تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر : 596447

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل تنها در 8 مرحله + نکات کلیدی

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل تنها در 8 مرحله + نکات کلیدی

به نام خداوند بخشنده مهربان راهنمای گام به گام آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل از آنجایی اهمیت پیدا کرده که اپ های موبایلی و نرم افزارهای تلفن همراه نقش پررنگی را در عصر کنونی و زندگی بشر امروزی ایفا می‌کند. حالا طراحی اپلیکیشن موبایل برای اکثر کسب و

به نام خداوند بخشنده مهربان

راهنمای گام به گام آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل از آنجایی اهمیت پیدا کرده که اپ های موبایلی و نرم افزارهای تلفن همراه نقش پررنگی را در عصر کنونی و زندگی بشر امروزی ایفا می‌کند. حالا طراحی اپلیکیشن موبایل برای اکثر کسب و کارها به موضوعی قابل توجه و از اصلی ترین منابع کسب درآمد تبدیل شده است.

 در این محتوا قصد داریم راهنمایی 8 مرحله ای به شما ارائه دهیم تا از آن به عنوان نقشه راهی در مسیر آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود بهره بگیرید. اما پیش از آن اجازه دهید مهم ترین سوالاتی را که ممکن است برای شما در خصوص توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل پیش بیاید را مطرح کنیم. مانند :

·       آیا امکان ساخت اپلیکیشن با گوشی وجود دارد یا باید توسعه ی پیچیده تری در نظر گرفت؟

·       چه نکاتی در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل وجود دارد که بایستی به آنها توجه ویژه داشته باشیم؟

·       آموزش ساخت اپلیکیشن با کدنویسی یا استفاده از نرم افزار ساخت اپلیکیشن اندروید و ios؟ کدام مناسب کسب و کار من است؟

·       آیا آموزش ساخت اپلیکیشن با اندروید استودیو یا آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون درفرآیند توسعه با هم متفاوت در نظر گرفته می‌شوند؟

 

نگران نباشید. در این محتوا قصد داریم به صورت جامع به آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل بپردازیم و نکات پیرامون آن، مانند پاسخ پرسش های بالا و راهنمای کلیدی طراحی اپلیکیشن را به شما عرضه کنیم. پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

نکات کلیدی در آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل

اگر پیش از این به دنبال آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل بوده باشید، احتمالا مورد حمله حجم کثیری از اطلاعات قرار گرفته اید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فارغ از روش انتخابی شما برای ساخت اپلیکیشن گوشی، گام ها و مراحلی که باید طی کنید یکسان در نظر گرفته می‌شود.

نکته مهم دیگر بررسی جوانب در خصوص تصمیم گیری برای هر اقدام و شخصی سازی آن متناسب با نیازهای کسب و کار و کاربرانتان است. این موضوع به شما کمک می‌کند با پیچیدگی های کمتری در طول مسیر مواجه شوید و همچنین برای تلاش بهتری در خصوص جلب رضایت مخاطبانتان داشته باشید.

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل تنها در 8 مرحله + نکات کلیدی

مراحل آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید یا ios

بسیار خب! حالا که با چند نکته کلیدی در خصوص رعایت پیش نیازهای طراحی اپلیکیشن حرفه ای آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به سراغ آموزش ساخت اپلیکیشن حرفه ای رفته و مراحل را به صورت جامع باهم بررسی کنیم. نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که طراحی پلتفرم اختصاصی و حرفه ای یک شبه امکان پذیر نیست و معمولا آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل با پیچیدگی های بسیاری همراه است. بنابراین با بررسی جزئی هر مرحله، تلاش میکنیم تا راهنمایی جامع در خصوص طراحی نرم افزار موبایل به شما ارائه دهیم تا تصمیمی هوشمندانه در این زمینه کسب کنید.

