تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
کد خبر : 2530

آموزش نصب وردپرس در اندروید

آموزش نصب وردپرس در اندروید

آموزش نصب وردپرس در اندروید عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما عزیزان دوست داشتنی کالی بویز. در این آموزش میخواهیم شما را با چگونگی آموزش نصب وردپرس در اندروید به کمک KSWEB آشنا کنیم. قبل از آن بهتر است وردپرس را خدمت شما دوستان معرفی کنیم.
وردپرس (WordPress) چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (یا همان CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.
وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط mysql پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه‌ای برای Postgresql نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌ا..

نصب وردپرس روی اندروید

آموزش نصب وردپرس در اندروید

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما عزیزان دوست داشتنی کالی بویز. در این آموزش میخواهیم شما را با چگونگی آموزش نصب وردپرس در اندروید به کمک KSWEB آشنا کنیم. قبل از آن بهتر است وردپرس را خدمت شما دوستان معرفی کنیم.

وردپرس (WordPress) چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (یا همان CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط mysql پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه‌ای برای Postgresql نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌است که در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده‌است.

خب تا اینجا با این سیستم مدیریت محتوا اشنایی نسبی ای پیدا کردیم، برای مثال شاید کسی در حوزه ی طراحی وب فعالیت کند و بخواهد نمونه کار خود را به مشتریان خود نشان دهد. اما بنابه هر دلایلی به اینترنت دسترسی نداشته باشد. یا حتی کامپیوتر همراه خود نداشته باشد و… خب حال راه چاره چیست؟!

تقریبا بیشتر شما عزیزان گوشی اندروید دارید، اما شاید مطلع نباشید که پشت نقاب اندروید چه قابلیت های بسیاری نهفته است! همانطور که ما در ویندوز از نرم افزار های xampp یا wamp و یا در سیستم عامل مک از mamp و حتی در سیستم عامل لینوکس از lamp استفاده می کنیم، در اندروید نیز می توانیم از یک شبیه ساز سرور قدرتمند استفاده کنیم! اسم این نرم افزار KSWEB نام دارد که میتوانید نسخه حرفه ای و بدون محدودیت آن را به صورت مستقیم از سرور کالی بویز دانلود کنید.

KSWEB چه قابلیت هایی دارد؟

رابط کاربری این برنامه کاربردی را در تصویر زیر مشاهده می نمایید:

رابط کاربری KSWEB
رابط کاربری KSWEB

در واقع این برنامه یک مفسر php شبیه xampp می باشد که قابلیت های بسیاری را در اختیار ما می گذارد. از جمله قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Lighttpd server v1.4.35
  • Nginx v1.13.1
  • Apache v2.4.28
  • PHP v7.3.3
  • MySQL v5.6.38

و همینطور قابلیت نصب چند نسخه php و چند وب سرور و همینطور یک ویرایشگر قدرتمند متن با قابلیت syntax highlighting در اختیار ما می گذارد که در نوع خود بی نظیر است!

سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) نیز برای اجرا نیاز به مفسر php و یک وب سرور و همینطور mysql که بتوان پایگاه داده را ایجاد و مدیریت نمود دارد. پس در نتیجه cms های امثال WordPress مثل Joomla و Drupal را نیز پیشتیبانی می کند!

مراحل نصب وردپرس در اندروید

  1. ابتدا نرم افزار KSWEB را نصب می کنیم و پس از اجرا یک بار آن را ریست می کنیم. (یک بار خارج شده و دوباره وارد می شویم)
  2. قسمت tools می رویم و بر روی phpmyadmin کلیک می کنیم تا لیست وب سرور هایی که میخواهیم این DBMS روی آن نصب شود، برای ما بارگزاری شود.
  3. در KSWEB شما میتوانید وب سرور های دیگری را مانند Ngnix ، Apache برای نصب این DBMS انتخاب کنید که ما در اینجا lighttpd را انتخاب کردیم، پس در نتیجه phpmyadmin برروی وب سرور lighttpd دانلود و نصب می شود. (حجم حدود ۷ مگابایت)
  4. توجه داشته باشید که پس از نصب phpmyadmin یا هرگونه تغییراتی باید یک بار برنامه را ببندید و مجددا باز کنید.
  5. فایل نصبی وردپرس را از اینجا دانلود میکنیم و در پوشه htdocs در حافظه داخلی گوشی extract می کنیم.
  6. حال phpmyadmin را باز می کنیم. توجه داشته باشید که چون ما این DBMS را روی وب سرور lighttpd نصب کرده ایم باید از این ادرس وارد شویم.
    http://localhost:8001/
  7. خب حالا باید یک دیتابیس بسازیم و همینطور یک نام کاربری و رمز عبور برای کاربر دیتابیس تعریف کنیم و دسترسی کامل را به آن می دهیم.
  8. پس از آدرس صفحه ای که فایل های وردپرس ما در آن قرار دارد را در مرورگر فراخوانی می کنیم تا مراحل نصب وردپرس آغاز شود و نصب را به اتمام می رسانیم.
  9. تبریک می گوییم! به همین راحتی توانستید وردپرس را در اندروید نصب و اجرا کنید.

برای درک بهتر، یک ویدیو در ادامه برای شما آماده کرده ایم که می توانید بامشاهده آن ابهامات خود را برطرف کنید.

هرگونه سوال،انتقاد و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

نوشته آموزش نصب وردپرس در اندروید اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.