تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 73432

آپدیت انقلابی قابلیت خودران خودروهای تسلا منتشر شد

آپدیت انقلابی قابلیت خودران خودروهای تسلا منتشر شد

آپدیت انقلابی قابلیت خودران خودروهای تسلا منتشر شدشرکت تسلا با انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ در نسخه بتا، بهبودها و تغییرات بزرگی را برای قابلیت رانندگی تمام خودران (FSD) خود به ارمغان آورده است.
شرکت تس..

آپدیت انقلابی قابلیت خودران خودروهای تسلا منتشر شد

شرکت تسلا با انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ در نسخه بتا، بهبودها و تغییرات بزرگی را برای قابلیت رانندگی تمام خودران (FSD) خود به ارمغان آورده است.

شرکت تسلا آپدیت جدیدی را در نسخه بتا برای نرم‌افزار FSD (رانندگی تمام خودران) منتشر کرده که بیان‌گر تغییراتی بزرگ و انقلابی است. این به‌روزرسانی با شماره بیلد V10.12، به وسیله فعال کردن قابلیت رانندگی کاملا خودران، مجموعه‌ای از آپدیت‌ها را برای سیستم‌های تغییر جهت و تصمیم‌گیری به ارمغان آورده است. برای شروع، در توضیح این به‌روزرسانی اشاره شده که تسلا چارچوب اساسی تصمیم گیری برای چرخش به چپ را بهبود بخشیده است. این سازنده EV با اصلاح مدل‌سازی اشیا، به این سیستم کمک کرده تا داده‌های مختلف را به‌طور کارآمدتری پردازش کند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه ارائه شده در این آپدیت، کاهش تعداد دفعات تلاش برای تغییر جهت‌های ناخوشایند است. طبق گزارش Stern، ویژگی تغییر مسیر ارائه شده پیش از این به‌وسیله باندل FSD در اروپا بررسی شده و ممکن است در برخی مناطق غیرقانونی قلمداد شود. در مورد مشکلات تغییر جهت به چپ، ویدیویی ثبت شده توسط یک پهپاد در سال گذشته نشان می‌دهد که یک تسلای مجهز به آپدیت جدید FSD، در حال چرخش بدون محافظت به چپ بوده که نگرانی‌هایی را در ایالات متحده برانگیخت.

این به‌روزرسانی هم‌چنین معماری شبکه عصبی خطی را به منظور افزایش ایمنی تغییر جهت‌ها در ترافیک عبوری ارتقا می‌دهد. تسلا با اضافه کردن ۱۸۰ هزار فیلم ضبط شده جدید به حافظه پنهان آموزشی، دقت پیش‌بینی خطوط را نیز افزایش داده و برای اطمینان از اینکه حرکات در خارج از فضای محدود یک امر بدون دردسر باشد، برنامه‌ریز آن را تغییراتی به‌روز کرده تا بدین وسیله کم‌تر به حرکت در خط متکی باشد.

افزایش پایداری قابلیت تمام خودران تسلا

آپدیت انقلابی قابلیت خودران خودروهای تسلا منتشر شد

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم که به لطف آخرین به‌روزرسانی به‌دست آمده، کاهش سرعت کاذب، به لطف پیشرفت‌هایی در تشخیص چراغ‌های زرد راهنمایی و رانندگی و رفتار میان خطوط است. تسلا اخیرا در ارتباط با مشکل “ترمز فانتوم” در خودروهای خود که باعث کاهش غیرمنتظره شتاب در خیابان‌ها و حتی بزرگراه‌ها شده بود، طی تحقیقات فدرال، به دادگاه فراخوانده شد. در آخرین آپدیت FSD، به لطف مجموعه داده‌های آموزشی گسترده‌تر از ۳۰ هزار کلیپ ویدیویی اضافی برای اهداف فوق، درک موانع تا حد زیادی افزایش یافته است.

علاوه بر این، خطاهای سیستم سرعت خودران هنگامی که عابران پیاده و دوچرخه سوار به خودرو نزدیک هستند نیز کاهش یافته است. هم‌چنین تشخیص اجسام عبوری از راه دور نیز در آخرین نسخه تمام خودران ارتقا یافته است. تخمین حرکت و برنامه‌ریزی تغییر خط نیز دستخوش اصلاح شده و در صورت کاهش شدید سرعت خودرو، حرکت میان خطوط تضمین شده است.

با این‌حال، به‌روزرسانی‌ جدید قابلیت تمام خودران (FSD) در حال حاضر فقط برای کارمندان تسلا در دسترس است و تنها پس از ارزیابی عملکرد و ثبات برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا منتشر خواهد شد. ایلان ماسک در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در مورد آخرین آپدیت بتای FDS در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی v10.12 عرضه محدودی خواهد داشت و باید در آینده منتظر انتشار گسترده‌تر بیلد FSD Beta 10.12.2 باشیم. ماسک هم‌چنین اضافه کرد که با عرضه نهایی این آپدیت، امتیاز ایمنی تسلا احتمالا به ۹۵ خواهد رسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.