تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 66748

آیا امسال هم باید قبل از عید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم؟

آیا امسال هم باید قبل از عید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم؟

آیا امسال هم باید قبل از عید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم؟در شرایط فعلی بازار و قبل از عید اکثر خریداران مردد مانده‌اند و نمی‌دانند افزایش قیمت خودرو واقعی است یا خیر. اما آیا خودرو بخریم یا نه؟
آیا ..

آیا امسال هم باید قبل از عید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم؟

در شرایط فعلی بازار و قبل از عید اکثر خریداران مردد مانده‌اند و نمی‌دانند افزایش قیمت خودرو واقعی است یا خیر. اما آیا خودرو بخریم یا نه؟

آیا شما هم بر سر این دو راهی مانده‌اید که خودرو بخرید یا منتظر نتایج مذاکرات برجام بمانید؟ بسیاری از مشتریان بازار خودرو هم‌اکنون در چنین شرایطی قرار دارند. برخی منتظر هستند تا برجام احیا شود و طرفین مذاکره به توافقی جامع برسند و قیمت‌ها فروکش کند. از طرفی برخی دیگر بیم آن دارند که با اوج فروش در آستانه سال جدید، تقاضا زیاد شود و قیمت‌ها از چیزی که الان هست، بالاتر برود.

افزایش قیمت خودرو قبل از عید؟

به گفته رئیس انجمن قطعه سازان همگن این وضعیت فرقی به حال خریداران و مصرف کنندگان واقعی نخواهد داشت و تنها آنها هستند که از این بازار نه به دنبال بردن سود هستند و نه از زیان دیدن می‌هراسند. وی در ادامه توضیح می‌دهد:

نمی‌توانیم قیمت خودرو را در شرایط کنونی پیش‌بینی کنیم. در حال حاضر قیمت خودرو رابطه مستقیمی با برخی از مسائل سیاسی همچون برجام و نرخ ارز دارد. فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که اگر توافقی همه جانبه و به نفع ایران صورت بگیرد، قیمت خودرو کاهشی شود. اگر این توافقات سیاسی عملی نشود، باید قیمت خودرو را در کنار قیمت دلار ببینیم که هر روز بیشتر سر به فلک می‌کشد.

افزایش قیمت خودرو

به گفته محمدرضا نجفی منش، امروزه قیمت بسیاری از کالاها وابسته به دلار است و این گفته که اقتصاد ما وابسته به دلار نیست، در عمل واقعیت ندارد. شاید برخی از مسئولان داعیه این استقلال را دارند اما خواه ناخواه قیمت خودرو رابطه تنگاتنگی با دلار و نرخ ارز دارد. البته نکته دیگر این است که سربالایی دلار به سرعت انجام می‌شود و زمانی که دلار گران می‌شود سایر کالاها نیز به سرعت افزایشی می‌شوند، اما سراشیبی دلار قطره چکانی خواهد بود.

یکی از کارشناسان صنعت خودرو در این خصوص که آیا مردم هم اکنون نسبت به خرید خودرو اقدام کنند یا منتظر توافقات و عوامل دیگر بمانند، می‌گوید:

نمی‌توان به مردم گفت که الان بخرید یا سال دیگر. اگر برجام احیا شود نرخ دلار هم برای مدتی کاهشی می‌شود و از آن طرف صنعت خودرو نیز افت قیمت پیدا خواهد کرد. در این شرایط سرمایه‌گذاران وارد فاز زیان خواهند شد و اگر هم این توافقات بی‌نتیجه باشد باید شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم.

افزایش قیمت خودرو

به گفته امیرحسن کاکایی با اعلام نتایج مذاکرات و مثبت بودن آن بیشترین خودروهایی که وارد روند نزولی قیمت می‌شوند، خودروهای وارداتی خواهد بود و خودروهای داخلی چندان تاثیری از این کاهش قیمت نمی‌گیرند. وی در ادامه تأکید می‌کند که تنها مصرف کنندگان واقعی خودرو بخرند و به فکر سود و زیان آن نباشند چون قصد معامله ندارند. کاکایی در ادامه می‌گوید:

بنده به شخصه سرمایه گذاری در این صنعت را در مقطع کنونی مقرون به صرفه نمی‌دانم. در این شرایط مردم باید سرمایه‌شان را نگه دارند و دنبال بخش‌های مطمئن‌تری برای کسب سود باشند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.