تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 61210

آهنربا افسردگی را درمان می‌کند!

آهنربا افسردگی را درمان می‌کند!

آهنربا افسردگی را درمان می‌کند!محققان موفق به ابداع روشی شده‌اند که از آهنربا و نیروی الکترومغناطیسی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. طول این درمان فقط ۵ روز است!
نتایج آخرین تحقیقات گروهی از دانشمن..

rtms درمان افسردگیآهنربا افسردگی را درمان می‌کند!

محققان موفق به ابداع روشی شده‌اند که از آهنربا و نیروی الکترومغناطیسی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. طول این درمان فقط ۵ روز است!

نتایج آخرین تحقیقات گروهی از دانشمندان که ماه گذشته منتشر شد، نشان می‌داد آهنرباها با تحریک مغز می‌توانند به فرآیند از دست رفتن حافظه سرعت ببخشند. اما حالا گروه دیگری از محققان در گزارشی که در نشریه آمریکایی Psychiatry منتشر کرده‌اند، ادعا میکنند که آهنربا نه تنها هیچ ضرری برای انسان نداشته، بلکه می‌تواند افسردگی را هم درمان کند.

این گروه از محققان در آزمایش خود از روش “rTMS” یا «تحریک مغناطیسی مغز از طریق جمجمه استفاده کرده‌اند. در روش rTMS که سال ۲۰۱۸ توسط FDA آمریکا تأیید شده، از چندین میدان مغناطیسی به طور موقتی روی سر استفاده می‌شود. در نتایج این تحقیق آمده است، از بین کسانی که از rTMS برای درمان افسردگی استفاده کرده‌اند، ۱۴ تا ۳۰ درصد کاهش علائم را تجربه کرده‌اند.

تحریک مغناطیسی مغز، یک روش تحریک عصبی به صورت مغناطیسی است که روی بخش محدود و البته مشخصی از سر انجام می‌شود. در این روش یک سیم پیچ با کمی فاصله از سر قرار می‌گیرد و با استفاده از القای الکترومغناطیسی، جریان مغناطیسی بسیار خفیفی را در مغز به وحود میاورد. این سیم پیچ به یک محرکت عصبی نیز متصل است که وظیفه کنترل جریان برق را بر عهده دارد.

البته محققان موفق شده‌اند به روش کارآمدتری به نام SNT دست پیدا کنند که با افزایش دوز انرژی الکترومغناطیسی می‌تواند فرآیند چند هفته‌ای در روش rTMS را به کمتر از یک هفته کاهش دهد. در این روش درمانی هیچ چیزی فدای سرعت بالاتر نمی‌شود. در واقع SNT تمام مراحل روش چندین هفته‌ای rTMS را برای انجام در عرض ۵ روز شبیه‌سازی می‌کند و با استفاده از اسکن‌های MRI، بهترین نقاط مغز را برای درمان فرد پیدا ‌‌‌‌‌‌می‌کند. این باعث می‌شود درمان در هر فرد به صورت کاملآ منحصر به فرد انجام شود.

نولان ویلیامز، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید که تیم تحت هدایت او همواره به دنبال راهی برای درمان بیماران افسرده در عرض چند روز بوده است. در نهایت آن‌ها موفق شدند این روش اضطراری ۵ روزه را ابداع کنند. در این گزارش آمده است، نرخ بهبودی بیماران پس از دوره درمانی ۵ روزه روش SNT حدود ۹۰ درصد خواهد بود. ضمن اینکه این روش درمانی، اثرات بلند مدتی خواهد داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.