تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۳
کد خبر : 72541

آموزش تهیه حلوا برای ۲۰ الی ۳۰ نفر

آموزش تهیه حلوا برای ۲۰  الی ۳۰ نفر

فهرست۱ چگونه حلوای خوشمزه درست کنیم؟۱.۱ نکات مهم در زمان تهیه حلوا برای ماه محرم و مراسم ها۲ طرز تهیه حلوا زعفرانی۲.۱ مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی۲.۲ مراحل تهیه حلوای زعفرانی طرز تهیه حلوا مجلسی برای ۲۰ الی ۳۰نفر : حلوا نوعی شیرینی به شمار می‌رود که ایرانیان در مراسم های متعددی از جمله …

طرز تهیه حلوا مجلسی برای ۲۰ الی ۳۰نفر : حلوا نوعی شیرینی به شمار می‌رود که ایرانیان در مراسم های متعددی از جمله مراسم های ترحیم، عزاداری ها و… از آن استفاده می کنند و می توانیم به این شیرینی معروف به عنوان یک دسر و پیش غذا نیز اشاره نماییم که بسیاری از بانوان در منزل حتی به جای استفاده از قند از حلوا به همراه چای استفاده میکنند. با این وجود حلواها به مدلهای مختلف تهیه می شوند که می‌توانیم به موارد زیر به عنوان انواع مشهور حلوا اشاره کنیم:

  • حلوا تره
  • حلوا گردوئی
  • حلوا هویج
  • حلوا ارده و….

حلوا در شکل ها و طعم های متنوعی درست می شود که با توجه به مواداولیه این طعم و مزه ها مشخص میشوند. اگر به دنبال درست کردن یک حلوای خوشمزه هستید حتما تا انتهای این پست ما را همراهی کنید…

چگونه حلوای خوشمزه درست کنیم؟

اگر می خواهید حلوا  درست کنید تا بتوانید در یک مراسم از آن استفاده کنید مواد لازم که در ادامه برای شما ذکر شده است را آماده کرده و سپس درست‌کردن‌حلوا را شروع کنید البته اگر از نظر خودتان این مقادیر کم می باشد می توانید میزان اندازه را دو یا سه برابر کنید. شما باید با توجه به نوع سرو حلوا مقدار آن مشخص کنید. مثلا اگر قرار است در ظروف کاسه ی یکبار مصرف حلوا را توزیع کنید قطعا باید میزان مواد لازم را چندین برابر کنید ولی اگر نحوه ی سرو به صورت قیف های نانی کوچک می باشد طبیعا برای هر قیف تقریبا یک قاشق غذاخوری حلوا کافی خواهد بود.

آموزش درست کردن حلوا

  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد نان سنگک ۶ پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۴ پیمانه
  • روغن جامد ۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • آب ۲ پیمانه

برای تهیه این حلوای خوشمزه برای مراسم های خود باید حتما مراحل زیر را به دقت انجام بدهید تا بتوانید حلوای خوشمزه را درست کنید. برای شروع مواد لازم فوق را اماده نمایید و سپس مرحله به مرحله روش های زیر را انجام بدهید:

  1. اول از هر چیزی قابلمه ای را که می خواهید در آن حلوای نذری درست کنید را بردارید و سپس دو پیمانه آب را در آن بریزید و گاز را روشن کنید و قابلمه را بر روی آن بگذارید حالا به آرامی شکر را به آب اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شکر و آب با یکدیگر کاملا حل شود.
  2. پس از اینکه این ترکیب آماده شد و به خوبی شکر در آب حل گردید حالا گلاب و زعفران را اضافه میکنیم و بهم میزنیم تا شربت حلوای شما آماده شود و در پایان این مرحله باید قابلمه را از روی حرارت بردارید.
  3. در اینجا باید آرد را الک کنید. برای اینکه کیفیت حلوایی شما بهتر شود پیشنهاد می شود دو یا سه بار تمام آرد را الک نمایید و آن را کنار بگذارید و قابلمه دیگری را بردارید و بر روی حرارت بگذارید و روغن جامد را درون قابلمه بریزید تا ذوب گردد.
  4. حالا کم کم روغن مایع را نیز درون قابلمه بریزید و آرد را که الک نمودید نیز در قابلمه ریخته و به خوبی هم بزنید تا با روغن ترکیب شود.
  5. نکته مهمی در اینجا وجود دارد که حتما باید توجه ویژه ی به آن داشته باشید. در زمان درست کردن حلوا و رسیدن به این مرحله نباید از کنار اجاق گاز به جای دیگری بروید و روغن و آرد را همانگونه رها کنید چراکه بعد از زمان تقریبا سی دقیقه رنگ حلوای شما عوض میشود. هر زمان که شما به رنگ دلخواه حلوای تان رسیدید باید قابلمه را از روی حرارت بردارید. برخی دوست دارند حلوای تیره درست کنند و برخی حلوای روشن را ترجیح می دهند که این مورد دقیقا به سلیقه شما بستگی دارد.
  6. در اینجا شربت را به حلوا اضافه کنید و مجدد بر روی حرارت بگذارید.
  7. حالا باید حلوا را آنقدر بهم بزنید تا بافت مطلوبی پیدا کنید و به غلظت کافی برسد. شل یا سفت بودن حلوا مانند تیره یا روشن بودن آن به سلیقه شما میباشد.
  8. در آخرین مرحله وقتی حلوا به غلظت مورد نظر شما رسید حرارت را خاموش کرده و ظرف دلخواهی بردارید و حلوا را درون آن بریزید و با روش های مختلف آن را تزئین کنید و سپس آن را نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات مهم در زمان تهیه حلوا برای ماه محرم و مراسم ها

