تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 586564

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی یا اسپیلیت

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی یا اسپیلیت

کاربران کولر گازی و اسپلیت قبل از رسیدن به فصل گرما باید کولر گازی خود را سرویس کنند ،تا سلامتی کولر خود را تضمین نمایند.سرویس کولر گازی شامل شارژگاز مصرفی،چک کردن قطعات و شستشوی پنل داخلی و خارجی می باشد.ما در این مقاله قصد داریم نحوه ی شستن پنل داخلی و خارجی را به شما

کاربران کولر گازی و اسپلیت قبل از رسیدن به فصل گرما باید کولر گازی خود را سرویس کنند ،تا سلامتی کولر خود را تضمین نمایند.سرویس کولر گازی شامل شارژگاز مصرفی،چک کردن قطعات و شستشوی پنل داخلی و خارجی می باشد.ما در این مقاله قصد داریم نحوه ی شستن پنل داخلی و خارجی را به شما آموزش دهیم.

چنانچه مهارت کافی در زمینه شستشوی پنل و سرویس کولر گازی ندارید،پیشنهاد می گردد حتما از اشخاص باتجربه کمک بگیرید تا از آسیب جدی به کولر خودداری کنید.جهت بهره گیری بهتر از هوای مطلوب و عملکرد مثبت کولر تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی یا اسپیلیت

یکی از دلایلی که ممکن است کولر گازی سرد نکند کثیف بودن کندانسور می باشد ،که در معرض آلودگیهای محیطی و گردوغبار قرار دارد. پس ضروری است قبل از راه اندازی کولر در فصل تابستان آن را بشوئید. برق دستگاه را قطع کنید و به روشهای زیر اقدام به شستشو نمائید.

روش اول :

این روش مخصوص کاربرانی می باشد که با سرویس کولر گازی آشنایی ندارند و می خواهند خودشان پنل خارجی کولر را شستشو دهند.در اینجا شما باید قسمت پشتی کولر گازی که شبیه رادیاتور خودرو می باشد را با شیلنگ آب پرفشار کاملاً بشوئید تا ذره ای گردوغبار و آلودگی روی آن نباشد. شما در هنگام شستشو شاهد این خواهید بود که موتور فن خیس شده ولی به دلیل دارا بودن عایق در برابر آب مشکلی پیش نمی آید و با خیال راحت می توانید شستشو را انجام دهید.پس از شستشو بین 2 تا 3 ساعت کولر را روشن نکنید تا خشک شود. بعد از آن می توانید کولرگازی را روشن نمائید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید اگر با کارواش خانگی شستشوی کولر را انجام می دهید مخصوصا برای کولر گازی های اینورتر اگر با اینورتر آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم این لینک را مشاهده کنید چون فشار آب وارده از این شیلنگ ها زیاد است به فین های کولر آسیب وارد نکند که کولر را دچار آسیب جدی می کند .

 

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی یا اسپیلیت

 

روش دوم:

این روش مخصوص کسانی است که تاحدودی در این زمینه تخصص دارند .می توانند درب بالای کندانسور را باز کنند و کندانسور را با فشار آب بشویند .بعد از شستشو باید دقت شود که به اجزای داخلی آسیبی وارد نشود و اگر احیانا پیچ ها شل شده باشند آنها را با پیچ گوشتی تنظیم کنند.باید سیم های داخلی را کنترل نمود که اتصال پیدا نکند.سپس درب بالایی را ببندید و پیچ ها را محکم کنید تا کولر دچار لرزش نشود، با سرویس کولر گازی می توان ازخرابی کولر و پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرد.برای مشاهده انواع کولرهای گازی سامسونگ اینجا کلیک کنید

جهت شستن کف کندانسور می توانید یک فرچه را به مواد شوینده آغشته کنید و تمیز شستشو دهید.آب اضافی را بعد از شستشو بوسیله پارچه خشک کنید که اگر آب اضافی داخل دستگاه بماند باعث اتصال می شود و متحمل هزینه های سنگین خواهید شد.

شستشوی کندانسور کولر گازی چه فوایدی دارد؟

بازدهی بیشتر کولر گازی

کاهش مصرف انرژی

از بین بردن بوهای نامطبوع

بهبود عملکرد کولر گازی

برطرف نمودن باکتری های جذب شده

اگر چنانچه در این زمینه توانایی لازم را نداشتید از تعمیرکاران مجاز در محل سکونت خود بهره بگیرید تا در محل حاضر شوند وخدمات لازم را انجام دهند. در صورت نیاز می توانید این لینک را مطالعه فرمائید.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی

بعد از شستشوی پنل خارجی نوبت به پنل داخلی کولر گازی می رسد.جریان برق کولر را قطع کنید و سپس با استفاده از اسپری آب پاش،فرچه نرم و اسپری چربی زدا شروع به تمیز کردن نمائید.

 

آموزش شستشوی کندانسور کولر گازی یا اسپیلیت

شستشوی کویل ها:

کویل وظیفه جریان هوای خنک را در محیط دارد . شما بوسیله یک آب پاش و با یک فرچه نرم می توانید کویل ها را تمیز کنید و آنها را از گرد و غبار و آلودگی پاک کنید. اگر کولر گازی شما در مجاورت آشپزخانه باشد و چربی روی آن را پوشانده باشد بوسیله اسپری های مخصوص می توانید آن را تمیز کنید و سپس با دستمال خشک می توانید آن را تمیز کنید. این عمل نقش مهمی در مصرف بهینه برق دارد و کارآیی کولر را بالا می برد.شما با استفاده از دستگاه بخارشورمی توانید پنل را از چربی و گردو غبار پاک کنید.

شستشوی فیلترها:

دو عدد فیلتر داخل کولر گازی را به آرامی از محل خود بیرون آورید و بشوئید و سپس در محل خود قرار دهید.با استفاده از جاروبرقی هم می توان فیلترها را تمیز کرد.اگر فیلترها چربی گرفته بود می توانید از مواد شوینده استفاده کنید.

شستشوی سنسور کولر گازی:

سنسور کولر وظیفه تشخیص دمای محیط را دارد اگر این سنسور کثیف باشد سبب اختلال در عملکرد کولر می شود.سنسور را از محل خود خارح کنید و آن را تمیز کرده و در محل خود قرار دهید.

سخن نهایی

این مقاله توسط ونداد کولر تهیه شده هست در این مقاله با نحوه ی شستشوی پنل داخلی و خارجی کولر گازی آشنا شدیم و با مزایای شستشوی پنل داخلی و خارجی آشنا شدیم و آموختیم که شستشوی پنل می تواند تاثیر مثبتی روی عملکرد ، راندمان و مصرف بهینه انرژی داشته باشد و تعویق انداختن این عمل موجب می شود که هزینه های سنگینی را دربر داشته باشد.امیدواریم این آموزش بتواند به شما در این زمینه یاری رساند.

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.