تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 584280

آموزش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ

آموزش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ

آموزش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ امروز قصد داریم روش ساخت تصاویر گیف در نرم افزار فتوشاپ را به صورت تصویری آموزش دهیم. Photoshop در این زمینه قابلیت‌های فراوانی دارد و امکان ساخت فایل‌های انیمیشن GIF را به سادگی در اختیارتان قرار می‌دهد. فتوشاپ معمولا به عنوان اپلیکیشنی برای ویرایش فایل‌های تصویری ساکن شناخته می‌شود.

آموزش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ

امروز قصد داریم روش ساخت تصاویر گیف در نرم افزار فتوشاپ را به صورت تصویری آموزش دهیم. Photoshop در این زمینه قابلیت‌های فراوانی دارد و امکان ساخت فایل‌های انیمیشن GIF را به سادگی در اختیارتان قرار می‌دهد.

فتوشاپ معمولا به عنوان اپلیکیشنی برای ویرایش فایل‌های تصویری ساکن شناخته می‌شود. با این حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نرم افزار قادر به ویرایش و ساخت فایل‌های انیمیشنی هم هست. از طریق این برنامه می‌توانید با چندین گام ساده فایل‌های GIF انیمیشن بسازید و آن‌ها را مطابق میل خود تنظیم و ویرایش کنید.

پس از یادگیری روش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ انجام این کار برایتان بسیار ساده خواهد بود و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بنرهای GIF مورد نظر خود را بسازید.

نرم افزار Photoshop از ابزارهای مختلفی بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد بنرهای GIF متنوعی بسازید، یک ویدیوی تایم لپس را به فایل GIF تبدیل کنید و حتی تصاویر ساکن را به انیمیشن تبدیل کنید.

فایل‌های GIF از مجموعه‌ای از عکس‌های ساکن یا فریم تشکیل می‌شوند که پس از اینکه به صورت پشت سر هم نمایش داده می‌شوند، به شکل یک انیمیشن به نظر می‌رسند. فتوشاپ این کار را با تعدادی از تصاویر انتخابی شما انجام می‌دهد. بنابراین هرچه تعداد تصاویر به کار رفته در ساخت تصاویر گیف بیشتر باشد، فایل خروجی روان‌تر خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: مقایسه فتوشاپ و لایت روم؛ کدام ابزار ادوبی مناسب شماست؟

فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهد که هریک از فریم‌های فایل GIF را ویرایش کنید یا سایر مشخصاتی مانند ابعاد تصاویر استفاده شده را تغییر دهید. علاوه بر این، با استفاده از Photoshop می‌توانید به فایل GIF خود نوشته اضافه کرده یا تعداد دفعات تکرار آن را تعیین کنید.

امروز در گجت نیوز قصد داریم روش ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ را آموزش داده و مراحل انجام این کار را به صورت تصویری بررسی کنیم.

بارگذاری فریم‌ها

پیش از اینکه مراحل کار را آغاز کنید باید بدانید که برای ساخت انیمیشن به نسخه کامل دسکتاپ فتوشاپ نیاز خواهید داشت؛ چراکه نسخه رایگان Photoshop for Web فاقد ابزارهای لازم برای ساخت انیمیشن است. فتوشاپ همچنین از اسکریپت‌های خاصی برای انتخاب چندین عکس مختلف و وارد کردن آن‌ها به صفحه کار به عنوان لایه‌های جدید استفاده می‌کند.

برای بارگذاری فایل‌های مختلف به منظور ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک پرونده جدید در فتوشاپ با ابعاد و رزولوشن مد نظر خود باز کنید.
  • برای بارگذاری مجموعه تصاویرتان وارد منوی File و پس از آن Scripts شوید؛ سپس گزینه “Load Files into Stack” را انتخاب کنید.
  • زمانی که پنجره Load Layers نمایان شد، گزینه Browse را انتخاب کنید و پس از انتخاب فایل تصویر خود بر روی Open کلیک کنید.
  • پس از بارگذاری تمامی عکس‌ها بر روی OK کلیک کنید.

ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ

دقت کنید که تصاویر انتخاب شده باید رزولوشن و ابعاد یکسانی داشته باشند. در صورتی که تصاویر مورد استفاده شما از منابع مختلفی هستند، باید هریک از عکس‌ها را به صورت جداگانه ویرایش کرده و اندازه یکسانی برای همه آن‌ها در نظر بگیرید.

زمانی که مجموعه فایل‌ها آماده شد، وقت ایجاد زمان‌بندی چینش فایل‌ها فرا می‌رسد. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

  • وارد نوار ابزار Window شده و سپس گزینه Timeline را انتخاب کنید تا پانل تایم لاین نمایش داده شود.
  • بر روی فلش رو به پایین در کنار گزینه Create Video Timeline رفته و گزینه Create Frame Animation را انتخاب کنید. در صورتی که کلید Create Video Timeline مشاهده نشد، باید بر روی دکمه سه مربع گوشه سمت چپ منوی تایم لاین کلیک کنید تا Create Video Timeline نمایان شود.
  • تمامی لایه‌های موجود در پانل Layers را انتخاب کنید.
  • بر روی دکمه چهار خط افقی در گوشه پانل Timeline کلیک کنید.
  • گزینه Make Frames From Layers را کلیک کنید تا هر لایه به یک فریم انیمیشن تبدیل شود.
  • بر روی کلید کوچک Play کلیک کنید تا پیش نمایشی از انیمیشن ساخته شده مشاهده کنید.

ذخیره کردن فایل GIF ساخته شده با فتوشاپ

ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ

گام نهایی ساخت تصاویر گیف در فتوشاپ، تنظیمات خروجی و ذخیره‌سازی فایل ساخته شده است.

به طور پیش‌فرض فاصله میان نمایش هر یک از فریم‌ها با فریم قبلی صفر است. با این حال شما می‌توانید با شیفت کلیک کردن و انتخاب تمامی فریم‌ها و کلیک بر روی فلش رو به پایین مدت زمان انتظار بین فریم‌ها را کنترل کنید.

پانل Timeline همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تعداد دفعات تکرار انیمیشن را هم مدیریت کنید. به طور پیش‌فرض تعداد دفعات بر روی بی‌نهایت تنظیم شده است. با این حال برای تنظیم تعداد دفعات پخش این انیمیشن بر روی کلید Forever در کنار منوی کنترل پخش انیمیشن‌ها کلیک کنید تا بتوانید تعداد دفعات پخش متوالی انیمیشن تا رسیدن به نقطه انتهایی را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که انیمیشن‌ها پس از هر سه یا چند بار پخش متوالی متوقف شوند.

پس از این که مراحل ساخت فایل GIF خود در فتوشاپ را انجام دادید، باید آن را بر روی سیستم خود ذخیره کنید. نرم افزار فتوشاپ در این قسمت تنظیماتی دارد که هم انیمیشن‌ها و هم اندازه فایل GIF را بهینه‌سازی می‌کند.

  • وارد نوار ابزار File شوید و سپس گزینه Export و Save for Web (Legacy) را انتخاب کنید تا پنجره ذخیره‌سازی برای وب نمایان شود.
  • از منوی ظاهرشده در این قسمت، گزینه GIF 128 Dithered را انتخاب کرده و برای قسمت Colors عدد 256 را وارد کنید.
  • همچنین می‌توانید اندازه فایل یا تعداد دفعات تکرار را هم در این قسمت وارد کنید.
  • کلید Preview را در قسمت پایین و سمت چپ فشار دهید تا پیش‌نمایشی از فایل GIF ساخته شده را مشاهده کنید.
  • گزینه Save را انتخاب کنید و پس از انتخاب یک فولدر، فایل GIF جدید خود را نامگذاری کنید.

زمانی که فایل GIF شما ذخیره شود پنجره Save for Web به طور خودکار بسته می‌شود. در این شرایط فایل GIF شما آماده استفاده است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.