) در ۱۰ بهمن ماه منتشر کرده است، با اشاره به برخی از معیارهای مهم، خاطر نشان ساخته که روند فعلی حاکم بر بیت کوین چیزی جز ترس شدید معامله گران نیست. به گفته وو دو عنصر کلیدی بازار عبارتنداز هولدرهای بلندمدت بیت کوین و نرخ رو به رشد انباشت و اینها نشان می‌دهد که فعلا اوضاع وخیم نیست. ویلی می‌گوید:

شاخص ترس و طمع بسیار بالاست و این احساس ترس بیانگر نزولی نبودن بازار به معنای واقعی کلمه است. در این شرایط باید بیت کوین خرید زیرا فرصت مناسبی برای این کار است.

خرید بیت کوین

به گفته آقای وو هر زمانی که اصلاحی رخ می‌دهد، پس از آن روندی صعودی و افزایشی خواهیم داشت و به نظر نمی‌رسد که قیمت بیت کوین کف ۲۰ هزار دلاری خود را بشکند و پایین‌تر از آن رود. به زعم وی اگر چنین اتفاقی بیفتد، ریزش تکرارکننده سال ۲۰۱۸ را به یاد خواهد آورد.

یکی از علل اصلی که قیمت بیت کوین پس از رسیدن به قله ۶۹ هزار دلاری به سرازیری افتاد این است که سرمایه گذاران کلان روی معاملات آتی سرمایه گذاری کردند. در این بازه چند ماهه قیمت بیت کوین حدود ۴۴ درصد افت داشته و در سه ماهه گذشته ثابت مانده است.

به عقیده ویلی طی سال‌های اخیر بازیگران جدید و تازه کاری وارد این بازار شده‌اند و همین جدیدالورودها و خروج هولدرهای معاملات آتی بیت کوین باعث تغییر ساختار بیت کوین شده است. در ساختار جدیدی که به وجود آمده همه چیز وابسته به ریسک پذیری و ریسک گریزی معامله گران است. وو می‌گوید:

اگر در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به‌صورت درون‌زنجیره‌ای به کارهایی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دادند نگاه می‌کردید، متوجه می‌شدید آنها در حال انباشت بیت کوین هستند؛ اما این کار تأثیری روی قیمت نمی‌گذارد، زیرا قیمت را معامله‌گران بازارهای آتی صرافی‌ها تعیین می‌کردند.

خرید بیت کوین

اما آیا ویلی وو دلیلی برای حرف‌هایش دارد؟ مسلماً بله و دلایل اصلی او برای اینکه می‌گوید بازار بیت کوین نزولی نیست و در شوک موقتی فرو رفته، این است که هولدرهای بلندمدت حدود ۵ ماهی می شود که به دارایی خود دست نزده‌اند و از بابت کاهش قیمت‌ها نگرانی ندارند. ویلی می‌افزاید:

بیشتر بیت کوین‌هایی که در حال دست به دست شدن است، بیش از پنج ماه است که دست نخورده باقی مانده‌اند. هولدرهایی که این کار را می‌کنند، دوست ندارند دست خالی از بازار بروند بنابراین منتظر شرایط و موقعیتی هستند تا با سود از بازار خارج شوند. آنها زمانی قصد فروش پیدا می‌کنند که سقف تاریخی و مقاومت بیت کوین در ۶۹ هزار دلار بشکند و روندی پرقدرت آغاز شود.

وو تازه واردها و هولدرهای جدید را از جمله نشانه‌های یک بازار نزولی می‌داند و معتقد است در سال ۲۰۱۸ که شاهد سقوط بیت کوین بودیم، اکثریت بازار کسانی بودند که تازه وارد محسوب می‌شدند و اقدام به خرید بیت کوین کرده بودند. وی در پادکست خود گفته است:

هولدرها یا دارایی خود را به پول نزدیک می‌کنند و یا از آن به هر نحو ممکن که شده حفاظت می‌نمایند. آن عده‌ای که بیت کوین هایشان را اکنون نگه می‌دارند، پس از آغاز روند صعودی آن را خواهند فروخت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.