تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۵:۰۳
کد خبر : 63862

آپدیت جدید درایور اینتل عملکرد ویندوز ۱۱ و ۱۰ را بهبود می بخشد

آپدیت جدید درایور اینتل عملکرد ویندوز ۱۱ و ۱۰ را بهبود می بخشد

آپدیت جدید درایور اینتل عملکرد ویندوز ۱۱ و ۱۰ را بهبود می بخشد آپدیت جدید درایور اینتل با نام Intel DCH driver 30.0.101.1191 منتشر شد. این بروزرسانی می‌تواند عملکرد گرافیکی ویندوز ۱۱ و ۱۰ ر..

آپدیت جدید درایور اینتل عملکرد ویندوز ۱۱ و ۱۰ را بهبود می بخشد

آپدیت جدید درایور اینتل با نام Intel DCH driver 30.0.101.1191 منتشر شد. این بروزرسانی می‌تواند عملکرد گرافیکی ویندوز ۱۱ و ۱۰ را بهبوبد ببخشد.

اگر تصور می‌کنید که عملکرد ویندوز کامپیوتر شما با ویندوز ۱۰ یا ۱۱ مایکروسافت خوب نیست، Intel DCH driver 30.0.101.1191 آپدیت جدید درایور اینتل را باید نصب کنید. این پچ درایور در دسترس کاربران دارای سیستم‌هایی با پردازنده نسل ششم به بعد اینتل قرار گرفته و هدف اصلی آن برطرف کردن مشکلات Desktop Windows Manager است.

بیشتر بخوانید:

ویندوز ۱۱ در حال دریافت برخی بهبودهای ضروری برای نوار وظیفه و منوی استارت است

Desktop Windows Manager یک مدیریت پنجره داخلی برای پیش‌نمایش‌های تسک‌بار، پنجره‌های اپلیکیشن، تصاویر متحرک، مانیتورهایی با رزولوشن بالا و دیگر جلوه‌های ویژه تصویری است. این ابزار بخشی از ویندوز است و با نام DWM.exe یا Desktop Windows Manager از طریق جستجو در دسترس قرار می‌گیرد. حضور آن برای رابط کاربری گرافیکی سیستم عامل حیاتی است و غیرفعال کردن آن ممکن نیست؛ زیرا نقش DWM در نسخه‌های جدیدتر ویندوز (۱۰ و ۱۱) حتی شدیدتر از قبل هم شده است.

در اکثر مواقع این ابزار خیلی روان در پس زمینه اجرا می‌شود و مقدار کمی از قدرت پردازشی دستگاه شما را اشغال می‌کند. معمولاً مصرف آن ۲ تا ۸ درصد CPU و کمتر از ۱۰۰ مگابایت RAM است. این مصرف پایین می‌تواند تضمین کننده عملکرد روان باشد.

اوا یک باگ در پکیج درایور اینتل یا خود سیستم عامل باعث شده بود مصرف DWM افزایش پیدا کند. در نتیجه DWM بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید RAM یا CPU سیستم شما را اشغال می‌کرد و باعث مشکلاتی برای پایداری ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ شده بود.

در حالی که مایکروسافت مشغول برطرف کردن مشکلاتی است که عملکرد ویندوز ۱۱ را تحت شعاع قرار داده، اینتل یک بروزرسانی جدید درایور را منتشر کرده که مشکل پایداری DWM روی دستگاه‌هایی با گرافیک یکپارچه اینتل را برطرف می‌کند. اینتل در توضیحات این آپدیت از عبارت «بهبود پایداری با DWM روی پردازنده‌های نسل ۶ تا نسل ۱۰ اینتل» استفاده کرده است.

دیگر بهبودها پس از آپدیت جدید درایور اینتل

علاوه بر این، اینتل مشکلات دیگری که با درایور گرافیک یکپارچه به وجود آمده بود را با آپدیت دسامبر ۲۰۲۱ برطرف کرده است. به طور مثال اینتل می‌گوید عملکرد بازی‌هایی مثل Halo: Combat Evolved Anniversary هنگام بازی با حالت گرافیکی کلاسیک برطرف می‌شود. یک باگ که هنگام اجرای برخی بازی‌ها باعث کرش یا لگ شدن می‌شود هم با این آپدیت جدید حل خواهد شد.

این باگ روی بازی‌هایی مثل Battlefield 2042 و FIFA 21 تأثیرگذار است. اینتل همچنین ناهنجاری‌های گرافیکی در بازی Shadow of the Tomb Raider یا Rise of the Tomb Raider را نیز برطرف می‌کند.

دانلود آپدیت دسامبر ۲۰۲۱ درایور گرافیکی اینتل

اینتل این بروزرسانی را طی هفته‌ها یا شاید ماه‌های آینده با استفاده از آپدیت‌های ویندوزی در دستگاه‌های جدید در دسترس کاربران قرار می دهد. اگر نمی‌خواهید تا آن زمان منتظر بمانید، می‌توانید از ابزار Driver & Support Assistant اینتل استفاده کنید و درایور OEM را با درایوری که این تراشه‌ساز پیشنهاد می‌کند، جایگزین کنید. برای نصب به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید:

آپدیت جدید درایور اینتل

  • ابزار Intel Driver & Support Assistant را از سایت اینتل دانلود و سپس روی سیستم خود نصب کنید.
  • ابزار را اجرا کنید. در صورتی که آن را پیدا نمی‌کنید، به دنبال آیکون کوچک اینتل در System Tray (بخش کوچکی که در سمت راست تسک‌بار قرار گرفته و متشکل از آیکون برنامه‌های مختلف است) بگردید.
  • اگر آپدیت جدیدی برای شما ارسال شده بود، می‌توانید آن را دانلود کنید.
  • پس از دانلود، بروزرسانی مورد نظر را انتخاب کرده و سپس آن را نصب کنید.

همچنین شما مثل همیشه می‌توانید وارد صفحه درایورهای شرکت اینتل شده و فایل نصب exe. آن را اجرا کنید تا نسخه جدید جایگزین نسخه قبلی شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.