تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۷
کد خبر : 71023

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳اگر iPhone 13 خریده‌اید ولی نمی‌دانید چگونه باید از قابلیت فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳ استفاده کنید، این مقاله را بخوانید.
اگر می‌خواهید از اتفاقاتی ..

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

اگر iPhone 13 خریده‌اید ولی نمی‌دانید چگونه باید از قابلیت فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳ استفاده کنید، این مقاله را بخوانید.

اگر می‌خواهید از اتفاقاتی که در حال رخ دادن روی صفحه نمایش آیفون ۱۳ است را ثبت کنید، راه آن اسکرین شات گرفتن نیست. در واقع شما باید بتوانید یک فیلم از روی صفحه ضبط کنید. خبر خوب اینکه با قرار دادن یک شورتکات در کنترل سنتر گوشی خود به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

گزینه Screen Recording چیست؟

گزینه Screen Recording مثل اسکرین شات عمل می‌کند. این گزینه هر چیزی که روی صفحه مشاهده می‌کنید را ضبط کرده و در قالب یک فایل درمی‌آورد. اما به جای یک تصویر ثابت، آن ویدیویی است که در گالری تصاویر گوشی شما ذخیره می‌شود. اسکرین ریکوردینگ همچنین گزینه‌ای عالی برای ضبط پیغام‌های خطا یا باگ‌ها، ساخت ویدیوهای آموزشی و غیره است.

به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید همگام میرورینگ صفحه آیفون خود روی یک نمایشگر ثانویه، از این قابلیت استفاده کنید. این گزینه همه‌ی اتفاقات روی صفحه را ضبط می‌کند. از نوتیفیکیشن‌ها گرفته تا پیام‌ها یا هر چیز دیگری که روی صفحه نمایش گوشی است. اما لازمه‌ی فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳ فعال کردن دکمه “Screen Recording” در کنترل سنتر است؛ زیرا این گزینه به صورت پیش‌فرض غیرفعال است.

فعال کردن دکمه Screen Recording

برای فعال‌سازی این گزینه، ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شوید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

در این صفحه، گزینه Control Center را لمس کنید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

در صفحه باز شده به پایین آمده و گزینه Screen Recording (که یک آیکون + در کنارش است) را لمس کنید. اکنون این گزینه از فهرست More Controls به لیست Included Controls انتقال پیدا کرده است و می‌توانید آن را در کنترل سنتر آیفون خود ببینید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

در اینجا شما می‌توانید چینش گزینه‌ها در کنترل سنتر را نیز عوض کنید. فقط کافیست انگشت خودتان را روی هر یک از گزینه‌های این فهرست نگه داشته و سپس آن‌ها را جابجا کنید. زمانی که انتقال انجام شد، از اپلیکیشن Settings خارج شوید. اکنون قادر به فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳ هستید.

نحوه فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

حالا که گزینه Screen Recording به کنترل سنتر آیفون شما اضافه شده، هر لحظه‌ای که بخواهید می‌توانید از روی صفحه نمایش گوشی خود فیلم بگیرید. برای انجام این کار، کنترل سنتر را با کشیدن پایین صفحه از گوشه سمت راست نمایشگر فرا بخوانید. سپس در کنترل سنتر آیکون دو دایره توی هم اسکرین ریکوردینگ را لمس کنید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

اگر می‌خواهید بدون ضبط صدا از نمایشگر آیفون خود فیلم بگیرید، کافیست یک بار روی این گزینه ضربه بزنید. اما اگر می‌خواهید صدا هم از طریق میکروفون آیفون شما ضبط شود، بعد از اینکه این دکمه را فشردید، انگشتتان را کمی روی آن نگه دارید. سپس یک منوی آبشاری به نمایش درمی‌آید که با ضربه زدن روی آیکون میکروفون از پایین صفحه، می‌توانید میکروفون را هم فعال کنید. وقتی میکروفون فعال شود، در پایین این گزینه عبارت “Microphone On” ظاهر خواهد شد.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

بعد از ۳ ثانیه، آیفون شما شروع به ضبط تمام فعالیت‌های روی صفحه می‌کند (اگر گزینه میکروفون را هم فعال کرده باشید، صدای شما هم همراه تصویر روی صفحه ضبط می‌شود). وقتی ضبط از روی صفحه آغاز می‌شود، در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر زمان گذشته از ضبط را مشاهده خواهید کرد. هر زمانی که قصد قطع کردن آن را داشته باشید، کافیست روی همین زمان را لمس کنید و سپس گزینه “Stop” را انتخاب کنید. یک روش دیگر برای قطع شدن ضبط، لمس مجدد آیکون اسکرین ریکوردینگ در کنترل سنتر است.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳

اکنون نوتیفیکیشنی روی صفحه ظاهر می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد ویدیوی ضبط شده در اپلیکیشن Photos که همان گالری تصاویر آیفون است.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در آیفون ۱۳منبع :howtogeekمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.