گام اول: گردآوری تیم توسعه اپلیکیشن موبایل

اگر چه طراحی اپلیکیشن با گوشی بسیار ساده تر است و می‌توانید به کمک نرم افزار ساخت اپلیکیشن و بدون کدنویسی اقدام به توسعه پلتفرم خود کنید، اما ممکن است مناسب کسب و کار شما نباشد. مثلا اگر حجم بیزینس، مخاطبان و نیازهای آنان به قدری گسترده است، نیازمند گردآوری متخصصین حوزه های مختلف هستید. مهم ترین تخصص هایی که در مسیر آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل به آنها نیازمندید عبارتند از:

مدیرمحصول: جهت توسعه الزامات، اسناد و مشخصات فنی اپلیکیشن ها و ….

طراح ui و ux: برای طراحی المان های گرافیکی، رابط کاربری و تجربه کاربری اپلیکیشن

توسعه دهنده موبایل: جهت یکپارچه سازی APIها، کدنویسی و همگام سازی پایگاه های داده

تحلیلگر تضمین کیفیت: به منظور تست اپلیکیشن، رفع باگ های سیستمی و اشکال زدایی اپلیکیشن

دیجیتال مارکتر: جهت بهبود فرآیند مارکتینگ و انتشار اپلیکیشن در پلتفرم ها

توجه: تیم طراحی و توسعه اپلیکیشن ممکن است متناسب با حجم دیتا و بیزینس شما بسیار گسترده تر در نظر گرفته شود.

گام دوم: انجام تحقیقات بازار و رقبا

تئوری ایده همه اپلیکیشن ها جذاب به نظر می‌رسد. اما در حقیقت چند درصد از این اپلیکیشن ها مورد نیاز و تقضای کاربرانشان هستند؟ با وجود میلیون ها اپ در پلتفرم های انتشار، باید به طور دقیق در مورد نیاز کاربران، فیچرها و قابلیت ها، ویژگی های رقبا و مواردی از این دست تحقیق کنید. درک بازاری که به آن وارد می‌شوید نیز بسیار مهم است. باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چرا بازار به اپلیکیشن شما نیاز دارد. حتی برای حل مشکلات کاربران، چه راه حل ها و اقداماتی را می‌توانید پیشنهاد دهید. تعامل موثر با کاربران و مخاطبان بالقوه می‌تواند کمک شایانی به شما کمک کند. اقداماتی از قبیل نظرسنجی، مصاحبه، تشکیل گروه های ارتباطی و…پیش پای شما است.

گام سوم: تصمیم گیری در خصوص فیچرها و امکانات اپلیکیشن

با شناختی که از مرحله قبل در خصوص کمبودهای بازار و نیاز اساسی کاربران به دست آورده اید، می توانید اقدام به تصمیم گیری در خصوص امکانات نرم افزار خود کنید. پس علاوه بر ویژگی های اولیه و ضروری نظیر دسترسی آسان، قابلیت جستجو، قابلیت اشتراک گذاری، سازگاری با پلتفرم ها و دستگاه های مختلف و‌…  خصوصیاتی را لحاظ کنید که اپلیکیشن شما را متمایز کند.

گام چهارم: طراحی المان های رابط کاربری و تجربه کاربری

در این مرحله، با توجه به المان های مربوطه، شما اقدام به طراحی گرافیک و رابط  کاربری اپلیکیشن می‌کنید. این بخش نیز بایستی با توجه به سادگی، تجربه کاربری، سلیقه کاربر و بازار هدف طراحی و اجرا گردد.

گام پنجم: شروع کدنویسی و توسعه اپلیکیشن

در این مرحله از آموزش ساخت اپلیکیشین موبایل فعالیت شما به رسما آغاز می‌شود و می‌بایست برای کدنویسی اپلیکیشن خود اقدام کنید. پیشنهاد ما این است که یک محیط آزمایشی مناسب برای بررسی اجرای نرم افزار و کدنویسی آن، اطمینان از عملکرد بدون اشکال در نظر بگیرید. نکته حائز اهمیت دیگر، رعایت کدنویسی بهینه، استاندارد و منطبق با تکنولوژی روز در هر دو سوی توسعه Front-end و Back-end است.

