تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۵۶
کد خبر : 74331

آیا استارتاپ‌ها توان کنترل کرونا را دارند؟

آیا استارتاپ‌ها توان کنترل کرونا را دارند؟

  یکی از اتفاقاتی که این روزها کمتر به آن پرداخته شده، نقش استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی است که توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز افراد جامعه را به شکلی تامین کنند که نیاز به رفت و آمد روزانه در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر شود. شاید زمانی که حرف از فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد، به …

 

یکی از اتفاقاتی که این روزها کمتر به آن پرداخته شده، نقش استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی است که توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز افراد جامعه را به شکلی تامین کنند که نیاز به رفت و آمد روزانه در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر شود. شاید زمانی که حرف از فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد، به نقش این نوع اپلیکیشن‌ها توجه نشده بود اما با گذر زمان و تلاشی که استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌ها با سرعت و چابکی خود برای خدمت‌رسانی به مردم نشان دادند، قابلیت‌های تکنولوژی بیش از پیش به چشم آمد.

اما جدای از تلاش استارتاپ‌ها برای حل مشکلات ریز و درشت مردم از قبیل تامین مایحتاج،  نیاز به حمل و نقل، خریدهای اینترنتی، انجام خدمات ساختمان و تعمیراتی و دیگر امور در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی، باید به کسانی که با استفاده از این اپلیکیشن‌ها روزگار می‌گذرانند نیز توجه داشت. به عنوان مثال به گفته علی فزونی مدیر عامل استادکار، این اپلیکیشن با بیش از ۵۰ هزار متخصص همکاری دارد. این یعنی ۵۰ هزارنفر که می‌توانند با تلاش و فعالیت در این اپلیکیشن، روی پای خود بایستند و با درآمدزایی روزگار بگذرانند در حالی که نیازهای فنی و خدماتی بخشی از مردم جامعه را نیز تامین می‌کنند.

 

علی فزونی در مصاحبه‌ای اعلام کرده:« استادکار با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ هزار متخصص، از ابتدای شیوع کرونا تلاش کرد با رعایت تمامی اصول بهداشتی، ارایه خدمات به شهروندان را بدون وقفه انجام دهد تا نیاز مردم برای بیرون آمدن از خانه به حداقل برسد. در همین راستا برای حفظ سلامتی شهروندانی که از خدمات ما استفاده می‌کنند و نیز تامین سلامت نیروهای متخصص همکار خودمان، تلاش کردیم با ارایه آموزش‌های لازم در زمینه چگونگی رعایت اصول ایمنی و بهداشتی به آنها و همینطور تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز، خدمات خود را به شیوه‌ای مطمئن و ایمن به شهروندان ارایه کنیم. همچنین سفارش خدمات ضروری خانه و ساختمان در زمان فراگیر شدن بیماری کرونا را در اولویت قرار دادیم تا دسترسی مردم به متخصصان آسان‌تر شود. خدمات اورژانسی مربوط به ساختمان که بیشتر تمرکزمان رو آنها بود شامل سرویس های خدمات الکتریکی و برقکاری ساختمان ،  تعمیر یخچال، تعمیر پکیج، ،  لوله کشی ساختمان و تعمیر شیرآلات، تعمیر کولر، لوله بازکنی و تخلیه چاه و از این نوع خدمات بود».

 

 

همین سرعت عمل و چابکی در آموزش به متخصصان که با مردم سر و کار دارند، نشان می‌دهد بسیاری از کارهای بزرگ را می‌توان به همین شرکت‌های کوچک که شاید جمعیتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر دارند سپرد و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد و هم از نتیجه کار مطمئن‌تر بود.

به گفته فزونی استارتاپ‌ها با استفاده از تکنولوژی و با تکیه بر دانش، اشتیاق و توانایی حل مسئله و نیروی جوان و تحصیل کرده می‌توانند گره‌گشای دوره‌های سخت باشند. چون ذات چابک استارتاپ‌ها در تغییرات گسترده بازارها، هم باعث حل مشکلات مردم با روش‌های سریع و بهینه می‌شود و هم فرصت‌های کسب و کاری جدیدی را ایجاد می‌کند.

آیا تا به حال آنطور که باید و شاید به این استارتاپ‌ها و نقششان در آسان‌تر شدن زندگی مردم توجه کرده‌ایم؟ آیا اگر فرصت رشد مناسب به استارتاپ ها داده شود می‌توانند در شرایط سخت به کمک مردم بیایند؟ با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورمان و همچنین در جهان و شرایط خاصی که به وجود آمده است، بی‌تردید استفاده از توان و تخصص شرکت‌های استارتاپی همچون استادکار ، نه تنها به تامین سلامت و بهداشت جامعه کمک می‌کند،  بلکه امکان عبور ایمن‌تر و کم‌هزینه‌تر از بحران‌ کنونی و حفظ شغل و منابع درآمد بخشی از افراد جامعه نیز فراهم خواهد شد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.