اگر می خواهید حلوای که درست می کنید بهتر و خوشمزه تر باشد حتما به جزئیات دقت کنید تا بتوانید بهترین حلوا را برای مراسم ها و ایام محرم و… اماده نمایید:

نکات مهم در زمان تهیه حلوا برای ماه محرم و مراسم ها 

  • برای اینکه حلوا را تزیین کنید می توانید از پودر نارگیل،گل محمدی، کنجد، خلال پسته، خلال بادام و غیره استفاده نمایید. برخی از افراد برای تزیین از حلوای تیره با حلوای روشن استفاده می کنند یا از دیگر نمونه‌های حلوا همانند حلوای دارچین، حلوای شیر و… نیز در تزئین استفاده می‌کنند.
  • در زمان تهیه حلوا بعد از اینکه شربت را به حلوا اضافه کردید بیش از حد نباید آن را تفت بدهید چرا که حلوای شما خشک می شود.
  • برای اینکه حلوای خوشمزه تری داشته باشید می توانید یک دوم قاشق چای خوری هل آسیاب شده را به حلوا اضافه کنید.
  • برای به هم زدن حلوا از کفگیر چوبی استفاده کنید تا در زمان پخت آن راحت تر باشید.
  • حلوا را می توان با موارد دیگری نیز سرو کرد. برخی از افراد به کمک ماسوره آن را درون نان بستنی، کاغذهای شیرینی و غیره نیز می گذارند تا علاوه بر اینکه برای سرو راحت تر باشد بلکه تزیین و زیبایی قشنگ ترین نیز داشته باشد. البته برخی از افراد از نان های سنتی نیز استفاده می کنند که گزینه خوبی می باشد.
  • برای حلوای خوش رنگ تر و زیباتر از آرد نان سنگک استفاده کنید اما اگر این آرد در دسترس شما نیست  می توانید آرد گندم را برای تهیه حلوا استفاده نمایید.
  • اگر می خواهید برای نذری به میزان زیاد مثلا ۱۰۰ نفر حلوا درست کنید حدود ۳۴ یا ۳۵ پیمانه آرد می‌خواهید، اما برای میزان ۵۰ نفر شما حدود ۱۷ پیمان آرد لازم دارید.
  • اگر تمایل به استفاده از روغن جامد و کره ندارید می توانید از روغن مایع استفاده کنید.

طرز تهیه حلوا زعفرانی

طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی برای ۲۰ نفر :‌ اگر میخواهید حلوای زعفرانی تهیه کنید بهتر است مراحل زیر را انجام دهید :‌

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی

طرز تهیه حلوای زعفرانی -طرز تهیه حلوا زعفرانی برای ۳۰ نفر

مراحل تهیه حلوای زعفرانی

مرحله اول
در مرحله اول شکر را با آب و پودر هل و زعفران دم کرده در داخل یک قابلمه بریزید و حل کنیدش ،‌تا ذرات شکر حل شود.
مرحله دوم
در این مرحله باید با حرارت بسیار کم و ملایم آن را گرم کنید ،‌فقط این شهدی که تهیه کردید نباید بجوشد فقط باید گرم شود. در مرحله بعدی باید آرد را در یک تابه حرارت ملایم دهید.
مرحله سوم
به مدت زمان ۳۰ دقیقه آرد را تفت دهید ،‌بوی خام آن باید برود سپس ارد را الک کنید و دوباره به تابه برگردانید.
مرحله چهارم
در این مرحله تابه را روی حرارت گرم کنید و کره یا روغن مایه به آن اضافه کنید ، و آرد را تفت دهید تا به رنگ دلخواه تبدیل شود.
مرحله پنجم
در این مرحله شهدی که ایجاد کردید را کم کم در سه قسمت به حلوا اضافه میکنید تا دوباره حلوا را در روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شهد توسط آرد کامل جذب شود.
مرحله ششم
در نهایت حلوا را در تابه قرار میدهید و بصورت گهواره مانند جمع کنید و داخل قیف ماسوره ای بریزید و با سر ستاره مانندش حلوا را در سینی ها قرار دهید و تزئین کنید.

امیدواریم که شما بتوانید از آموزش حلوا استفاده کنید و حلواهای خوشمزه تهیه نمایید. اگر نظر و پیشنهادی در خصوص این پست دارید حتما از بخش دیدگاه ها آن را مطرح نمایید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.