گام ششم: انجام تست های متعدد عملکرد

گام تضمین کیفیت در طول فرآیند توسعه اپلیکیشن یا حتی آموزش طراحی سایت  اقدامی حیاتی است. اگر بخواهیم به مهمترین تست های کارکرد اپ اشاره کنیم باید به عملکرد فرانت در مقابل بک اند اپ، سازگاری با دستگاه‌ها، سیستم عامل ها و نسخه های متفاوت آنها، یکپارچه سازی با سایر ویژگی ها نظیر اتصال به دوربین، Google Maps، فرآیند نصب و ذخیره سازی، امنیت و … اشاره کرد. انجام بازبینی و تست های متعدد پیشگیری ازباگ های بزرگتر در مراحل بعدی به حساب می‌آید.

گام هفتم: دریافت و تحلیل فیدبک کاربران

پس از مراحل تست، پلتفرم بایستی توسط کاربران آزمایشی بررسی شود. هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد، فیدبک های دریافتی ارزشمند‌تر می‌شود. این بازخوردها و نتایج به دست آمده، به توسعه دهندگان دید وسیع‌تر و نقشه ای شفاف‌تر جهت انجام به روزرسانی ها و تنظیمات لازم ارائه می‌کند.

گام هشتم: ارائه و انتشار پلتفرم در استورها

آخرین مرحله از فرآیند آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل، به انتشار اپ، قوانین فروشگاه، الزامات و محدودیت های آنها مربوط می‌شود. معمولا پس از ایجاد حساب کاربری توسعه دهنده در استورها، ارسال پلتفرم و دیتای مربوطه، اپلیکیشن شما از جوانب گوناگون توسط استور موردنظر بررسی و در صورت انطباق با شرایط فروشگاه، منتشر شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل تنها در 8 مرحله + نکات کلیدی

ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان آیا می‌تواند موفقیت کسب و کار ما را تضمین کند؟

بازار رقابتی اپلیکیشن های موبایل، فرآیند موفقیت و کسب درآمد را با چالش هایی همراه ساخته است. اگر به دنبال آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل اختصاصی و طراحی اپلیکیشن حرفه ای هستید، استفاده از اپلیکیشن سازها یا طراحی اپلیکیشن رایگان و ارزان شاید گزینه مناسبی به نظر نرسد. لذا نیازمند اموزش ساخت اپلیکیشن با کد نویسی و برنامه نویسی هستید که معمولا هزینه های بیشتری را شامل می‌شوند.

کلام پایانی و جمع بندی

بسیار خب! شما به انتهای محتوا اموزش ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها رسیده اید. اما پیش از اتمام مروری کوتاه بر مطالب گفته شده خواهیم داشت.

در ابتدا به چند نکته کلیدی اشاره کردیم که پیش از ساخت اپلیکیشن بهتر است به آنها توجه کنید. نظیر تشابه گام ها فارغ از اینکه ساخت اپلیکیشن با اندروید استودیو یا پایتون و کدنویسی و اپلیکیشن ساز و … را در نظر داشته باشید. همچنین بررسی همه جانبه و شخصی سازی گام ها متناسب با اهداف کاربر و کسب و کار را ذکر کردیم.

در ادامه به سراغ مراحل آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل رفته و آنها را بیان کردیم. این مراحل عبارتند از :

·       گردآوری تیم توسعه اپلیکیشن موبایل

·       انجام تحقیقات بازار و رقبا

·       تصمیم گیری در خصوص فیچرها و امکانات اپلیکیشن

·       طراحی المان های UI و UX

·       شروع کدنویسی و توسعه اپلیکیشن

·       انجام تست های متعدد عملکرد

·       دریافت و تحلیل فیدبک کاربران

·       ارائه و انتشار پلتفرم در استورها

 

در گام نهایی نیز به این موضوع اشاره کردیم که ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان معمولا نمی‌تواند نیازهای کسب و کار شما را پاسخگو باشد و برای گسترش کسب و کار خود از طریق توسعه اپلیکیشن، بایستی بودجه ای منطقی برای این کار در نظر بگیرید.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.